Bosch rallye 225 -> H3 xenon

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

Bosch rallye 225 -> H3 xenon

ViestiKirjoittaja Patu » 26.9.2007 23:08

Luin tuota xenon keskustelua tuolla ja aika hyvin selvis joitain asioita, mutta tuli mieleen että onko mitenkään mahdollista saada muutettua otsikon lisäpitkiä xenoneiksi? Tai varmaankin on mutta onko ne sitten niin laittomat kun vain voi olla.

Ja tarkoitan nyt sitä että onko xenoneissakin pitkille ja lyhyille eri "tehoisia" polttimoita? Eli jos laittas jonkun työvalosarjan romut rallyeisiin niin onnistuuko?

Lisäpitkiin ei tarvii vissiin olla korkeussäätöjä? Ja pitäskö sen lasin sitten olla ihan sileä? Siis ihan tämmösiä typeriä kysymyksiä, mutta kun kiinnostaa niin minkäs teet :) ?

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 28.9.2007 11:39

Luin tuota xenon keskustelua tuolla ja aika hyvin selvis joitain asioita, mutta tuli mieleen että onko mitenkään mahdollista saada muutettua otsikon lisäpitkiä xenoneiksi? Tai varmaankin on mutta onko ne sitten niin laittomat kun vain voi olla.

Kyllä ne laittomat ovat, jos laitat niihin xenonit.

Ja tarkoitan nyt sitä että onko xenoneissakin pitkille ja lyhyille eri "tehoisia" polttimoita?

Polttimoissa ei ole tehoeroa, vain värilämpö.(mitä pienempi luku = sen enempi valotehoa "lumen") on tosin saatavana 50watttisia jälki-asennus sarjoja.
Eli jos laittas jonkun työvalosarjan romut rallyeisiin niin onnistuuko?

Miksi ei onnistu? Askartelet polttimon siten että polttopiste tulee samaan kohtaan umpion sisällä, kuin vakiopolttimolla.(jos tuo heittää muutaman millin, niin valokuvio on päin Per####ä).
Jos sulla on nurkissa tyhjänpanttina työvalosarjan romuja, niin silloinhan kannattaa askarrella.
Mutta jos meinaat ostaa työvalosarjat joista askartelet, niin eipä siinä monta kymppiä säästä, kuin jos ostat jälkias. sarjan joka käy paikoilleen ilman sen suurempia askarteluja.

Lisäpitkiin ei tarvii vissiin olla korkeussäätöjä? Ja pitäskö sen lasin sitten olla ihan sileä?

Korkeussäätö vaatimus koskee ainoastaan lähivaloja.
Tietty tukemis vaatimushan lisävaloihin kuuluu = eivät saa vapista.
Lasi on sellainen, kuin siihen umpioon on suunniteltu.
Vessu

Watercooler
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.3.2007 22:09

ViestiKirjoittaja Watercooler » 30.9.2007 12:00

Vähän OT:tä, mutta aikaisemmin pasuunassa oli kiinni Hellan 3000 rallyet ja nämä oli lasin merkintöjen mukaan hyväksytty myös xenoneille. D2s polttimohan siihen ei kylläkään ihan suoraan menisi, mutta kukapa sitä tietää mikä poltin siellä on jos lasissa hyväksyntä muuten kunnossa. Jäi sitten xenon lisäpitkät toteuttamatta bi-xenonien myötä.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 30.9.2007 18:40

H-kantaiset xenonit ovat laittomia Suomessa.
Vessu

Watercooler
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.3.2007 22:09

ViestiKirjoittaja Watercooler » 30.9.2007 20:16

Kyllä on edelleenkin tiedossa että h kantaiset ovat kiellettyjä, kuten tässä on jo muutaman kerran mainittu. Mutta kukapa sen ottaa selville, minkälainen poltin siellä loimottaa... Mutta alkuperäinen kysymys oli muuttaa boschilaiset 225:set xenoneiksi, joissa ei edes lasissa lue mitään xenoneihin viittaavaankaan, joten nämä Hellan voisivat olla parempi lähtökohta ei originaaleihin xenoneihin verrattuna. En omista enää kyseisiä valoja, niin en muista mitä kaikkea siinä lukee. Sen muistan että xenoneilla referenssi oli 37,5 vrt. halogeenina 17,5.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa