Mitä maksaa suunnilleen auton ylimaalaus?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

JohnnyBoa
-

Mitä maksaa suunnilleen auton ylimaalaus?

ViestiKirjoittaja JohnnyBoa » 25.1.2007 14:09

Olisi tollanen 97vm Audi A6 ja pitäisi ylimaalata. Tietoja hinnoista ja suosituksia 02-alueen maalamoista.

Lahtis
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 25.1.2007 14:54

riippuu tekeekö itse pohjat ja millä värillä. ja sekin että moniko paikka suostuu maalaamaan itsetehtyjen pohjien päälle. nyrkki sääntöne kun tekee itse pohjat nii 800-1200€ varmaan.

Levis
-

ViestiKirjoittaja Levis » 25.1.2007 16:31

Löytyskö tuolta: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... nittain%2A

^ Lahdessa saa 450€ hintaan jo ylimaalausta omiin pohjiin sisältäen maalit. Ainakin pari vuotta sitten sai. Metalliväri kyseessä ja auto oli oma Corrado. Hinta-laatu-suhde erittäin kohdallaan.

Itse en yli 800 € maksas, oli jälki vaikka kuin hyvä. Jos esittelyautoa maalauttaisin, saattas olla eriasia. Lisäksi jos alkaen 800€ hintaan sais jonku House of Kolorin monikerrosvärin maksasin sen mielellään!

albanzo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 25.1.2007 19:42

Mä olen kans miettiny sitä, et paljonko jengi on maksanu auton värinvaihdosta? Tekis mieli vaihtaa ton A4 Avantin väri, eli jonkin sortin hintaluokkaa olis hyvä tietää... Pohjat sais maalari tehdä ite, et saa sit sellasta kun haluaa.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 25.1.2007 23:39

Itse en yli 800 € maksas, oli jälki vaikka kuin hyvä. Jos esittelyautoa maalauttaisin, saattas olla eriasia

itse jättäisin sitten mieluummin maalaamatta kun tekisi jonkun semihyvän, eli jos maalataan niin maalataan kunnolla, vaikka sitten "esittelyauto" kunnolla.

oman kokemuksen mukaan värinvaihto, miltei kaikki purku ja kasaustyöt mukaanlukien ja pohjineen (oikeasti hyvin tehtynä) parin tonnin luokkaa.

jos kiinnostaa Turun maalaamot niin tuolla Leviksen linkissä on omia kokemuksia. omani oli automaalamo autolla ja ei mitään valittamista. ei varmasti halvin mutta oman kokemuksen mukaan paras.

leinoan
-

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.1.2007 10:35

Halvimmillaan täällä Mikkelin seudulla painuu muutamaan sataseen,ja kallein
on varmaan tonnin ja kahden välissä. Väriä en itse lähde enää ikinä muuttamaan tai jos muuttaisin pitäisi auton olla täysin purettu,moottori,ikkunat yms...
tahtoo vaan olla, että jossain kohti paistaa tiivisteen reunasta tai jostain vanha maali alta, vaik ei heti... niin sitten vuoden päästä.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 27.1.2007 14:26

^mites muuten sitten värin vaihto tehtäisiin ellei kokonaan purettuna? Tai no sisustaa ei tarvi purkaa kuin sen verran että ovitiivisteet yms pois. Tekniikka ja liimalasit pahin haaste, mut kaikki muu on nätti ottaa pois - ja pitääkin. Jos ei tee kunnolla, niin sitten on sama maalata kilikali purkilla takapihalla.

leinoan
-

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.1.2007 20:31

^Taitaa yleensä olla niin, että lasit ja tiivisteet vaan peitetään, vai montako maalaria tiedät joka on valmis purkamaan konehuoneen tyhjäksi ja ikkunat poijes.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 27.1.2007 20:52

Niin, tiedän että ne peitetään ja jälki on pääsääntöosesti sen mukaista. Viimeksi ku T4:n maalautin, ei maalarin mielestä tarvinnut ottaa esmes sivuoven kiskoa tai sivuikkunoita pois. "Ne saa peitettyä siten ettei mene maalia" Pöljänä uskoin (mutta viimeistä kertaa), sekä arvaa vaan olivatko kuitenkin reunoista maalissa? Niitä sitten jynssäsin puhtaaksi irrotettuna maalauksen jälkeen. Varmaan monikin maalari purkaa tai purattaa autoa jossain mikäli asiakas on valmis siitä maksamaan. Homma vaan yleensä kuiten kaatuu siihen. Mikäli harrastelija on ite valmis tekemään pohjat maalaukselle, niin en näe yhtään järjellistä syytä miksi sitä autoa ei voi viedä maalaukseen myös purettuna, kun jälki on moninkerroin parempaa läheltä katsottuna.

vagiiri
-

ViestiKirjoittaja vagiiri » 29.1.2007 10:39

Sepä on vähän että kenenkä kantilta asiaa sitten katsotaan.

Tiedän monta asiansa osaavaa ammattimaalaria joilla periaate; firma tekee hommat alusta loppuun kunnolla ja asiakas vaan maksaa laskun kiltisti tai sitten asiakas saa maalauttaa autonsa muualla. Ja tämä ei johdu suinkaan maalarin vittumaisuudesta, ylimielisyydestä tai rahan ahneudesta, vaan siitä että on huonoja kokemuksia muunlaisesta toiminnasta. Ja omasta mielestäni täysin ymmärrettävää, niin tekisin itsekin.

Tuli mieleen eräs tapaus jossa muuan henkiö halusi autoonsa värinvaihdon ja samalla pari korissa olevaa vikaa korjaantuisi. Maalari teki varsin kohtuullisen oloisen tarjouksen koko revohkasta avaimet käteen periaatteella. Tämä oli kuitenkin asiakkaan mielestä kovin kallista joten esitti vaihtoehtona että tekisi itse pohjat ynnämuuten auton maalia vaille valmiiksi ja toisi sitten maalarille. Ja tietysti maalari kun vaan roiskasee vähän väriä pintaan niin ihan naurettavan pienen korvauksen tarjosi maksavansa, hän itsehän tekee suurimman osan töistä. No maalari sitten vähän pitkin hampain suostui hommaan kun ei jaksa samaa ruinausta ja tinkimistä montaa päivää kuunnella. Ja kun kaveri vakuuttelee tekevänsä kaikki hommat valmiiks ja vimpan päälle, maalarin homma ei tosiaankaan muuta kun ruiskuttaa väri pintaan. Ehtona että kylillä ei sitten huudella että tämä kaveri maalaa näin halvalla kun ite tekee muut hommat.

No sitten heppu teki temput autolle, toi hallille ja maestro veti maalit niskaan. Homma ok ja eikun äijä rinkiä vetämään vastamaalatulla rassilla ja maalari pääsi taas keskittymään "oikeisiin" hommiin.

Kuluu pari-kolme kuukautta ja heebo tulee katiskansa kanssa takaisin ja alkaa intoilemaan maalarille että katsoppas mitenkä rupes maalipinta halkeilemaan ja blaa blaa.... No maalari siihen että perskeles niinpä on tehny ja lupaa ottaa auton sisälle tutkittavaksi heti kun muilta kiireiltä kerkeää. Sitten käy esille että pohjat tehty päin persettä ja siksi lohkeilee vaikka olisi kuinka hyvin maalattu. Ilmoittaa asiakkaalle mikä homman nimi, mutta sepä ei tälle kelpaakaan. Eihän hänen tekemissään pohjissa mitään vikaa voi olla vaan maalari se on mokannu.

Ratkaisu oli se että maalari teki uudet pohjat ja maalauksen omaan piikkiin, katsoi sen viisaammaksi ratkaisuksi kun lähteä pahimmassa tapauksessa oikeuteen tappelemaan + huonoo mainetta firmalle.

No asiakas ei kuitenkaan ollut edes noudattanut sitä hys hys politiikkaa joten... sen lisäksi että firma joutui omaan piikkiin pistämään auton kuntoon vaikka vika oli asiakkaan tekemissä hommissa eikä maalarin, eikä alunperinkään työstä jäänyt kääten juuri mitään... niin sen lisäksi jonkin aikaa pihassa pyöri kasapäin amiksia dexiensä kanssa, ehdottelemassa jos sun vaikka minkälaisia maalausideoita, kun kuulemma puolilmaseks täällä niitä tehdään... plus sen lisäksi ei varmaan hyvää mainosta ollut se lohkeillut maalipintakaan kylillä esiintyessä ennen korjausta, kun omistaja oli muistanut kovasti tuoda esille kuka auton maalannut.

Niin eipä ole enää kovin suurta mielenkiintoa kyseisellä maalarilla alkaa muiden tekemien pohjien päälle maalailemaan.

Sitten tullu nähtyä muutama myös näitä tapauksia että jonkun kaverinmummonkaimankoiranulkoiluttajaa on kehuttu että osaa maalata hyvin ja tekee tosi halvalla.. ja sitten jossain heinäladossa tyyppi maalaa muutaman auton kokemuksella ja jälki on mitä on... ja sit kun homma on tehty uudestaan jossain muualla ja maalipinta tyydyttää edes jollain tavalla omistajaa niin rahaa on palanut enemmän mitä olisi mennyt jos olisi alunperin vienyt ammattimiehelle ja antanut hoitaa sen koko homma.

Elikkäs kannattaa funtsia tarkkaan miten nuo hommat hoitaa ja kumpi painaa vaakakupissa enemmän; halpa hinta vai oikeasti laadukkaaksi tiedetyn ammattimiehen tekemä työ jolle saa myös kunnon takuun siltä varalta että joku kuitenkin voi mennä pieleen...

Ottakaa myös se huomioon että jos firma hoitaa homman alusta loppuun niin siinä on aika paljon kaikkea pikku näpräämistä ja maalausfirmojen toiminta kun luultavasti perustuu jonkinlaiseen liikeideaan eikä hyväntekeväisyyteen, niin eihän se ilmaista voi olla. Monessa paikassa ei ole kuitenkaan hirveän monta työntekijää ja jos vaikka yksikin ammattimies purkaa ja kasaa jotain listoja ja valoumpioita pari työpäivää niin se on taas pois niistä maalaus ym. hommista mitä kaveri yleensä päivittäin siellä tekee. Mutta siitä huolimatta sille on vaan joka päivältä palkka maksettava niin jostainhan ne rahatkin pitää työnantajan saada. Harvemmassa paikassa taitaa kuitenkaan olla vartavasten mitään opiskelija poikia tms. purkamassa listoja parin euron tuntipalkalla.

Tietty _jos_ pystyy osaamisen/tilojen kannalta tekemään kaiken itse maalausta vaille ja _jos_ löytyy maalari joka luottaa että hommat tehty kunnolla ja suostuu vetämään värin pintaan niin varmasti tulee paljon edullisemmaksi.. ja hyvä niin..

Mutta itse maksaisin mielummin vähän enemmän siitä että ammattilainen tekee homman ja siitä tulee varmasti hyvä eikä tarvitsisi itse käsiään liata. Vaikka jotain kokemusta itseltänikin löytyy pohjien tekemisestä kuten muustakin autohommista, jopa ihan työhistoriastakin, niin siitä huolimatta.

Samalla linjoilla olen kuten tuossa jo aiemmin mainittiinkin, mikäli ei ole varaa tai halua hoitaa hommaa kunnolla ja maksaa siitä niin sitten se on sama maalata itse kälä-kälä purkeilla jossain parkkipaikalla.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 29.1.2007 14:06

Ite henk koht en veisi autoa sellaiselle maalarille, joka haluaisi kyniä asiakkaalta rahat auton purusta, mikäli asiakas haluaa ja kykenee tekemään sen itsekin. Pohjia en lähtisi tekemään maalaukselle, yksi etten osaa ja toinen, että mikäli kykenen tekemään pohjat, miksi en siten vetäisi myös pintaa? Syy juurikin tuo yllämainittu. Mikäli maalaria käyttää, niin parempi jälki tulee kun vie maalattavat osat erillään muusta romppeesta, koettu kahden auton, sekä peräkärryllisen määrän kanssa osia.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 29.1.2007 15:44

Ite henk koht en veisi autoa sellaiselle maalarille, joka haluaisi kyniä asiakkaalta rahat auton purusta, mikäli asiakas haluaa ja kykenee tekemään sen itsekin.

tuskin kukaan maalari vaatii, että autossa on joka nippeli oltava paikoillaan? kysymys lienee lähinnä pohjista sun muista.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 29.1.2007 16:24

^^^näin ymmärrettävissä, että ainakin jossainpäin hommia tehdään vain ja ainoastaan "avaimet käteen" periaatteella.

Sergey
-

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.1.2007 20:38

Esim meidän maalaamossa. Eipä ole amistelijat nurkissa pyörineet.

tero_v
-

ViestiKirjoittaja tero_v » 29.1.2007 23:21

jos itse tekee pohjat niin kannattaa sitten ennen sitä etsiä pinnan maalari ja kysellä että mitkä kaikki litkut käy sen maalien kanssa tai mitä se käyttää, ja mielellään hakea kaikki tarpeet ko. maalarilta, ettei käy sitten niin että maalit alkaa kiehua yms... jos pohja ja pintamaalit ei sovikkaan keskenään.

oon itsekkin kyselly pelkän pinnan vetämistä maaleineen maalareilta, jos pohjat on tehtynä ja jos auto on purettu valmiiksi, niin hinnat on pyöriny siinä 500€ molemmin puolin, mutta kyllähän sille itse tehtynäkin hintaa tulee ku laskee pohjiin käytetyt aineet ja varsinkin ne tunnit mitä kuluu, jos näitä harvemmin tekee.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 30.1.2007 13:06

näin ymmärrettävissä, että ainakin jossainpäin hommia tehdään vain ja ainoastaan "avaimet käteen" periaatteella

Esim meidän maalaamossa. Eipä ole amistelijat nurkissa pyörineet.

eli jos olisin tuonut autoni ilman ovipahveja ja tiivisteitä maalattavaksi, niin minut oltaisiin käännytetty ovella? kieltämättä melkoista amistelua

JohnnyBoa
-

ViestiKirjoittaja JohnnyBoa » 31.1.2007 21:49

melkein joka liikkeestä tulee vastaus että hintaa tulee olemaan n 2000-2500€ jos vielä löytyy liuotinpohjaista maalia muuten vieläkin kalliimpaa. euroaika on todellakin nostanut hinnat kattoon.

itkonen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 1.2.2007 12:20

Siis samalla värillä päälle veto vai värin vaihto?

Sergey
-

ViestiKirjoittaja Sergey » 1.2.2007 12:49

eli jos olisin tuonut autoni ilman ovipahveja ja tiivisteitä maalattavaksi, niin minut oltaisiin käännytetty ovella? kieltämättä melkoista amistelua

Ei nyt sentään absoluuttinen totuus ole. kuten itsekin sanoit:
tuskin kukaan maalari vaatii, että autossa on joka nippeli oltava paikoillaan? kysymys lienee lähinnä pohjista sun muista."

Mulle o iha sama missä varustelukunnossa auto tulee, kunhan ite saadaan tehdä omat pohjat ja pelti on siis siinä kunnossa että sen ylipäätään voi maalata. Uskomattoman paljon porukka tulee pohjamaalatun auton kanssa josta ei ole vaivauduttu edes ruosteita poistamaan ja se olis muka valmiiksi pohjustettu "Eihän noin pienet ruosteet haittaa mitään". EI varmaankaan mutta maine siitä menee silti. Sitä vain tapahtuu niin paljon, että homma on mennyt siihen että on "avaimet käteen" systeemi. Huomattavasti helpompaa.

Mutta toisten tekemiin pohjamaalaus hommiin ei kosketa. Ei ole aikaa, töitä kyllä riittää muutenkin. Taikka edes haluja vetää rävellysten päälle. Poislukien sitten niitä "vakio" asiakkaita joiden pohjiin voi luottaa...

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 1.2.2007 15:55

Tuolla Pohjois-Savossa oli maalaukset luokkaa 800-1500€...Ja jälki hyvää.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 1.2.2007 23:39

Sergey, tuon toki ymmärtää

Peksi
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 2.2.2007 18:02

Siis jokaisesta asiansa osaavasta automaalaamosta/peltikorjaamosta löytyy cabas-laskentajärjestelmä, jolla voidaan tollaselle ylimaalauksellekin laskea oikea hinta. Se on hyvin vaikea arvuutella täällä foorumilla maalaushintoja kun ei tiedä miksi sitä ylipäätään maalataan(lommoja, ruostetta, kolarivikaa?). Cabas-järjestelmä laskee maalaukset alusta loppuun eli ovet ja puskurit jne. puretaan. Ja jos maalaus tehdään kunnolla liimattavat osat kuten yleensä kylkilistat ja kiveniskuteipit irroitetaan. Itse en henkilökohtaisesti antaisi maalareiden irroittaa omasta autosta yhtään ainoaa osaa. Rikkovat pirulaiset kaikki kiinnikkeet. Melko usein nähnyt näitä kaikkipaikallateipattunamaalauksia, jolloin sisälokarit, syylärit jne kaikki korinvärisiä. Kunnolla tehty ylimaalaus aakutoseen maksaa vaurioista riippuen helposti yli 2000€. Ja kun tuosta aletaan tinkimään, yleensä jostain kohtaa laatukin kärsii. Ja tuo vagiirin tarina on varmaankin tosi, minkä takia monikaan "kunnon" maalari ei edes maalaa toisten tekemiin pohjiin.

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.2.2007 21:54

Mutta järkevän maalarin kanssa voi sopia asioista, esim. tuttu maalari tekee todella hyvän jäljen ja sano, et listat monesta autosta on parempikin maalata paikallaan ku rueta irrottamaan. Jos ne on liimattu, ne osaa olla pirun tiukassa. Ja siihen maalautuksen hintaan vaikuttaa niin moni asia, paikka/sijainti, tilojen vuokra, työtilanne....jne... Etelässä on etelän hinnat ja pohjoisempana on aika paljon halvempaa. Niin kuin moni muukin asia.

Sergey
-

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.2.2007 22:12

Jooh ihme että jotkut tekee noita kaikipaikallaanteipattunamaalivaluiteipinallepitkinlistaa vaikka kaikki tietää että siitä tulee kehno. Mutta se on niin helppo ja nopee tapa lypsää vakuutusyhtiöltä isot rahat. Cabas laskee 1500€ ja tehdään se viidensadan arvosesti.

Meil on Spies Heckerin vastaava ohjelmisto mutta se on maalaukseen vain, ei peltihommia ym.... ruotsinkielellä.

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.2.2007 22:56

No ykskin auto oli mulla ylimaalauksen(maksajana minä, ei vakuutusyhtiö!!!) jälkeen noin 5 vuotta joka päiväsessä käytössä ja hyvin maalit pysy. Ne jotka väittää, ettei listoja voi maalata hyvin paikallaan, ei tiedä asioista mitään. Asiat voi tehdä miten haluaa, joistakin autoista listat on helppo ottaa pois, ni samahan ne on ottaa irti maalauksen ajaks. Mutta esim. Mazdoissa ne on liimattu niiiin pirun tiukasti, että en enää ikinä rupeis ottaa listoja pois.

Peksi
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 5.2.2007 18:26

Tuostakin voi olla montaa mieltä. Mitäs jos joku (ehkä itse) kyllästyy kylkilistoihin ja haluaakin nypätä nuo pois jälkeenpäin? Löytyy monta automallia joissa listat kiinni pelkällä kakspuoliteipillä ilman ohjurireikiä. Hienon näköinen sit kun nätit maalirajat listojen kohdilla. Itse irroitan käytännössä aina kylkilistat vaikka samat tulisivatkin takaisin paikalleen. AINA tulee siistimpi niin.

Matti M
-

ViestiKirjoittaja Matti M » 5.2.2007 18:45

Kun maalaa listat, kahvat, tiivisteet, ynnä muut hilppeet paikoilleen teipattuna saa sitä maalia sitten putsailla ja hiuttaa paikoista jossa sitä ei tarvis olla. Sekään ei ole erityisemmän mukavaa jos maalia on esim ovissa listojen saumoissa. Sitten kun muovi lista ja peltinen ovi elävät erilailla alkaa maali lohkeilla.

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 5.2.2007 23:17

Peksi kirjoitti:Mitäs jos joku (ehkä itse) kyllästyy kylkilistoihin ja haluaakin nypätä nuo pois jälkeenpäin?

Sen ainakin itse tiedän sit jo autoa maalatessa. Mieli ai vaihdu niin usein ku autot. :)

Peksi kirjoitti:Löytyy monta automallia joissa listat kiinni pelkällä kakspuoliteipillä ilman ohjurireikiä.

Näin on. Just yhdestä maksalaatikosta revittiin listat pois ja se liimatöhnä on niiiiiin pirun tiukassa, että voi tulla irrottelemaan jos jollain on ylimääräistä energiaa+aikaa. Yhdestä ovesta vasta jaksettiin ottaa se mönjä pois, ilman maalausta älytön urakka.

Peksi kirjoitti:AINA tulee siistimpi niin.

Edelleen eri mieltä. Molemmat hyviä tapoja ja jos ei ole ennen listoja maalannut paikallaan, suosittelen ne irrottamaan. Mutta jäljestä ei pysty sanomaan, onko listat maalattu paikallaan vai irrotettuna, jos ammattimies sen tekee. Omin silmin jouduin sen toteamaan, itsekään en sitä ihan täysin ennen uskonut. Ja molempia tapoja on minunkin autoissa käytetty, ku on ollu kärry maalattavana. Joistain autoista listat lähtee tosi helposti.

NX-speed
-

ViestiKirjoittaja NX-speed » 6.2.2007 20:45

Oisko kenelläkää maalaukseen liittyen tiedossa että onko missään skodan värikarttaa saatavilla. Näin hienon Octavia Är Ässän tänään, tuli päätös että sen väriseks mun auto maalataan.

Taajuus
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 6.2.2007 23:32

^Automaaliliikeessä lähellä sinua.

Murre
-

ViestiKirjoittaja Murre » 6.2.2007 23:57

Täälläkin suunnalla ennen maalausta kannatetaan listojen irroitusta.

Joni88
-

ViestiKirjoittaja Joni88 » 8.2.2007 14:01

itel on valkonen mk2 golffi ja kelasin päällemaalauttaa sen... mietin et mitä tulis maksaa jos itse tekis pohjat..

niin ja mitä sitte merkkaa jos tekee ite pohjat? hioo koko auton vai mitä?

E: tuleva väri olis mattamusta tai sit semmone sinivioletti metallihohto...

Juice
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Juice » 8.2.2007 14:41

Jos ei tiedä mitä pohjien tekeminen takoittaa, niin on ehkä parempi olla tekemättä yhtään mitään...

|rahiNa|
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 8.2.2007 15:11

Mulla menee raadon maalaus maksaa 700e + maalit ja teen ite pohjat. Onneks on toi tilulilu maalamo tos meijä hallin vieressä ni ei oo pitkä matka rullaa tota autoo sinne.

tero_v
-

ViestiKirjoittaja tero_v » 8.2.2007 16:34

^melko kallista

niin ja mitä sitte merkkaa jos tekee ite pohjat? hioo koko auton vai mitä?

search -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=12046

Miksu.
-

ViestiKirjoittaja Miksu. » 8.2.2007 17:30

^ Toi olis ainakin omasta mielestä halpa, jos maalari osaa hommansa,

Mutta itse en enää koskaan maalauta autoa niin että teen itse pohjat. koska yhteen tein pohjat, oli pirun hyvin tehty ja niin sano maalarikin. Mutta sitten kun oli mallattu niin näky kaikki pakelin rajat ja muutakin efektiä, eli alla oleva ruisku kitti toden näköisesti jotenkin eli sen lakan kanssa, eikä maalarille se mitenkään kuulunu, mutta jos se olisi tehnyt ne pohjat niin sehän ois maalannu sen uudestaan

Heksi
-

ViestiKirjoittaja Heksi » 8.3.2009 18:20

Onko kukaan maalauttanut autoaan alan ammattikoulussa tai muussa oppilaitoksessa? Käsittääkseni tällainen on mahdollista, vai mitenkä? Luulisi että sitä kautta saisi suht' edullisen maalauksen.

Matti_H
-

ViestiKirjoittaja Matti_H » 8.3.2009 18:59

Haukiputaalla kuulemma maalailevat halvalla. Oppilaathan siellä työt tekee, että en tiiä minkälaista jälkeä saa aikaseksi.

Tuonnehan sitä pitäis hakupaperit täytellä ja toivoa että sinne pääsis :D

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 8.3.2009 19:03

Ainakin aikoinaan onnistui auton maalauksen teettäminen Haukiputaan Ammattioppilaitoksella. Ilmeisesti mahdollisuus riippuu enemmän tai vähemmän vuodenajasta ja saattaa sitten mennä harjoitellessa 7-kerrostakin maalia :D

tero_v
-

ViestiKirjoittaja tero_v » 31.3.2009 17:38

allekirjoituksen BMW:n maalautin syksyllä. itse tein pohjat, kaikki tarvikkeet tuli ko. maalaamosta. siellä vedettiin 1 kerros massaa, kerros mipavip kidettä (sis. sateenkaaren värit) ja 4 kerrosta lakkaa. virheetön pinta ja hinnaksi tuli 950€. mut kaikkineen kustannukset nousi n.3000€ ku tuli ostettua uusia tiivisteitä ja korisarja.

[img][img]http://i93.photobucket.com/albums/l72/tero_v/bmw/golf025.jpg[/img][/img]

tuossa ny vähä näkee värin.

kaverin astraan tehtiin kans pohjat ite. maalaus + tarvikkeet n.500€ sis. massaa 1 kerros + 2 lakkaa. ja onnistu tosi hyvin sekin.

VMJ
-

ViestiKirjoittaja VMJ » 4.4.2009 23:17

itse maalautin kuplan haukiamiksessa v.1998 pari lommoa ne kittas ja hioi kiillon pois, ruostehommia ei ollut. omat maalit vein, hinta 150MK!!!

Jumbbane
-

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 9.4.2009 19:29

Ostin puskurin joka oli saanu pari tälliä että maali oli hilseilly jonki verran ja pinnassa oli sellasia veden tekemiä pieniä kuoppia, hioa kaikki pois vai rapsia varovasti vai hioa vaan kohdat joista maali on hilseilly ja sitte kittiä+hiontamaalia ym..

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 9.4.2009 19:51

Kaverin faija maalasi passattinsa ilmeisesti Biltemasta hankitulla sähköruiskulla ja runsaasti ohennetulla Miranolilla pikku pienissä omakotitalon takapihalla, kevytpeitteen suojatessa suuremmalta tuulelta. Syksyllä maalatussa pinnassa oli jonkin verran neulasia ja muuta roskaa, mutta omistaja oli tyytyväinen jokseenkin tasaiseen appelsiinipintaan, työlle ei laskettu humalapäissään heiluttuna hintaa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”