Octaviaan paremmat valot?
Valvoja: ffp jäsenet
Octaviaan paremmat valot?
Löytyykö mitään vaihtoehtoja ykkösoctaviaan vai onko releytys ja lisärit ainoa vaihtoehto?
releillä ja paksumalla johdolla mulla pomppasi jännite lähes voltin ja valot parani huomattavasti. periaatteessa jopa sen verran ettei lisäreitä välttämättä tarviis enää keulalla. oon vaan liian laiska purkamaan niitä kun oli niin työläät laittaa =)
jos releytät, vedä yhtäpitkät johdot molemmille umpioille. mulla tuli eripituiset valmiissa sarjassa ja pitemmässä johdosa oikean puolen umpiolle tulee häviötä sen verran että näkee selvästi kumpi palaa himmeämmin. ja kannattaa vaihtaa polttimot tavallisiin ja välttää noita +60% ja vastaavia polttimoita. ne ei kestä jännitteen noston jälkeen juuri paria kuukautta enempää.
ennen jännite vähän yli 10V ja nyt vähän päälle 11V. pieni nosto ja iso ero. ei oo edes kovin kallista kokeilla ensin tuota releytystä ennenkun päätät vaihtaa umpiot.
E: lieneekö ykkös-okuun edes oem xenoneita?
jos releytät, vedä yhtäpitkät johdot molemmille umpioille. mulla tuli eripituiset valmiissa sarjassa ja pitemmässä johdosa oikean puolen umpiolle tulee häviötä sen verran että näkee selvästi kumpi palaa himmeämmin. ja kannattaa vaihtaa polttimot tavallisiin ja välttää noita +60% ja vastaavia polttimoita. ne ei kestä jännitteen noston jälkeen juuri paria kuukautta enempää.
ennen jännite vähän yli 10V ja nyt vähän päälle 11V. pieni nosto ja iso ero. ei oo edes kovin kallista kokeilla ensin tuota releytystä ennenkun päätät vaihtaa umpiot.
E: lieneekö ykkös-okuun edes oem xenoneita?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
konepelti, puskuri, maski, loksut, keulakehikko, ehkä kehikon vaihdosta johtuen kennotkin, valojen pistokkeet, pesurit, puskurin palkki, sisälokarit, pohjamuovit ja huikea määrä pikkusälää millä välttämättä ole niin väliä.
voi tulla kalliit xenonit =) ei ehkä ole oem enää vaihtoehto, kun vanhan malliseen keulaan ei mahda olla oem xenoneita. ja aloittajalla on tuosta varusteversion nimestä pääteltynä juurikin se vanhempi keulanen. RS: hän on uudempikeulanen. tosin jos saat jostakin uudempikeulasen romuauton/pelkät keulan osat romikselta edukkaasti niin mikä jottei olisi vaihtoehto. sillon kyllä vaihtasin jo takapuskimen ja takavalotkin samointein.
Edit: oishan noitapurkuautonakin. löytyy jopa yksi RS.
voi tulla kalliit xenonit =) ei ehkä ole oem enää vaihtoehto, kun vanhan malliseen keulaan ei mahda olla oem xenoneita. ja aloittajalla on tuosta varusteversion nimestä pääteltynä juurikin se vanhempi keulanen. RS: hän on uudempikeulanen. tosin jos saat jostakin uudempikeulasen romuauton/pelkät keulan osat romikselta edukkaasti niin mikä jottei olisi vaihtoehto. sillon kyllä vaihtasin jo takapuskimen ja takavalotkin samointein.
Edit: oishan noitapurkuautonakin. löytyy jopa yksi RS.
Viimeksi muokannut LauriJT, 12.6.2007 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Latausjännitteen pitäisi olla vähintään 13,6V jotta akku yleensä lataantuu. Mulla releytetyille valoille tulee auton käydessä yli 14V (riippuu ulkoilman lämpötilasta), häviötä noin 0,1V laturilta mitattuna. Tosin johdotkin vedin suoraan laturin virtaliittimeltä valoille.
Edit: Tosiaan samaa luokkaa oli parannus kakkosgolfissa näemmä kuin uudemmissakin, reilun voltin nousi jännite releytyksellä.
Edit: Tosiaan samaa luokkaa oli parannus kakkosgolfissa näemmä kuin uudemmissakin, reilun voltin nousi jännite releytyksellä.
Olen kuopiossa nähnyt hopeisen L&K mallin "vanhalla" keulalla jossa siis OEM-xenonit. Eri juttu onkin mistä sellaiset voisi edullisesti saada. uudemmatkin maksaa helposti maltaita, eikä esim. korkeussäädön moottoreita tahdo saada rahallakaan.
Eräs idea voisi olla muuntaa sumuvalot lähivaloiksi (en tiedä miten) ja varustaa ne jälkiasennus xenoneilla. Harkitsin tuota vaihtoehtoa aika pitkään, kunnes ebay.de löytyi oikeat umpiot kohtuullisella hinnalla
Eräs idea voisi olla muuntaa sumuvalot lähivaloiksi (en tiedä miten) ja varustaa ne jälkiasennus xenoneilla. Harkitsin tuota vaihtoehtoa aika pitkään, kunnes ebay.de löytyi oikeat umpiot kohtuullisella hinnalla
Löytyisikö noista jotain?
Kolmosgolffiin tarjolla olevat kirkaslasi nelivalo-Hellat ovat ainakin valoteholtaan aivan "loistavat". Talvimyräkässä voi turvallisesti ajella satoja kilometrejä lähivaloilla (kun ei ole sumareita).
Kolmosgolffiin tarjolla olevat kirkaslasi nelivalo-Hellat ovat ainakin valoteholtaan aivan "loistavat". Talvimyräkässä voi turvallisesti ajella satoja kilometrejä lähivaloilla (kun ei ole sumareita).
eikäky arvelin että uudemmassa voi olla erilainen keulakehikko jos valojen kiinnitystä ovat menneet muuttamaan umpiomallin vaihtuessa. sillonhan sitä sälää alkaa menemään uusiksi. onko siinä muuten sitten se konepelti sama kun vanhassa ja maski vaan vähän korkeempi? se puskurihan on syvemmäksi uurrettu siitä keskeltä kun tuossa vanhemmassa.
mikähän siinä muuten oli ideana kun niitä siinä yhdessä välissä sai semmosina välikoppaversioina. niitä kun oli uusisisustaisia vanhalla ja uudella keulalla ja eikö löytynyt vielä vanhasisustaistakin uudella keulalla.
mikähän siinä muuten oli ideana kun niitä siinä yhdessä välissä sai semmosina välikoppaversioina. niitä kun oli uusisisustaisia vanhalla ja uudella keulalla ja eikö löytynyt vielä vanhasisustaistakin uudella keulalla.
Konepelti on sama, maskin muoto ja valojen muoto on erilainen. Ja sitten se puskuri mutta muuten osissa ei ole eroja.
Tuossa ohjeet jos kieli taipuu :) Sivuilta löytyy valtavasti muitakin ohjeita mutta vaatii päättelyä.
http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/Facelift.htm
Tuossa ohjeet jos kieli taipuu :) Sivuilta löytyy valtavasti muitakin ohjeita mutta vaatii päättelyä.
http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/Facelift.htm
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa