vanteet irti???
Valvoja: ffp jäsenet
vanteet irti???
sanokaas joku viisas miten saan vanteet irti autosta siis pultit kyllä aukeaa mutta vanne ei irtoa edellinen omistaja laittanut niin tiukat soviterenkaat vanteisiin (ja luultavasti runnonut väkisin vanteet paikoileen ) ettei liikahda mihinkään.. on yritetty kammeta ja potkia ja hakata ynm...
Kokemusta yhdestä opelin vanteesta seatissa joka oli todellakin kiinni, että melkein pysyikin. Pitkä jäykkä putki käteen ja tarkoitan sellaista sopivan pitkää jos ei halua hikihatussa nitkuttaa... Jos etuvanne niin tanko/putki jarrusatulan ja vanteen väliin jostain sopivasta vanteen reijästä/välistä ja vääntämään... Pyöräytät vannetta seuraavaan passeliin kohtaan ja sama homma.
Kun sain itse sen vanteen irti niin kyllä oli helpotus isolla h:lla. Kummasti suureni reikä sopivaksi...
Kun sain itse sen vanteen irti niin kyllä oli helpotus isolla h:lla. Kummasti suureni reikä sopivaksi...
Joku vuosi sitten romiksella bongasin venäläiskilvissä olleen audin, jossa oli retroalut alla. Tarjouduin ostamaan kyseiset alut, mutta irrottaminen tuotti tuskaa. Ilmeisesti vanteita ei oltu irrotettu ainakaan kymmeneen vuoteen ja alumiini oli jämähtänyt keskiöön kiinni. Yksi vanteista ei irronnut potkimalla eikä lekalla hakkaamalla ulkoa päin.
Nostettiin sitten trukkihaarukalla auto puolentoista metrin korkeuteen ja alettiin mäikiä lekalla vannetta sisäpuolelta. Lopulta rengas irtosi eikä osunut edes kenenkään päähän -vannekin pysyi ehjänä.
Nostettiin sitten trukkihaarukalla auto puolentoista metrin korkeuteen ja alettiin mäikiä lekalla vannetta sisäpuolelta. Lopulta rengas irtosi eikä osunut edes kenenkään päähän -vannekin pysyi ehjänä.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Jos ei autolla ole niin väliä, ni hyvä konsti on saada juuttunu vanne irti seuraavalla metodilla.
Pultit auki, auto käyntiin ja siito pitävälle alustalle (esim. asfaltti), ykkönen pesään, jenkat tappiin ja kytkin vauhdilla ylös! Kyllä lähtee!! Tässä hommassa saattaa vaan lokarin kaari ottaa hiukan pipiä, ku rengas irtoaa, että ei kannata mihinkään "show stopperiin" soveltaa kyseistä kikkaa. :)
Pultit auki, auto käyntiin ja siito pitävälle alustalle (esim. asfaltti), ykkönen pesään, jenkat tappiin ja kytkin vauhdilla ylös! Kyllä lähtee!! Tässä hommassa saattaa vaan lokarin kaari ottaa hiukan pipiä, ku rengas irtoaa, että ei kannata mihinkään "show stopperiin" soveltaa kyseistä kikkaa. :)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa