Nyt tuli hommattua saksan tuonti transportteri 2,5tdi ja monta erinäistä kysymystä velloo mielessä.
- Missä lisälämmitin sijaitsee fyysisesti, jos sellainen on ?
- Miten etu parkkivalo lähtee irti, Ei uskalla vetää kovaa ettei hajoa.
- Onko jollain suositella hiljaisia pakettiauton renkaita.
- Pitääkö noihin vanhempiinkin t5 pakuihin vakionopeuden säädin kouluttaa.
- Missä onnistuu avaimen teettäminen.
Transporter T5 yleistä
Valvoja: ffp jäsenet
Webasto on T5:ssa auton alla kuskinpenkin kohdalla - koteloituna niin ettei sitä normaalisti näe ilman kotelon purkamista.
Parkkivalon taisi saada irti kun pyöräytti sen takana olevaa pyöreätä koteloa ja veti sen ulos - tai sitten muista vilkun vaihdon :)
Michelinin Aglis 51:t ovat ainakin itsellä olleet noissa nelivetoisissa ihan mukavan hiljaiset. Tosin kokeiltu on vain GY, Hankookin ja Michelinin toisista renkaista - kiinnostaisi itseäkin kokemukset esim. Nokian uusista malleista.
Mitä tarkoitat vakionopeudensäätimen kouluttamisella? Jos tarkoitat ohjelmointia sen toimimaan saamiseksi jälkiasennuksen jälkeen niin se pitää tehdä.
Uuden avaimen joutuu aina koodaamaan VASilla tai esim. VAG-Comilla, joten joka suutari ei voi avainta tehdä ainakaan toimivaksi. Itse vaihdoin Multivaniin avaimen netistä tilaamani koteloon ja osiin niin että siirsin IMMO sirun vanhasta uuteen ja koodasin kaukosäätimen napit toimimaan. Tuota sirun siirtoa tosin ei suositella, sillä sirun voi kuulemma hajottaa helposti :)
Koodaus IMMO sirustakin olisi itseltä onnistunut jos uuden avaimen toimittaja olisi toimittanut sen koodin millä tuon sirun saisi koodattua autoon, mutta eipä tietenkään.
Parkkivalon taisi saada irti kun pyöräytti sen takana olevaa pyöreätä koteloa ja veti sen ulos - tai sitten muista vilkun vaihdon :)
Michelinin Aglis 51:t ovat ainakin itsellä olleet noissa nelivetoisissa ihan mukavan hiljaiset. Tosin kokeiltu on vain GY, Hankookin ja Michelinin toisista renkaista - kiinnostaisi itseäkin kokemukset esim. Nokian uusista malleista.
Mitä tarkoitat vakionopeudensäätimen kouluttamisella? Jos tarkoitat ohjelmointia sen toimimaan saamiseksi jälkiasennuksen jälkeen niin se pitää tehdä.
Uuden avaimen joutuu aina koodaamaan VASilla tai esim. VAG-Comilla, joten joka suutari ei voi avainta tehdä ainakaan toimivaksi. Itse vaihdoin Multivaniin avaimen netistä tilaamani koteloon ja osiin niin että siirsin IMMO sirun vanhasta uuteen ja koodasin kaukosäätimen napit toimimaan. Tuota sirun siirtoa tosin ei suositella, sillä sirun voi kuulemma hajottaa helposti :)
Koodaus IMMO sirustakin olisi itseltä onnistunut jos uuden avaimen toimittaja olisi toimittanut sen koodin millä tuon sirun saisi koodattua autoon, mutta eipä tietenkään.
Tuleeko webaston pakoputki jostain kohtaa ulos. Seurasin letkuja juuri sinne penkin alle, mutta siellä näytti olevan vain joku lämmön jako juttu tai osa webastosta.
Vakionopeuden kohdalla tarkoitin juuri tota ohjelmointia.
Esitin renkaiden osalta asian huonosti, tarkoitin lähinnä kesärenkaita. Pitäisi olla miellyttävät ajaa ja hiljaiset kun tuntuu aika äänekkäältä toi auto.
Vakionopeuden kohdalla tarkoitin juuri tota ohjelmointia.
Esitin renkaiden osalta asian huonosti, tarkoitin lähinnä kesärenkaita. Pitäisi olla miellyttävät ajaa ja hiljaiset kun tuntuu aika äänekkäältä toi auto.
Agilis 51:t on M+S renkaat, mutta suomalaisittain ne ovat kyllä kesärenkaat - ei niitä kitkoina mielestäni voi pitää, vaikka niissä SNOW ominaisuuksia Keski-Eurooppaan onkin. Sakemannit kutsuu noita ympärivuoden renkaiksi tms.
Noista taitaa olla vielä SNOW-ICE versio joka on sitten enemmän suomalaisittainkin kitkarengas.
Webaston pakari taisi olla siellä kotelon sisällä ja jostain törrötti hieman ulos - en muista enää tarkasti kun ei tullut silloin tutkittua tarkemmin vaan vain kytkin esilämmityssarjan siihen.
Noista taitaa olla vielä SNOW-ICE versio joka on sitten enemmän suomalaisittainkin kitkarengas.
Webaston pakari taisi olla siellä kotelon sisällä ja jostain törrötti hieman ulos - en muista enää tarkasti kun ei tullut silloin tutkittua tarkemmin vaan vain kytkin esilämmityssarjan siihen.
sprint!
Todennäköisesti tuontimallista puuttuu koko webasto, toimitetaan vain arktisiin maihin vakiona, muualle se on lisävaruste. Vakkari vaatii todennäköisesti sähkökeskuksen vaihdon, puuttuu pinnit vakkarille. Avaimen ns immo-koodia ei enää saa mistään, epäilen siis suuresti että vag-comilla koodaus onnistuu. VASsi hakee koodin linjoja pitkin suoraan tehtaalta, sitä koodia ei siis edes näe enää mistään.
Todennäköisesti tuontimallista puuttuu koko webasto, toimitetaan vain arktisiin maihin vakiona, muualle se on lisävaruste. Vakkari vaatii todennäköisesti sähkökeskuksen vaihdon, puuttuu pinnit vakkarille. Avaimen ns immo-koodia ei enää saa mistään, epäilen siis suuresti että vag-comilla koodaus onnistuu. VASsi hakee koodin linjoja pitkin suoraan tehtaalta, sitä koodia ei siis edes näe enää mistään.
jad: 'Vakio' Webasto T5:ssa on ns. automaattimalli eli mukana ei tule kellosarjaa eikä sillä voi esilämmittää - lisävarusteina saa sitten tehdas- tai jälkiasennuskelloa yms. Sen mukana olosta 'tuontimalleissa' en tiedä.
Muuten Kahan 'expertitkin' ehdotteli samaa, että T5:n tehdas-Webaston mukana tulee aina kellosarja ja ihmettelivät miksi haluan asentaa minikellon Multivaniin :)
Muuten Kahan 'expertitkin' ehdotteli samaa, että T5:n tehdas-Webaston mukana tulee aina kellosarja ja ihmettelivät miksi haluan asentaa minikellon Multivaniin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa