lujuuslaskelma vanteille?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

lujuuslaskelma vanteille?

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.8.2007 23:21

eli siis olisko mahdollista saada peltivanteille lujuuslaskelma? eli siis kyseessä olis peltivanteiden levitys? ja tämän tekee ammattilainen mutta miten onko mahdollista lujuuslaskelmat jotta vanteista saisi tieliikenne lailliset?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.8.2007 23:36

HUOM!! en sit halua vastauksia että ei mitään järkeä siinä hommassa koska sitä asiaa ei kysytty vaan haluan vastauksia noihin yllä esitettyihin kysymyksiin... ottaa päähän ku täälläki on paljon semmosia jotka alkaa heti arvosteleen kysymyksiä

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 30.8.2007 23:14

jaa ei vissiin kellään ole tietoa kyseisestä asiasta vai onko täällä kyseinen topiccikki jo?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 31.8.2007 8:17

Onhan tuo mahdollista laskea/lasketuttaa, esim FEM-ohjelmaan mallintaa vanteen. Lisäksi varmaan vaaditaan että joku firma tekee levityksen, ja hitsaajalla on luokitukset tehdä tuollainen hitsaus. Lujuuslaskennan hinta tulee olemaan iso, ellei itse osaa tehdä (tai kaveri kaljapalkalla).

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.8.2007 10:35

En halua arvostella kysymystä, mutta veikkaus on, että laillista tuosta ei saa millään, vrt. alustan osat, joita ei saa korjata hitsaamalla.
Vastuukysymys on sitten olemassa, jos toisen hitsaama vanne ei kestäkään käytössä ja aiheuttaa onnettomuuden.
Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata hitsaamalla eikä muulla, niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.9.2007 22:52

Asiaa tulisi pikemminkin lähestyä ajattelemalla vanteenlevitysprojektia, vanteen valmistusprojektina, ja sitäkautta lähteä miettimään kuinka vanteelle saisi hyväksynnänä tieliikennekäyttöön.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.9.2007 15:55

^ juuri näin...

eli siis tarkotus olis pistää v-wauhtipisteelle vanteet että ne halkasee sorvilla ja sitten lyö palaa väliin ja hitsaa.. mut sit miten niistä voisi saada lailliset?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.9.2007 15:59

Itse kyllä lähtisin rakentaa kahdesta vanteesta jolloin hitsisaumojen määrä jäis puoleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa