Golf V:n alustasarjojen ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V:n alustasarjojen ihmettelyä
Tämän mallin kolopalloon aika vähän alustakommentteja / kokemuksia niin täällä kuin myös UVW:n puolella, joten avaanpa tälle aiheelle oman topicin.
Eli profiilin kulkineeseen olen etsiskellyt korkeussäädettäviä alustoja ja yrittänyt niistä saada kokemuksia / kommentteja. Alustalle vaatimuksina toimivat:
- Jämäkkä, olematta kuitenkaan liian kova eli ns. kivireki
- Autoa madaltava siten, että kori on vaaterissa tai sitten sen voi säätää vaateriin
- Kestettävä jokapäiväistä ajoa kesät talvet, ilman hirveitä huoltoja, radalla ei ole tarkoitus ajaa.
Tähän asti voimakkaampana vaihtoehtona KW V3, koska sitä saa neliluisuun, tosin hinta aika suolainen. Tätä olen pitänyt " varmana" vaihtoehtona, lienenkö oikeillä jäljillä?
KW:n Street comfort olisi ollut hyvä vaihtoehto myös, mutta sitä ei ainakaan slamitin mukaan saa tuohon neliluisuun.
KW V2 on mielestäni hieman "kova", tosin olen ajanut ko. alustan vain eri konsernin autossa, joten varmaksi en osaa sanoa tästä, kommentteja tästä?
Tänään huomasin tuolla VW:n kotisivuilla, lisävarusteluettelossa, sivulla viisi VW:n oman 30mm madaltavan alustasarjan, mikähän se tämä tälläinen on??
http://www.vw.fi/vv-auto/vw4.nsf/html/E90DBB53011B136DC22572440030B5C4/$file/VW_Golf_kuvasto.pdf
^tsori, en osaa lyhentää näitä linkkejä.
Tänne siis vapaata keskustelua ja kommentointia tästä aiheesta!
Eli profiilin kulkineeseen olen etsiskellyt korkeussäädettäviä alustoja ja yrittänyt niistä saada kokemuksia / kommentteja. Alustalle vaatimuksina toimivat:
- Jämäkkä, olematta kuitenkaan liian kova eli ns. kivireki
- Autoa madaltava siten, että kori on vaaterissa tai sitten sen voi säätää vaateriin
- Kestettävä jokapäiväistä ajoa kesät talvet, ilman hirveitä huoltoja, radalla ei ole tarkoitus ajaa.
Tähän asti voimakkaampana vaihtoehtona KW V3, koska sitä saa neliluisuun, tosin hinta aika suolainen. Tätä olen pitänyt " varmana" vaihtoehtona, lienenkö oikeillä jäljillä?
KW:n Street comfort olisi ollut hyvä vaihtoehto myös, mutta sitä ei ainakaan slamitin mukaan saa tuohon neliluisuun.
KW V2 on mielestäni hieman "kova", tosin olen ajanut ko. alustan vain eri konsernin autossa, joten varmaksi en osaa sanoa tästä, kommentteja tästä?
Tänään huomasin tuolla VW:n kotisivuilla, lisävarusteluettelossa, sivulla viisi VW:n oman 30mm madaltavan alustasarjan, mikähän se tämä tälläinen on??
http://www.vw.fi/vv-auto/vw4.nsf/html/E90DBB53011B136DC22572440030B5C4/$file/VW_Golf_kuvasto.pdf
^tsori, en osaa lyhentää näitä linkkejä.
Tänne siis vapaata keskustelua ja kommentointia tästä aiheesta!
Viimeksi muokannut Jarkkis, 25.9.2007 12:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Itselläni oli edellisessä golf femmassa juurikin kw 2 ja silläkin ajettu jotain yli 70000km. Lisäksi ko. autosta hajonnut eräässä kolarissa erinäinen määrä erilaisia tukivarsia, mutta alusta kesti senkin loistavasti. Minkäänlaisia kolinoita tai muita ääniä ei pitänyt ja ajettavuuskin oli mielestäni loistava niin arkiajoon kuin vähän nopeampaankin.
Tossa meitin mamman käyttöhuusissa (2,0 TDI 4mot) on H&R:n matalampi jousisarja ihan vakioiskareilla. Laitettu autoon uutena ja nyt rullattu 75 tonnia. Hieman on vuosien saatossa madaltunut lisää, mutta ajomukavuus on hyvä ja ominaisuudet noilla sportlinen vakioiskareilla tuntuvat riittävän mukavasti.
Hieman perä pystyssähän tuo on kun lupailevatkin edessä hieman edemmän madallusta kuin takana.
Ensimmäisissä KW:n kakkosissa tuohon alustaan taisi olla jotain pientä etuiskari ongelmaa...tuo lienee nyttemmin poistettu.
Hieman perä pystyssähän tuo on kun lupailevatkin edessä hieman edemmän madallusta kuin takana.
Ensimmäisissä KW:n kakkosissa tuohon alustaan taisi olla jotain pientä etuiskari ongelmaa...tuo lienee nyttemmin poistettu.
ajettavuuskin oli mielestäni loistava niin arkiajoon kuin vähän nopeampaankin.
Omaan makuun toi on ainakin ihan sopivan jämäkkä ajella.
Onkohan sitten turhaa maksaa siitä V3:n säädettävyydestä?
Jousisatsia en laita, eikä ne varmaan ilman iskarinvaihdosta menisikään, koska auto comfrtln varusteilla.
Mutta mikähän on siis toi VW:n oma alustasarja..tekeeköhän sillä mitään? Vai on varmenpaa turvautua suosiolla KW:en?
Juu etu ja nelivedossa on samat alustat.
Edellisessä 2.0tdi dsg:ssä oli kw v1 josta ei ole kyllä moitittavaa.
Ominaisuuksiltaan mielestäni mukavampi kun vakio sportlinene alusta.
Reilusti madallettunakin mukava ajettava eikä kolise tai pompota ylimääräisiä.
Nykyisessä 2.0tdi 4motionissa on joku bilsteinin korkeusäädettävä jonka ostin etuvetoisesta autosta yhden kesän ajettuna.
Bilsteini on vähän turhan pintakova ja selvästi jäykempi normaaliin ajoon.
Edellisessä 2.0tdi dsg:ssä oli kw v1 josta ei ole kyllä moitittavaa.
Ominaisuuksiltaan mielestäni mukavampi kun vakio sportlinene alusta.
Reilusti madallettunakin mukava ajettava eikä kolise tai pompota ylimääräisiä.
Nykyisessä 2.0tdi 4motionissa on joku bilsteinin korkeusäädettävä jonka ostin etuvetoisesta autosta yhden kesän ajettuna.
Bilsteini on vähän turhan pintakova ja selvästi jäykempi normaaliin ajoon.
Bilsteinin näyttää ainakin sopivan seuraaviin:
-Audi a3(8p)
-Audi a3 sportback(8p)
-Audi a3 quattro(8p)
-VW golf v
-VW golf plus
-VW golf V 4motion
-VW jetta(1kp)
-VW passat limousine/variant(3c)
-VW touran(1t)
-Seat altea(5p)
-Seat leon(1p)
-Seat toledo(5p)
-Skoda octavia(1z)
Akselipainoissa on sitten erojoja eri moottorien yhteydessä.
Ja 1.9tdi tarkoitetut etuiskarin alapään halkaisija on 50mm ja 2.0tdi:ssä 55mm, eli ne ei käy keskenään yhteen.
KW näyttää ainakin eri tilausnumeroa kaikkiin muutta uskoisin sielläkin asian olevan samanlainen, ja suosittelen kyllä kw v1 :)
-Audi a3(8p)
-Audi a3 sportback(8p)
-Audi a3 quattro(8p)
-VW golf v
-VW golf plus
-VW golf V 4motion
-VW jetta(1kp)
-VW passat limousine/variant(3c)
-VW touran(1t)
-Seat altea(5p)
-Seat leon(1p)
-Seat toledo(5p)
-Skoda octavia(1z)
Akselipainoissa on sitten erojoja eri moottorien yhteydessä.
Ja 1.9tdi tarkoitetut etuiskarin alapään halkaisija on 50mm ja 2.0tdi:ssä 55mm, eli ne ei käy keskenään yhteen.
KW näyttää ainakin eri tilausnumeroa kaikkiin muutta uskoisin sielläkin asian olevan samanlainen, ja suosittelen kyllä kw v1 :)
Juu justiin tuossa kattelin ittekki, että eihän niissä ole kun akselipainorajoitukset, siis noissa kw:n sarjoissa. Paitsi..street comfortia ei jostain syystä saa kun vajaavetoisiin.
Kw V1:stähän on hyviä kokemuksia kerrottu paljon täällä.
Slamitilla tarjouskysely nyt päällä Kw V1:stä. Vai onko vielä halvempia paikkoja?
Kw V1:stähän on hyviä kokemuksia kerrottu paljon täällä.
Slamitilla tarjouskysely nyt päällä Kw V1:stä. Vai onko vielä halvempia paikkoja?
Slamit näyttää myyvän ainakin v1 samaan hintaan (929€)kun valmistaja itse http://kwshop.de/ jotkut suomalaiset paikat ottaavat tohon vielä alvin päälle.
Halvemmalla tuskin löytää suomesta jos ei sitten saa jotain erikoisalennuksia kun nuo ovat kuitenkin yleensä tilaustavaraa.
Halvemmalla tuskin löytää suomesta jos ei sitten saa jotain erikoisalennuksia kun nuo ovat kuitenkin yleensä tilaustavaraa.
Nyt on sitten alusta tilattu Slamitilta. Kw V1 tulee ja noin kaksi viikkoa odotteluaikaa , kun ei suomessa ollut.
Ja viisi euroa vielä alennusta tuosta Launosen mainitsemasta listahinnasta :)
Tulee sopivasti talveksi, että pääsee aurailemaan teitä!
Vissiin asennus onnistuu ensikertalaiselta ihan helposti, vai tarvitseeko muuta erikoista kuin momenttiavaimen??
Ja viisi euroa vielä alennusta tuosta Launosen mainitsemasta listahinnasta :)
Tulee sopivasti talveksi, että pääsee aurailemaan teitä!
Vissiin asennus onnistuu ensikertalaiselta ihan helposti, vai tarvitseeko muuta erikoista kuin momenttiavaimen??
Etuiskari on kiinni volkkarin omalla erikoispultilla joka voi olla vähän hankala avata jos ei oo sellasta hysyä tai sitten pulttikonetta käyössä.
Sellasia hysyjä saa varmaan varaosaliikkeistä tai sit pitää soveltaa vaikka hyvillä putkipihdeillä.
Muuta erikoista siinä ei pitäisi ollakkan kunhan muistat vielä tehdä nelipyräsuuntauksen niin aura-auto kulkee suoraan :)
Sellasia hysyjä saa varmaan varaosaliikkeistä tai sit pitää soveltaa vaikka hyvillä putkipihdeillä.
Muuta erikoista siinä ei pitäisi ollakkan kunhan muistat vielä tehdä nelipyräsuuntauksen niin aura-auto kulkee suoraan :)
Vähän päivitystä. Vaihdoin sittenkin tilauksen V1:stä V2:een. Tuli viime hetken käytännön kokemuksista ilmi, että ongelmia ollut V1:n iskareiden kestävyyden kanssa. Ja sitten niitä ei voi huoltaa, joten ovat jääneet vuotamaan.
Noh..tuleepahan nyt sit samalla se ulosvaimennuksen säätö :D
Muilla vuotavia iskareita V1:ssä tai muissa sarjoissa??
Noh..tuleepahan nyt sit samalla se ulosvaimennuksen säätö :D
Muilla vuotavia iskareita V1:ssä tai muissa sarjoissa??
Slamit näyttää myyvän ainakin v1 samaan hintaan (929€)kun valmistaja itse http://kwshop.de/ jotkut suomalaiset paikat ottaavat tohon vielä alvin päälle.
Halvemmalla tuskin löytää suomesta jos ei sitten saa jotain erikoisalennuksia kun nuo ovat kuitenkin yleensä tilaustavaraa.
www.kitupiikki.net saa sekä golffin että boran 4Motioniin kw:n variante 1:n 909e johon sisältyy toimituskulut.
Alusta nyt alla. Ja kyllähän on pirun hyvä!! Juuri sellainen mitä hain, pintapehmeä ja jämäkkä mutkissa.
Asennuksiin sen verran että tein hieman tutkimustyötä, kun tuota asennuspaikkaa etsin:
- merkkiliike, raaka hiha-arvio ~380€ (Auto-Berner, Lpr)
- Tepalmet Motorsport, Lpr, 230€
Kumpaankin sisältyy suuntaus. Nämä siis 4motion-hintoja. Vajaavetoiset on hieman aina halvempia. :D
Asennukseen olen pirun tyytyväinen, kiitokset vaan tepalmetille ;)
Asennuksiin sen verran että tein hieman tutkimustyötä, kun tuota asennuspaikkaa etsin:
- merkkiliike, raaka hiha-arvio ~380€ (Auto-Berner, Lpr)
- Tepalmet Motorsport, Lpr, 230€
Kumpaankin sisältyy suuntaus. Nämä siis 4motion-hintoja. Vajaavetoiset on hieman aina halvempia. :D
Asennukseen olen pirun tyytyväinen, kiitokset vaan tepalmetille ;)
No nyt tässä ajellut tuolla alustalla jonkin verran ja etupäästä kuuluu muutamia ääniä:
-liikkeelle lähtiessä etupäästä kuuluu kummallisia "poing-poing" ääniä. Ihan kuin jousista tulisi. Ilmenee kun auto seissyt paikallaan ja ensimmäisen kerran kääntelee renkaita. Mistähän tämä johtuu?? Erityisesti parkkipaikalla veivatessa nuo äänet tulee.
Ajamiseen eivät tunnu vaikuttavan, mutta kyllä vähän ihmetyttää, kun ei niitä vakioalustalla kuulunut.
-liikkeelle lähtiessä etupäästä kuuluu kummallisia "poing-poing" ääniä. Ihan kuin jousista tulisi. Ilmenee kun auto seissyt paikallaan ja ensimmäisen kerran kääntelee renkaita. Mistähän tämä johtuu?? Erityisesti parkkipaikalla veivatessa nuo äänet tulee.
Ajamiseen eivät tunnu vaikuttavan, mutta kyllä vähän ihmetyttää, kun ei niitä vakioalustalla kuulunut.
Eli V2:ssa ei etupään jouset pyöri iskarin mukana? Alapää etuiskareista toimii kyllä niinkun pitääkin (siis se osa missä on se säätölautanen) mutta yläpää kahnaa kiinni jostain syystä. Missä vika?
Merkkiliike sanoi suoraan, että yläpään laakeri paskana, mutta ihmetteli kovasti kun sanoin, et on melkein uusi auto.
Asentanut paja sanoi, ettei ole laakeri, et jossain muualla vikaa.
Merkkiliike sanoi suoraan, että yläpään laakeri paskana, mutta ihmetteli kovasti kun sanoin, et on melkein uusi auto.
Asentanut paja sanoi, ettei ole laakeri, et jossain muualla vikaa.
Mulla oli sama ongelma IV 4motionissa. Etupäästä kuului ääntä kun käänsi renkaita auton ollessa paikallaan. Ongelma ratkesi yläpään laakerien vaihdolla, mutta ei ne uudetkaan kauaa jaksaneet olla ääntelemättä. Jos auto on tosi matalana ei jouseen tuleva paine tahdo riittää, nostamalla autoa ylöspäin ongelman sai myös ratkaistua.
^Siis hetkinen!? Varsinainen nyrkkipaja tainnut olla kyseessä :D
Jos mä nyt oikein muistan, niin ensinnäkin eihän sitä laakeria tarvitse vaihtaessa edes irroittaa siitä ylälautasesta (puhdistus ja rasvaus suositeltavaa), toisekseen se ei taida edes vahingossakaan irrota siitä ja kolmannekseen saako sitä tolppaa järkevästi kasaankaan ilman sitä laakeria.
Jos mä nyt oikein muistan, niin ensinnäkin eihän sitä laakeria tarvitse vaihtaessa edes irroittaa siitä ylälautasesta (puhdistus ja rasvaus suositeltavaa), toisekseen se ei taida edes vahingossakaan irrota siitä ja kolmannekseen saako sitä tolppaa järkevästi kasaankaan ilman sitä laakeria.
Varsinainen nyrkkipaja tainnut olla kyseessä :D
Tästä en tiedä, Porscheja ne virittää ja tekevät ralliautoja. Ikäväähän tuollainen on, mutta sattuuhan niitä virheitä kaikille :D
saako sitä tolppaa järkevästi kasaankaan ilman sitä laakeria.
Näköjään saa :) Ei se sitä laakeria vaadi jos sen haluaa kasaan. Mitä sitä pumppua kattelin eilen siinä, niin sehän vain tulee siihen ylälautasen alle, jousen ja ylälautasen väliin.
Myös 19" vanteilla raapii lähes joka töyssyssä kiinni.
Ite sain omani roiskeläpät raapimaan eilen kiinni uusiin hidasteisiin. Vähän ihmetyttää, miten korkeaksi jättäävät noi uudet, prkl!!
Omaan V Jettaan tuli vaihdettua ta-technixin korkeussäädettävä alusta. Nyt on navasta kaareen noin 340mm ja terävässä töyssyssä hiljaisessakin nopeudessa joku kolahtaa kiinni johonkin. Aluksi olin melko varma, että rengas ottaa sisäloksun kiinnikkeeseen kiinni, mutta eilen huomasin että kallistuksenvakaaja on vain reilun sentin päässä tukivarresta. Voikohan nuo kaksi ottaa toisiinsa kiinni? Koiranluut ovat vielä alkuperäiset, joten niitä lyhentämällä ongelma saattaisi kadota? Vanteet ovat 19x8'' et45 ja rengastus 225/35.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa