Elikkäs ei tuossa Corradossa lämpömittari toimi lainkaan. Missähän tuossa koneessa mahtaa sijaita lämpömittarin anturi??
Uskoisin että vika on siinä eikä mittaristossa, mutta mitenkäs tuon voisi testata? Joku mulle neuvoi että kun sen anturille menevän johdon pistää maihin niin mittarin pitäisi nousta tappiinsa jos vaan toimii. Pitäneekö paikkaansa?
Ja toinen mikä tässä nyt mietityttää on se kun tuo pakosarja kuulostaisi vuotavan niin pirusti. Minkälainen tuo pakosarja tuossa on, kun ei sinne oikein konehuoneesta näe, eli onko siellä jotkin joustokappaleet mitkä voisi mahdollisesti vuotaa? Onkos tuossa nyt jotain vaaraa, että esim. lambda tykkäisi kyttyrää tai jotain muuta, kun joutuu tuolla vuotavalla pakosarjalla ajelemaan?
Ja autohan on Corrado G60 -90
edit. Heh, ja jos modet vois siirtää tän tuonne "Tekniikka - Bensa" osastolle, kun sinne tämän oli tarkoitus mennä :D
Corradon lämpömittari ei toimi & pakosarja vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
Se on tosiaan se musta anturi siinä ylävesiletkus. Ja olin kattelevinani että toinen johto siitä anturista menee suoraan maihin, eli se on maadoittava ja varmaan toimii juuri niinkuin sanoitkin. Voihan se olla se maajohtoki poikki/irti.
Pakosarja on 2-osainen. Ensin 4->2 osa ja sen jälkeen 2->1 osa. Tossa kuvassa on se 4->2 osa: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/kansi_valmiina.JPG/full Ja siihen tulee se jatko-osa 6 pultilla kiinni. Itse väittäisin, että joku noista tiivisteistä vuotaa, pakosarja, toi välilaippa tai katin laippa. On siinä jousto-osa mut se ei ole semmonen haitari, enkä usko että se kovin helposti rikki menee. Osta kaikki tiivisteet metallisina ja kupari mutterit ja vaihda tiivisteet niin siinä saat silmämääräsesti tutkittua pakosarjanki.
Pakosarja on 2-osainen. Ensin 4->2 osa ja sen jälkeen 2->1 osa. Tossa kuvassa on se 4->2 osa: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/kansi_valmiina.JPG/full Ja siihen tulee se jatko-osa 6 pultilla kiinni. Itse väittäisin, että joku noista tiivisteistä vuotaa, pakosarja, toi välilaippa tai katin laippa. On siinä jousto-osa mut se ei ole semmonen haitari, enkä usko että se kovin helposti rikki menee. Osta kaikki tiivisteet metallisina ja kupari mutterit ja vaihda tiivisteet niin siinä saat silmämääräsesti tutkittua pakosarjanki.
Tuossa hieman testailin tuota mittari hommaa ja mitään ei tapahtunut vaikka veti suoraan maihin sen mustan piuhan sieltä liittimestä. Eli varmaan vika löytyy mittariston päästä. No onneksi tuossa on nurkassa pari ylimääräistä mittaristoa joissa pitäisi olla lämpömittari kunnossa niin täytyy katsella saisko niistä vaihdettua.
Tuota pakosarjaa en vielä ole oikein ehtinyt tutkailla. On niin pirun ahtaassa paikassa, että ei oikein mistään näe onkos se halki vai vuotaako noi tiivisteet. MItäs kautta tuon pakosarjan saa helpoiten irti? Ja mitä kannattaa irrotella sitä varten?
Voisi tietysti käytetyn pakosarjan ostaa ja vaihtaa samalla noi tiivisteet ja sen sit löis tuonne tilalle niin tulis ainakin kuntoon.
Tietääkös kukaan hyviä paikkoja jotka tässä pääkaupunkiseudulla noita pakosarjan korjauksia tekisi. Tiittanen ainakin Kannelmäessä tekee, mutta onko muita hyviä paikkoja?
Tuota pakosarjaa en vielä ole oikein ehtinyt tutkailla. On niin pirun ahtaassa paikassa, että ei oikein mistään näe onkos se halki vai vuotaako noi tiivisteet. MItäs kautta tuon pakosarjan saa helpoiten irti? Ja mitä kannattaa irrotella sitä varten?
Voisi tietysti käytetyn pakosarjan ostaa ja vaihtaa samalla noi tiivisteet ja sen sit löis tuonne tilalle niin tulis ainakin kuntoon.
Tietääkös kukaan hyviä paikkoja jotka tässä pääkaupunkiseudulla noita pakosarjan korjauksia tekisi. Tiittanen ainakin Kannelmäessä tekee, mutta onko muita hyviä paikkoja?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa