Mikä nyt hajos? (G3 keskuslukitus reistaa)KORJATTU

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

Mikä nyt hajos? (G3 keskuslukitus reistaa)KORJATTU

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 27.6.2007 13:24

Aiemmin ovet avattua keskuslukon pumppu jäi surisemaan hetkeksi. Nyt aukee avaimella ainoastaan kuskinovi, joskus muutkin mutta lukkoon menee vaan kuskinovi. Sama juttu pelkääjän ovessa, avaimella toimii se mutta ei muut, lukkoon menee pelkääjänovi mutta käsin muut, takaluukku on lukossa koko ajan.
Mitään kaukosäätöjuttuja ei ole.

Auto on Golf3 variant -97.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 3.7.2007 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AKN
-
Viestit: 39
Liittynyt: 19.6.2005 22:09

ViestiKirjoittaja AKN » 27.6.2007 16:15

vilkaiseppa ettei kompura ole "hukkunut " varapyörän koteloon. Pumppu on alkujaan farkussa typerästi liian alhaalla ja vedestä se ei tykkää...
jos pumpussa ei kosteusvaurioita, niin kannattaa siirtää se oikeanpuoleisen sivumuovin alle, maajohtoa joutuu vähän jatkamaan..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.6.2007 16:26

Omassa farkussa on teline sille kompurapaketille heti oikean paneelin takana. Jos on apuri, niin tätä voi pyytää kääntämään avainta lukossa ja itse kuuntelee, tapahtuuko kompuran tienoilla mitään.
Vuoden sisällä olen avannut tuollaisen kompuran useampaan kertaan. Eilen viimeksi profiilin lötkön kompura ei jaksanut avata/sulkea takaovia. Otin kompuran pumpun auki ja siellä oli sen verran kosteutta, että ei jaksanut pyöri kunnolla. Jarrusprayllä puhtaaksi ja paineilmalla kuivaksi ja taas toimii.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 27.6.2007 17:50

Ja kun jompi kumpi ohjaavista kahvoista/lukoista menee särki niin pumppu jää pörisemään ja polttaa lopulta itse itsensä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 28.6.2007 11:15

Pumppu on tosiaan tuolla oikealla sivumuovin alla mutta nyt taas toimii ok (mitään ei tehty). Pitäis nuo ovilukot irrottaa ja putsata kun pelkääjän oven lukon suojapeltikin ei mene kunnolla paikalleen. Talvella kun tuo pumppu häjyili niin sumutin keskuslukkoletkuihin paineilmatyökalujen voiteluöljyä joka erittäin hienoa, kuin vettä, se auttoi ainakin silloin kosteusongelmiin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.6.2007 14:10

Jossakin topikissa itse neuvoin suihkuttamaan (kuten itse tein) putkiin imu päällä CRC:tä. Tuo auttoikin jonkin aikaa, mutta sitten alkoivat ongelmat: pumppu alkoi takerrella, lähti hitaasti pyörimään ja välillä ei pyörinyt ollenkaan.
Jarruspraylla pumppu sisältä puhtaaksi ja taas toimi.

Tuolla on jotain juttua pumpun korjauksesta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.6.2007 15:00

Takkuilu jatkuu, kuskin ovi toimii aina ok mutta välillä muut jää auki eli ei lukitse ja pumppu surraa takaluukussa. Tuntuu että vikaa olis etuovien mikrokytkimissä kun kuskinlukkoa muutaman kerran räplää niin lopulta lukot toimii ok. Prkle heitän mäkeen koko pumpun ja ruuvaan tavalliset nupit oviin, takaluukkuun lattaraudat ja munalukko.
Voisko joku selventää kuinka tuo pumppu toimii? Lukolta tulee "käsky" avata tai sulkea eli imu tai puhallus? Miksi se jää joskus surisemaan?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.7.2007 13:57

Vain etuovet toimi niin pakko oli alkaa korjaamaan. Purin kuskin ovipahvin ja putsasin lukkosysteemin rasvanpoistajalla ja aseöljyä liikkuviin vipuihin. Saranoiden vieressä oleva liitin putsattu ja johdot tarkistettu, ei vikaa. Keskuslukon pumppu purettu ja putsattu, ei vikaa. Takaluukun lukon anturi putsattu, ok. Koko paska niputettu ja toimii ok, välillä jää pumppu surisemaan ja juosten saa mennä sen liittimen irrottamaan.
Olisko tuossa pumpun piirilevyssä jotain vikaa? Näyttää ok ja lukot toimii nyt kaikki on mutta pumppu jää satunnaisesti surisemaan lukot avattuaan.

EDIT:

Volsu petti taas ja nyt ei saa ovia/luukkuja lukkoon ollenkaan vaan pumppu jää heti surisemaan eikä edes yritä lukita. Olisiko niin että pumppu paskana eli jää jumiiin johonkin kohtaan ja vetää kenttään? Auto jäi vanhempien pihaan ja äiteen tähtinokalla kotiin.

Koitan tuolla venton pumpulla huomenna ja jos toimii niin oma pumppu paskana (voiko 10 vuotta vanha pumppu simahtaa).

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.7.2007 14:43

Venton pumpulla testattu ja toimi eli tuo oma pumppu sökö. Tiedä sitten onko piirilevyssä vikaa vai pumpussa mutta ostin koko klöntin purkuosana.
Suunnittelin sulakkeita impulssijohtojen väliin ettei pumppua polttaisi jos jumiin jää surisemaan, onko kukaan tehnyt vastaavaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2007 15:09

Ei taida sulakkeet siina kohdassa auttaa mitään. Ei kai niissä ylivirtaa mene?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.7.2007 19:01

Tarkempaa tietoa ei ole mutta noita pumppuja menee kuulemma kuin leipää eikä joka vuosi viittis vaihtaa. Entäs jonkinlainen "ajastinrele" tms? Kun pumppu surraa tarpeeksi kauan niin katkaisis virran?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2007 19:13

Semmonen jo toimiskin.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 4.7.2007 16:52

Samaa mietin minäkin, mutta sitten kun sen ainoan purkuosa-pumpun hinta oli 80e minkä löysin, totesin jotta sähkötoiminen keskuslukko ajaa asiansa. Hintaakin sillä oli 25e 4d sarja + 8e takaluukun moottorilla. Asennuksessa vierähti maagiset 2h. Eikä kettuillut talvella kuten tuo ali/ylipainehässäkkä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.7.2007 18:55

Kumma juttu kun mersuissa on myös samaiset alipainekeskuslukot mutta ainakaan ite en tiedä ketään jolla olis ongelmia niissä ollut niinkuin näissä volsuissa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.7.2007 19:00

tulipa just rassattua w124 mersun keskuslukkoa, ei ne mersutkaan ikuisia ole =) Heikko tekele kun vain 820 000 km kesti :D Sulattoon joutaisi tuo mersu, ja Diisseli ventoa tilalle =)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.7.2007 19:39

ettei vaan olis jonkinsortin alipainevuotoa siinä k-lukon järjestelmässä, itellä moista ongelmaa ja pumppu lutkutti välillä omia aikojaan ja lopulta poltti sitten moottorin siitä pumpusta. Onneksi täältä foorumilta löytyi corradon pumppu 20 eurolla, nyt on toiminut moitteetta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.7.2007 20:25

No mun lukot toimii nyt ok, vaihdoin pumpun (kallis prkle!).

Jos mersu on 6-koneinen kiisseli niin vaihetaan? Saat bensa "pihin" farkun tilalle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.7.2007 20:31

mersu on 4-koneinen 2.0d =) ja 820 000 ajettu.....

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.7.2007 22:03

Jaa, löytyy jo w201 koppanen 200d. Mittarissa 310tkm mutta eivät todellista, tuontiauto. Toi sun oma on vasta sisääänajettu.....


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa