Katusliksit

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

Katusliksit

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.4.2007 17:43

Olen suunnitellut hankkia ensi kesän ratapäiviä varten ihan omat, paremmin tuohon käyttöön sopivat renkaat. On tässä monena kesänä tullut tuhottua nuo katurenkaat radalla, pidemmän päälle tulis varmaan halvemmaksi hankkia ratakäyttöön omat gummit.

Ihan oikeita sliksejä en sentään aatellut, vaan "semisliksit", joilla olis laillista ajaa kotoa sinne radallekin.

Kokemuksia/suosituksia?

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 29.4.2007 18:15

Nitto NT01, uskomattomasti pitoa kunhan saa niihin vähän lämpöä. Tosin vertailukohtana ei ole kuin tavallisia kesärenkaita. Maantiellä oli vähän uraherkät, mutta muuten ei tavallisella tielläkään mitenkään hämmentävät. Oikein positiivinen kuva jäi.

http://www.nittotire.com

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 29.4.2007 20:29

Toyon R888 ja saa ajella tieliikenteessäkin -tosin auto ei mene hetkeäkään suoraan :) Radalla pirun hyvät, voin lämpimästi suositella.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.4.2007 22:20

Samaa itsekkin ajatellu. Ei viitsisi pistää katuun kalliita renkaita kun voi siksi aikaa
laittaa siihen tarkoitetut renkaat.
Omat tosin kulkisi kontissa radoille eli ei merkitystä onko katulailliset vai ei.
Pitäisi vielä jostain kaivaa moiset esiin.
Ja jos jollain olisi vaikka tarjota 7x15" vanteelle sliksiä niin kelpaa kyllä.
Kokoa saisi olla 190-205 välille leveyttä ja renkaan halkaisija luokkaa 570-590.
Halpoja kattelen eli käytettyjä kunnossa olevia.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 29.4.2007 22:27

Heti kun koivusaari rupeaa tuomaan 215/45/17 kokosena tuota niin pitää hankkia radalla r888:sit. Tosin vielä pitäisi ottaa selvää mikä niistä kolmesta seoksesta olisi paras.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.4.2007 22:59

Ja jos jollain olisi vaikka tarjota 7x15" vanteelle sliksiä niin kelpaa kyllä.
Kokoa saisi olla 190-205 välille leveyttä ja renkaan halkaisija luokkaa 570-590.
Halpoja kattelen eli käytettyjä kunnossa olevia.

Tuolla myyntiosastolla näyttäs jotain olevan.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 30.4.2007 21:53

Sitten kun pitoja ja kierros aikoja haluaa niin saa kättelyssä unohtaa kaikki alle 50 profiilin renkaat, ellei harrasta driftailua.
Pehmyt slicsi kuluu kyllä pirun paljon nopeemmin kuin katurengas. Budjetti ratkaisu olisi jotkin huippu siviilirenkaat joissa pintaa noin 3mm. Esim. eaglef1, pilot primacy tjms. kovan nopeusluokan omaava kumi. Niitä sitten pari sarjaa mukaan.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 30.4.2007 23:49

Toyon R888 ja saa ajella tieliikenteessäkin -tosin auto ei mene hetkeäkään suoraan :) Radalla pirun hyvät, voin lämpimästi suositella.

Voin samaa rengasta suositella toimii hyvin radalla. Joskin ihan normaalikäyttöön itse en tuota rengasta edes ajattelisi. Tuo renkaan kuvio kun saa aikaan aikaan aika mekkalan normaali ajossa ja tosiaan aika uraherkkä rengas.

Omat ajotkin noilla rajoittunut sieltä kotoa radalle.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 2.5.2007 9:12

Sitten kun pitoja ja kierros aikoja haluaa niin saa kättelyssä unohtaa kaikki alle 50 profiilin renkaat, ellei harrasta driftailua.

Mikäs tän taustalla on? Kokreempi kumi kurvissa leviää enemmän tien pintaan lisäten kitkapinta-alaa?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.11.2007 9:41

Miten toi Toyot pitää normaaliajossa? Pitääkö ne kylmänä sen paremmin mitä normaalit laadukkaat kesärenkaat? Kaverin kyydissä olin joskus radalla ja tuntui et pari kierrosta vaati ennenku noi alkoi pitämään kunnolla.

Entä kulutuskestävyys katuajossa?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 26.11.2007 15:39

Osaakos kukaan sanoa montako kertaa, r888:sit kestää lämmetä ja jäähtyä ilman että pidossa tapahtuu muutoksia. Normaali rengashan on tehty siihen että, se kestää lämmetä ja kylmetä monia kertoja ennen kun pito rupeaa heikkenemään, mutta onko r888:sin kohdalla sama?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 19.6.2008 12:56

Onkos näistä katuslikseistä tullut minkälaisia kokemuksia? Normikäytössä kulutuskestävyys ja miten sitten toimivuus kylmänä ja sateella?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 19.6.2008 17:42

Mitä nyt tässä 2kk ajanut kahdella eri merkillä, voin todeta että renkaasta riippuu paljon miten käyttäytyy missäkin lämmössä. Kaikki katoaa yhtä nopeasti alta, joten jos ajat kesällä yli 3-4tkm niin kalliiksi tulee.
Toyo r888 yllätti tasaisella laadulla, toimi kylmässa kelissa uskomattoman hyvin ja mitä enemmän tuli lämpöä, pito vaan lisääntyi. Sateella saa olla tarkka missä ajaa, kuvio ei ylety reunaan jonka takia vesi jää renkaan alle ja liirto on valmis.
B'stone Re070 taas ollut pieni pettymys, hirveän tarkka paineista jo pienillä lämpötilan muutoksilla, hyvään tuntumaa en itse ole vielä näihin saanut. Sateella kuvion takia ihan ok, ei tietysti yletä parhaiden sadekelin renkaiden tasolle, mutta tämän kanssa voi elää ja ajaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.6.2008 13:44

Tuollaiset R888:t ostin, en ole ajanut tosin kuin radalle, radalla ja radalta pois, en sen enempää ns. normaaliliikenteessä. Märälläkään en niitä ole joutunut kokeilemaan, mutta mitä nyt sitten ihan kuivalla, niin ihan hienon loogisesti toimivat, en niitä oikein liukkaiksi saanut ajettua millään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa