Tuli tuossa vaihdettua parkkipolttimot ledeiksi,6led per.poltin.Homma ei vaan ollutkaan niin yksinkertainen.Oman käsityksen mukaan auto luulee nyt polttimoiden olevan rikki kun ledien virrankulutus on minimaalista normi polttimoihin verrattuna,josta johtuen auto katkaisee polttimoista virran ja ilmoittaa merkkivalolla polttimoiden olevan rikki.Polttimot kyllä palavat virran ollessa pois mutta,virrankytkemisen jälkeen sammuvat parin sekunnin kuluttua ja merkkivalo syttyy.
Osaisiko joku kertoa paljonko systeemi tarvitsee virrankulkemista toimiakseen.Ajattelin kytkeä lisää ledejä parkkien yhteyteen kulutuksen nostamiseksi taikka sitten vastuksen???Mitä mieltä sähköasioista tietävät ovat?
Golf V parkkipolttimoiden vaihto ledeiksi,ongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
Samaa myös ajatellut,varmaankin pelaisi tuolla konstilla.Mielessä on myös jos asentaisi ledi huomiovalot ja ottaisi virran noista parkeista suoraan,mutta kun ei tiedä paljonko tarvitsee kulutusta toimiakseen.Tosin sitten huomiovalot palaisivat aina.
Mikä ihmeen järki noissa on että katkaisee virran jos vaikka lamppu on oikeastikkin palanut?Vaikka laitat uudenkin polttimon se ei pala ilman Buuttausta tai odottelua että se tekee sen itse (virrat pois ja kestää ainakin 1tunnin)
Mikä ihmeen järki noissa on että katkaisee virran jos vaikka lamppu on oikeastikkin palanut?Vaikka laitat uudenkin polttimon se ei pala ilman Buuttausta tai odottelua että se tekee sen itse (virrat pois ja kestää ainakin 1tunnin)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hommahan menee niin että Suomessa tieliikenteessä tulee olla ajaessa päällä ajovalot tai huomiovalot. Ja huomiovalojen käyttö on päivällä, yöllä ne on melko hintsusti valaisevat (perinteiset 21w polttimolla olevat talmut).
Huomiovalot ja ajovalot (=lyhyet/pitkät) ei siis saa palaa samaan aikaan, katsastuksessa tarkistavat toiminnan jos huomiovalot iskeny keulalle (tarkistavat onko RL merkintä (paitsi ehkä jos talmut?) ja toimivatko. Toimimattomista valoista keulalla eivät jostain syystä tykkää :)
Huomiovalojen kanssa pitää palaa takavalot (=takaparkit) ja rekisterikilven valot. Etuparkkien ei tarvis toimia, mutta huomiovaloja ei etuparkkeina voi käyttää :( Muuten olis kytkentä helppo, piuhat auton omista etuparkeista huomiovaloille...
Eli se polttimoitten laittaminen sinne ledien kanssa sarjaan lienee se ainoa helppo keino poistaa merkkivalo mittarista.
Huomiovalot ja ajovalot (=lyhyet/pitkät) ei siis saa palaa samaan aikaan, katsastuksessa tarkistavat toiminnan jos huomiovalot iskeny keulalle (tarkistavat onko RL merkintä (paitsi ehkä jos talmut?) ja toimivatko. Toimimattomista valoista keulalla eivät jostain syystä tykkää :)
Huomiovalojen kanssa pitää palaa takavalot (=takaparkit) ja rekisterikilven valot. Etuparkkien ei tarvis toimia, mutta huomiovaloja ei etuparkkeina voi käyttää :( Muuten olis kytkentä helppo, piuhat auton omista etuparkeista huomiovaloille...
Eli se polttimoitten laittaminen sinne ledien kanssa sarjaan lienee se ainoa helppo keino poistaa merkkivalo mittarista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa