En tiedä onko nyt oikea osasto kysyä tätä, voi siirtää tai poistaa jos haittaa. Elikkä tollanen Toledo ois mulla ja alkaa tuo ulkonäkö vähän kyrsimään kun ei satu maailman kauneimpia autoja olemaan. Oisko kellään mitään hyvää ideaa ulkonäön ehostukseen. Tavoitteena ois hiukan madaltaa ja alut laittaa ehkä joskus. Passaisko tuosta mennä muovihelmoja ja muita muoviosia maalaileen. En löytänyt kuvia netistä missä ois maalailtu miltä lie sitten näyttäs. Onko kellään kokemusta ammattikoulujen työstö hommista. Uskaltaiskohan viedä vanteet sorvattavaksi kun löytys ihan perus 15 tuumaset alut joissa liian pieni keskireikä, 54mm. Vantet siis oikealla 4*100 jaolla.
Voinko laittaa autoon nuo 15 alut kun rekisteriotteeseen on merkitty vanteet 15, 195, 50 ja nuo vanteet ois 195, 55 kumeilla. Onko muuten 50 profiiliset kumit paljon kalliimmat kun 55 kumit, kun toisen parin uudet kumit joutus kumminki hommaan? Viimekesänä tuli toiset uudet ostettua 55 profiililla aattelin josko laitta ne taakse, eteen sitte 50 kumit. Millä kierteillä ja pulteilla muuten Toledon peltivanteet on kiinni, voisi verrata alujen pultteihin passaako, kun aluihin passaa ainakin 323 Mazdan ja Corollan pultit. Hyvin niillä ainakin pysynyt kiinni itsellä ja entisellä omistajalla. Entinen omistaja ei ainakaan tiennyt että pitäis omia pultteja käyttää tai niissä ois joskus ollut. Vanteet on ilmeisesti jotku Mazdan alkuperäiset. Onko merkin alkuperäisvanteita myyty jälkikäteen? Siitä vain päättelen että kun keskireikä on tarkkaan tuo Mazdan koko ja keskiöissä oli Mazdan merkit, tosin on ne voitu jäkeenpäinki laittaa. Myyjä väitti että kuulemma ostettu "kalliilla" (2000mk?) merkkiliikkeestä joskus markka-aikana.
Kannattako unohtaa tuo sorvaaminen ja nuo vanteet jo sen takia että auto nousee aika paljon verrattuna 14 tuumasiin vanteisiin. Vois ne uudet vanteet kyllä muutenkin hommata kun melko huonossa kunnossa vanteet kun entinen omistaja ajellut pahasti kantteihin tai koittanut ite vaihtaa kumeja aika pahat jäljet reunoissa, kumma kun vanteet ei kierot kumminkaan ole. Muutenkin vähän huonossa kunnossa ja hapettuneet. Ei taida olla mitään hyviä keinoja millä kotioloissa ehostaa huonokuntoisia vanteita.
Eli, oisko jollain ideoita tommosen Toledon ulkonäön ehostuksee. Alla linkki jossa jotain kuvia.
http://s4.photobucket.com/albums/y134/Mikkox9x/
E: Valoluomet voisin kyllä melkeen ainakin itse väsätä tuoho ja auton tietenkin pestä ja autoglymin punasen laitoin mutta eihän tuo kauan puhtaana pysynyt, kultanen tulee vielä pintaan kun kerkeän laittamaan. Vaikuttaa muuten kummasti vahaus ja pesu ulkonäköön.
1998, TDI Toledon ulkonäön ehostusta
Valvoja: ffp jäsenet
Volkkarin kirkaslasiset sivuvilkut taitaa mennä heittämällä lokasuojiin, halutessaan voi tehdä helposti merkittömän maskin, tai ehkä parempi jos jättää merkin mutta vaihtaa nuo rivat johonkin hunajakenno ritilään. Puskurin aukko vois olla kivempi ilman noita pystyripoja... Ja pakoputkenpäät vois nostaa n. 15cm ylemmäs.
Kirkkailla sivuvilkuilla tarkoitin oikeasti kirkkaita, eli klarglas-vilkkuja :)
Kirkkailla sivuvilkuilla tarkoitin oikeasti kirkkaita, eli klarglas-vilkkuja :)
Viimeksi muokannut Ipe, 5.4.2007 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, nuo pakoputken päät on sen takia noin alhaalla, kun on putken joku kiinnitys pettäny ja on tuo koko takapönttö vinossa. Tarkotus laittaa kyllä tuo ennenku tippuu koko putki.
Tommoset kirkkaat sivuvilkut tuossa jo onkin.
http://i4.photobucket.com/albums/y134/M ... G_2190.jpg
Tommoset kirkkaat sivuvilkut tuossa jo onkin.
http://i4.photobucket.com/albums/y134/M ... G_2190.jpg
Olipa pakoputki takapöntön jälkeen etu ja takaputken liitoskohdasta poikki. Joutuu vähän soveltaa putkea tonne. Ihme ettei pakoäänet ole oikeastaa isontuneet. Voisinko muuten periaatteessa vaihtaa tonne minkä vain vapaammin virtaavan yleismallisen pöntön. Miten vaikuttaa tehoihin, jostain luin kun joku oli vapaammin virtaavaa putkea vaihtanut, että tehot olisi jopa tippuneet Dieselissä. Rosterisia näyttäs saavan 100€, alkuperäinenkin maksaa Motonetin mukaan 70€. Putkeahan joutus tuohon kyllä vähän vääntään.
Pitääpä kahtoa paikallisen varaosaliikkeen tarjontaa. Taidan vaan ensi korjata tuon entisen ja sitte vaihdan ku se lopullisesti lahoaa.
E: Eikös tuossa ole vaarana että Dieselin kans läpivirtaava takapönttö menee aika äkkiä tukkoo. Eli karsta tukkii ne reiät siellä ja vaimennusteho katoaa. Tosin liekkö sillä väliä, kun ei nyt puoliksi irtonaisella vakiopöntölläkään mitään raktoriääniä ole pitänyt.
E: Eikös tuossa ole vaarana että Dieselin kans läpivirtaava takapönttö menee aika äkkiä tukkoo. Eli karsta tukkii ne reiät siellä ja vaimennusteho katoaa. Tosin liekkö sillä väliä, kun ei nyt puoliksi irtonaisella vakiopöntölläkään mitään raktoriääniä ole pitänyt.
Nyt on Autoglymin kultanen pinnassa. Parempia ja edustavampia kuvia en oikee nyt saanut aikaan. Tuli tuota lunta ja aurinko meinaa paistaa, niin tahtoo ylivalottua tai jotakin.
http://i4.photobucket.com/albums/y134/M ... ohelo1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y134/M ... ohelo2.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y134/M ... ohelo1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y134/M ... ohelo2.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa