Golf III Taka-akselin puslat
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III Taka-akselin puslat
Alkaa olla tuossa golffissa taka-akselin puslat olla niin heikossa hapessa, että uutta pitää vaihtaa tilalle. Minkälainen homma noiden vaihto on, ja kannattaisiko sinne laittaa vaikka Powerflexin puslat tilalle?
Slamit.netistä saisi tuommoiset puslat, vai kannattaako sinne laittaa vain uudet orggikset? Kannattaako siinä vaihtaa jotain muuta samalla?
Slamit.netistä saisi tuommoiset puslat, vai kannattaako sinne laittaa vain uudet orggikset? Kannattaako siinä vaihtaa jotain muuta samalla?
Viikonloppuna tuli tutkittua taka-akselin rakennetta ja katsoin että jarruputkia ja ehkä jarrupaineen säätäjän joutuu irroittamaan. Näytti siltä että kuskin puolella iso pultti ei mahdu tulemaan pois ilman että ottaa säätäjän irti.
Muuten ajattelin antaa olla iskareiden alapäät kiinni ja yritän vaihtaa puslat alle päin, ehkä.
Mitähän puslat maksaa marmoritiskillä ?
Muuten ajattelin antaa olla iskareiden alapäät kiinni ja yritän vaihtaa puslat alle päin, ehkä.
Mitähän puslat maksaa marmoritiskillä ?
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Myö vedettiin isolaikkasella rälläkällä se pultin kanta irti. Tätä ennen tietenkin varmistimme että löytyi samanlainen pultti "romulaatikoista". Uuden pultin tietty joutui laittamaan toisin päin kuin alkuperäinen on ollu, mutta ajanee niin päin saman asian...:) Menetelmän etuna oli se että ei tarvinu koskea jarrupaineen säätimeen ollenkaan.
Kun vakiopuslat on paikallaan ja rupeat niitä akselin pultteja kiristään niin elä kiristä pultteja kokonaan kiinni vaan jätä löysälle. Kun olet laittanut renkaan kiinni ja laskenut auton niin sitten loppu kiristys. Tämä toimenpide pidentää vakiopuslan ikää. Puslan pitäisi kestää noin 100tkm. Olen vaan kuullut tollaisen jutun en sitte tiedä onko siinä perää.?
Alkuperäiset puslat http://www.slamit.net tai http://www.modificars.fi/ maksavat 40€ kpl.
Eli tilaus lähtee jompaan kumpaan ;)
Tietääkö kukaan mitä kovuusluokkaa ne pultit siinä puslan ympärillä on ? Riittääkö 8.8 tai taytyykö olla kovempi ? Pultin kokohan on M12*122
Eli tilaus lähtee jompaan kumpaan ;)
Tietääkö kukaan mitä kovuusluokkaa ne pultit siinä puslan ympärillä on ? Riittääkö 8.8 tai taytyykö olla kovempi ? Pultin kokohan on M12*122
Taitaa noiden juttujen perusteella, että tuossa hommassa on säkästä ja korjaajasta kiinni meneekö hommaan 2 tuntia vai 8. Osaako joku suositella korjaamoa Turussa missä tekniikka on hallussa ja tuntiveloitus kohtuullinen (sen tiedän VV-autosta että helposti ne pistää suositusmäärän tunteja laskuun vaikka työtunteja kuluisi paljon vähemmän todellisuudessa).
Menin sitten lopulta naapuripajalle M Jokiselle, kun Huttu oli täyteen buukattu. Ilmeisesti hommaan oli erikoisniksit, sillä 2,5 tunnissa saatiin puslat vaihdettua, pakoputken osa vaihdettua, ovilukon vastakappale vaihdettua ja ovi kunnolla säädettyä (no, noi viimeiset olisin saanut itsekin tehtyä, mutta en jaksanut tapella liimattujen pulttien kanssa).
Onko siitä haittaa jos irrottaa ne kiinnityskorvakkeet korista? Lähinnä mietin sitä että onko mahdollisuus että akseli menee vinoon... Korvakkeet irrottamalla saisi lisää tilaa työskennellä siten, etteivät jaruputket/letkut väänny rikki niin helposti.
Edit:
Nyt on puslat vaihdettu. En irroittanut akseli autosta. Sen sijaan jarruputkia piti irroittaa yksi pelkääjän puolelta ja kaksi sieltä paineensäätäjän luota. Lisäksi paineensäätäjän jousi piti ottaa irti taka-akselista ja tietenkin se paineensäätäjä piti irrottaa myös. Kun puslien kiinnityskorvakkeet otti irti korista sai tilaa sopivasti jotta puslat oli helpompi irrottaa. Ensin porailin reikiä siihen puslan kumiosaan ja sitten kierretangolla vedin puslan keskiosan pois. Auton keskilinjaa kohti tietenkin, ulospäin se ei lähde. Sitten vaan rautasahalla se metallirunko halki kahdesta kohtaa ja meisselillä ja vasaralla loputkin pois. Kun keksi miten homma kannattaa tehdä ja malttoi purkaa tarpeeksi, ei projekti ollut kovin vaikea. Aikaa meni kyllä paljon, kokonaisuudessaan ehkä n. 6 tuntia. Nyt menisi varmaan puolessa tuosta. Huomenna nähdään tuliki se taka-akseli suoraan ja jos ei tullut niin saako Lakalaivan Euromaster sen kohdalleen.
Edit:
Nyt on puslat vaihdettu. En irroittanut akseli autosta. Sen sijaan jarruputkia piti irroittaa yksi pelkääjän puolelta ja kaksi sieltä paineensäätäjän luota. Lisäksi paineensäätäjän jousi piti ottaa irti taka-akselista ja tietenkin se paineensäätäjä piti irrottaa myös. Kun puslien kiinnityskorvakkeet otti irti korista sai tilaa sopivasti jotta puslat oli helpompi irrottaa. Ensin porailin reikiä siihen puslan kumiosaan ja sitten kierretangolla vedin puslan keskiosan pois. Auton keskilinjaa kohti tietenkin, ulospäin se ei lähde. Sitten vaan rautasahalla se metallirunko halki kahdesta kohtaa ja meisselillä ja vasaralla loputkin pois. Kun keksi miten homma kannattaa tehdä ja malttoi purkaa tarpeeksi, ei projekti ollut kovin vaikea. Aikaa meni kyllä paljon, kokonaisuudessaan ehkä n. 6 tuntia. Nyt menisi varmaan puolessa tuosta. Huomenna nähdään tuliki se taka-akseli suoraan ja jos ei tullut niin saako Lakalaivan Euromaster sen kohdalleen.
Tässä pitäisi omaan kolmoskoppaseen vissiinkin nuo puslat myöskin vaihtaa, sen verran paukuttelee jo ja 200k melkein mittarissakin jo. Nyt saa antaa vinkkejä operaatioon _ensikertalaiselle_ eli rautalangastakin saa vääntää. Sen verran mitä olen foorumia tutkinut pitäisi olla melko helppo projekti eli perä ilmaan, ja jättää taka-akselin roikkumaan iskareista, sitten pultit auki, vanhat puslat sahailemalla/porailemalla/väkivallalla pois, ja uudet sisään omatekoisella kierretankoprässillä. Mitä asioita minun tulisi huomioida? Pitääkö ko. pultit vaihtaa operaation yhteydessä, ja mitkähän niiden tarkat speksit ovat? Pitääkö mutterit kiristää johonkin tiettyyn momenttiin?
Polyuretaanipuslat olisivat siis ilmeisesti kestävämmät, mutta ajattelin heittää alle orggikset, hintaa kun motonetissä on vain reilu parikymppiä. Onko orggispuslat hankalammat saada paikalleen?
Polyuretaanipuslat olisivat siis ilmeisesti kestävämmät, mutta ajattelin heittää alle orggikset, hintaa kun motonetissä on vain reilu parikymppiä. Onko orggispuslat hankalammat saada paikalleen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa