Uima-allas jetta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jetta tdic
-
Viestit: 33
Liittynyt: 16.8.2006 20:42

Uima-allas jetta

ViestiKirjoittaja jetta tdic » 7.12.2006 14:58

Onko muilla kokemuksia vesiongelmista lattialla? Lattiamatto on läpimärkä ja lisää on joka aamu kaukalomatolla. Että jos on jotain tyyppivika juttuja. Voi tietysti olla järkevin ottaa matot pois ja ruveta riehumaan sikapaskan kanssa. Jos vaikka sais mattojen poistosta hyvän tekosyyn aloitta vihdoin se turbon vaihto projekti...

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 7.12.2006 15:31

Ite epäilen lämppärin kennoa mut muistaakseni on tästä asiasta ollu juttua aika paljon ennenkin...jotain vesikanavien tukkiintumisia on kans ollu ongelmana,,,kokeile söörtsiä, ettisin ne sulle mut ei ny ehi töissä :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.12.2006 15:42


Lekaseppä
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.7.2005 22:11

ViestiKirjoittaja Lekaseppä » 10.12.2006 20:14

Todennäköisesti ovipahvit joskus irroitetu ja niiden eriste muovit jätetty pois tai huonostai teipattu takaisin-se on ainakin yksi 100 varma paikka mistä JETTA vuotaa lattiamatot märäksi..ja lemuaa sitte kuin beduiiinin sandaali.

jetta tdic
-
Viestit: 33
Liittynyt: 16.8.2006 20:42

ViestiKirjoittaja jetta tdic » 12.12.2006 13:29

No joo tänään lähtee matot ja kojelauta irti. Tuleepahan vaihdettua ehjä kojelauta rikkinäisen tilalle. Ja eiköhän se vuotokin sieltä löydy.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.1.2007 20:32

Joko on selvillä vuotopaikka? Itellä ihan sama ongelma, mutta nuo vedenpoistoreiät on kylläkii konehuoneen puolelta täynnä lehtiä ja muuta paskaa. Pitää tiivistellä samalla kun laittelee. Lämppärin kennosta tuskin tulee, ku systeemi on ihan kuiva ja puhas.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.1.2007 12:11

^^ jos vaihdat kojetaulua, niin käytä ihmeessä se sisätilan (lämppärin)-kenno irti kans ja jos yhtään ei uutuuttaan kiillä, niin vaihda se samalla ihan suosiolla. Itellä se porsi aikoinaan kesken ajomatkan ja aiheutti suurta murhetta ja päänvaivaa, ja vanhaa irroittaessa kotelo oli multaa ja mätää koivunlehteä puolillaan...

Jettisti
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittaja Jettisti » 31.7.2007 22:37

Kaivetaanpas vähän vanhaa topikkia ylös. Itsellä oli tänä aamuna erittäin mieluinen ylläri kun lähdin Jetalla töihin. Ovi auki, perse penkkiin ja katsaus hanttarin jalkotilaan. Vettä kumimaton päällä ainakin 5cm!!! Öinen rankkasade oli todellakin tehnyt tehtävänsä. =/ Kiireessäini en sitä alkanut heti tyhjäämään, vaan lähdin ajamaan kohti duunipaikkaa. Ensimmäiseen risteykseen jarruttaessa vettä tulvi takajalkotilasta jumalattomasti lisää. Ei kun Jetta tien poskeen parkkiin, pikainen "äyskäröinti" hanttarin jalkotilasta ja matka jatkui. Duunin jälkeen auto hallille, veden poisto sisätiloista ja lattiamattoja kuivattelemaan. No siellähän oli tietysti äänieristematot kerrasta entisiä ja lattiamatto kuin uitettu koira. Tutkailin kaikki mahdolliset tiivarit ovista sun muista, mutta mitään ihmeempiä en löytänyt. Veden sisään tulopaikka jäi siis epäselväksi.

Noissa aikaisemmissa teksteissä oli vinkkejä, että mistä vesi sisään voi tulla, mutta onko noista kenties joku todennäköisin? Ja kun vettä oli todellakin niin paljon, oli sitä mahdoton paikantaa, että kummasta päästä autoa se on tullut sisään... =s Tuulilasin edessä olevan ilmanottokanavan otin auki, kuivattelin ja puhdistin kaikista suurimmista jämistä. Myös vesireikiä yritin ronkkia puhtaaksi, mut jäi kyllä sellanen tunne, et niitä pitää puhdistaa vielä paremmin. Mistäs kohtaa nuo takalasin tiivisteet sitten vuotaa jos niistä vuotaa? Pohjassa ei ollut reikiä, kun lattiamaton ja äänieristeet pois purin. Myöskään ikinä autoa pestessä (oon pessy sekä painepesurilla, vesiletkulla ja automaatissa) ei vettä ole jalkotiloihin tullut. Lämppärin kennokaan ei ole voinut olla, sillä vettä kun oli ihan sairaan paljon ja siks toiseks lämppäri toimii ihan normaalisti, eli lämmintä tulee sisään. Kaikki apu ois tarpeen, ku nää ilmat tuntuu pysyvän näin pirun sateisina.

Onkos muuten ideoita että millä ton lattiamaton saa helposti ja nopeasti kuivaksi? Kuumailmapuhaltimella yritin jo kuivatella, mutta on kyllä todella hidasta puuhaa... =/

Taidan vetää hanttarin puolelle vesieristykset, kaakelit ja viemäröinnin... =s Voipi olla varmin ja paras apu tähän asiaan...

Ja sit ihan muuta.

Täällä kun näkee näitä mk? mallimerkintöjä, niin mikäs tää mun Jetta on, kun on vuosimallia 1991? mk2?

Entä onkos yleensäkin jotain järkevää vaihtoehtoa vakio lattiamaton tilalle? Siis jotain kangasta, millä vois verhoilla lattian uudelleen? Ku ois tossa kakkos-autona tollanen -88 Suzuki Alto ja tarttis saada siihen uus matto ku vanha alkaa olee tullut jo tiensä päähän... Ja jos vaihtoehtoja löytyy, niin millä kiinnitys, että istuu nätisti pohjan muotoihin?

Kiitos!

- Jettisti

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 31.7.2007 23:01

Ei tuohon ylempään oikein voi muuta sanoa, kuin että ensimmäisenä ottaa ovista verhoilut pois ja tsekkaa kosteussuojamuovien kunnon. Jos ovat kunnossa, niin sitten seuraavaksi hanttarin puolelta alin kotelo kojelaudasta irti, se pieni pehmeähkö suoja irti, ja tuulettimen moottori irti ja sitten vaikka kaveri ruutaamaan vettä letkulla konepellin aukoista sisään ja ihan käsikopelolla sieltä raitisilmasuodattimen tienoilta kokeilla, että tuleeko vettä sisälle sitä kautta. Jos ei, niin sitten kaikki läpiviennit. Ja kurkkia tuulilasin tiivisteiden alta pellin kunto. Ja ilmeisesti kyseessä on tosiaan neliovinen pirssi, niin takaovien kosteussuojamuovit on varmaan se kaikista suurin epäilyksen kohde.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 31.7.2007 23:10

Jos ne ovien muovit ei oo paikallaan, niin oviverhoilut on myös todennäköisesti alareunoistaan märät. Niiden muovien pitää tosiaan mennä silleen, että tiivisteen välistä valuva vesi ei pääse valumaan sieltä ovipahvin ja oven välistä sisään.

Jos sitä vettä tuli tosi paljon yhden yön aikana sisään, niin melkein veikkaisin että on tullut sieltä lämppärin kautta.

Ne nykyiset äänieristeet sun muut ei ole mitenkään pilalla, ne pitää vain kuivata. Helpoimmalla taidat päästä kun otat penkit, keskikonsolin ja kynnyksien listat irti ja irroitat kaikki lattiamatot, saat ne vaikka saunaan kuivumaan. Ne äänieristematot kun ei oikein millään tahdo muuten kuivua. Sisätilalämmitintä voi myös viritellä puhaltelemaan pidemmäksi aikaa, jos ei jaksa tuota purku- ja kasaushommaa.

Jettisti
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittaja Jettisti » 1.8.2007 1:27

Jees. No tota lämppärin reittiä mäkin ajattelin, mut kun matto ei ollut märkä sieltä ihan ylhäältä jalkotilasta, niin vähän niinku tyrmäsin sen vaihtoehdon. Tosin en tiedä mistä kohtaa se sen sieltä lattialle valuttais, ni voihan se olla, ettei sen maton edes tarvii välttämättä kastua ihan ylhäältä asti!? No ovet tarvii muutenki ottaa auki, ku pitäis äänieristää ja verhoilla ne uudelleen. Samalla näkee sit ne muovitkin, että onko kunnossa ja kunnolla kiinni. Toi tekaoven suojamuovi vois olla kyllä hyvin tod.näköinen syy, kun siin on ikkunan veivi-nostimessaki jotain vikaa. Et jos sitä on joku edellinen omistaja vaikka yrittäny fiksata eikä oo viitsiny noita muoveja laittaa kunnolla takas.

No ne äänieristematot paiskisin jo roskiin, ku niiden kuivuminen kestää varmaa kuus vuotta. =/ Niin paljon olivat vettä imeneet sisuksiinsa. Tarvii hakea motonetistä uutta eristys mattoa ja jotain noise killerin tyylistä tavaraa... No joo, saunassahan noita sais kuivatateltua, mut enpä viitti kerrostalos yleiseen saunaan noita alkaa kantamaan. Ei taitais naapurit tykätä hyvää... =p

Mutta joo... Huomenissa tarvii tutkia tapausta lisää. Voin sitten vaikka raportoida tänne, jos vika selviää.

Kiitos vastanneille ja lisää saa vieläkin kertoa tästä aiheesta ja sit noihin pariin asiaan ei_niin_paljoa_tähän_aiheeseen_kuuluvaan kysymykseen...:)

- Jettisti

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.9.2007 1:29

no tuo ovien suojamuovien homma on täyttä asiaa.. kokemusta on... mutta itse tein sen vähän fiksummin "ainaskin omasta mielestä" eli siis kertomus.

otin ensin oviverhoilut pois koska purin sisutan parin ruostevaurion takia. ja huomasin sen suojamuovin olevan irti. kysyin tutulta neuvoa niin sano että taittaa se muovi sinne oven sisälle... mietin että vois tehä paremmin sit synty semmonen ahaaa elämys. ja tein seuraavasti. leikkasin n.10senttiä korkeamman muovisuikaleet siihen ovien alimpien "isojen" reikien kohtaan.. yläosan liimasin oven ja verhoilun väliin ja alaosan taitoin oven sisään eli siis sinne alas lerpattaan että ohjaa oven alaosaan vedet. ja leikkasin tietysti hienosti että mahdollisimman paljon suojaa.. ja sit leikkasin sen koko ovipahvin kokosen muovin ja liimailin sen kiinni oveen noin parin sentin liimasaumalla... ja testasin että toimiiko.. ei oo viel ainaskaan vuotanu.. tai en oo sit huomannu sitä... mut omasta mielestä toimiva ratkasu...

harmi ku ei ollu kuvia kyseisestä työvaiheesta. tosin vois ottaa muutaman kuvan jos käyttää joku päivä ovipahvin pois niin jonkulainen käsitys... jos joku tarvii tarkempia ohjeita niin pistäkää yv:nä niin selitän jotenki viisaammin ja ymmärrettävästi

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Jetan ovien huolto.

ViestiKirjoittaja Pekopee » 28.9.2007 1:20

Omakin Jetsoni välillä oli lattiat märkänä.

Syy: Ovien alimmassa alareunassa olevat vedenpoistoreiät tukossa. ja ovi puolillaan vettä.

No polkupyörän pinna käteen ja sorhoamaan vesireikiä..... hyvä etten hukkunut, lorinaa piisasi. Oven verhoilut pois ja sitten kunnollinen sisäpuolinen pesu oville. Kuivaus ja sit tiivistykset ja hilppeet paikalleen

Yleisin paikka mistä Jettaan runsaasti menee vettä on takaluukun rounoilla olevat muovikoristeet, joissa suora reikä, jos pyörän kaukalon pohjassa oleva vesireikä on tukossa, niin varapyörän kaukaloon mahtuu sellainen määrä vettä, että jousitus nousee runsaasti ylemmäksi, kun sen tyhjentää, varsinkin jos ei vararengas oo paikallaan.

Lämppärin luota myös tulee vettä sisään, jos viemärit ei oo siellä kaukalossa auki.
Perunaahan siihen keväällä saa hyvään multaan istuttaa, jos kaukaloa ei tule putsattua. Koivut kasvaa jo vuodessa jos auto tyypillisesti jätetään "puun alle odottamaan kovia ostajia" mainostetaan vielä "vähän ruosteinen auto myytävänä"

Temmy
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.8.2007 11:45

ViestiKirjoittaja Temmy » 12.10.2007 18:49

Minulla oli tuossa muutama viikko sitten sama onglema eli vettä oli lattiat täynnä!

Vika: vesi tuli sisään raitisilma suodattimen reijästä ja siten lämppärin moottorin tiivisteiden välistä repsikan jalkatilaan. Ongelma ratkesi sillä kun putsasin siinä rintapellin päällä olevan kaukalon molemmista päistä vesireijät. nyt vesi ei enään nouse niin ylös että valuisi sisälle. ei ollut iso vika.... mutta erittäin vittumainen!

apa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.6.2004 22:23

ViestiKirjoittaja apa » 26.8.2008 14:42

Itsellä tuli tiivistettyä ovet ja lämppärin ilmanottoaukko, onkohan vielä jotain paikkaa mistä vesi voisi sisään tulla? sulakeboxi on aina joskus ollut märkänä päältä, mistähän reiästä siihen pääsee vesi tippumaan? yritin kastella autoa ja etsiä vuotokohtaa mutta ei löytynyt..

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 26.8.2008 16:01

Täällä kun näkee näitä mk? mallimerkintöjä, niin mikäs tää mun Jetta on, kun on vuosimallia 1991? mk2?


Kyllä se on mk2, mk3 on Vento.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.8.2008 21:12

sulakeboxi on aina joskus ollut märkänä päältä

Ettei olisi ruostunut puhki ikkunatiivisteen alta...

apa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.6.2004 22:23

ViestiKirjoittaja apa » 28.8.2008 12:11

Kyllä ainakin ruosteenalkua on.. pitääpäs tarkistaa.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 28.8.2008 13:34

Mulla vuotaa kans vettä jostain sulakerasian päälle, ikkunanreuna on 100%varmasti kunnossa. Mistäs seuraavaks lähden etsiin?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.8.2008 15:58

Ootko käyttänyt lasin tiivisteineen pois ja varmistanut? En nyt yhtäkkiä kyllä keksi mitään muuta reikää kuin tuulilasin aukko, josta vesi tuonne kuskin puolelle kojetaulun sisälle voisi valua.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 28.8.2008 17:56

Se alapelti on kokonaan vaihdettu ja yläreuna samalla hitsattu, myös tuulilasi on uusittu joten on kunnossa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 29.8.2008 21:34

Jos ne ovien muovit ei oo paikallaan, niin oviverhoilut on myös todennäköisesti alareunoistaan märät. Niiden muovien pitää tosiaan mennä silleen, että tiivisteen välistä valuva vesi ei pääse valumaan sieltä ovipahvin ja oven välistä sisään.

Totesin tänään että noi suojamuovit mulla ainakin aiheuti ton vesivahingon. Onneks löyty tukevaa mitälie-rakennusmuovia niin rakentelin niistä oven sisään suojan. En siis sillai kuten alkuperäsesti siihen oven pellin päälle auton sisäpuolelle. Nyt se kusee tiivisteen ravosta menevän veden oven pohjalle ja reiästä ulos niinku on suunniteltukin.

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 30.8.2008 16:45

Miten noi suojamuovit sitten pitäisi kiinnittää ja mihin ne ohjaa sen veden. Itsellä ainakin vedetty koko matkalta (ympäriämpäri) silikonilla kiinni enkä todellakaan ymmärrä miten se ohjaa mitään mihinkään.

ra06mihe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.6.2007 16:19

ViestiKirjoittaja ra06mihe » 2.9.2008 0:10

Itsellä ollut myös tuota veden tulvimis ongelmaa -93. 3 ov. Golfissa. Jäänyt mysteeriksi mistä vettä oikein tulee, mutta sadevesi ilmeisesti jostain pääsee vuotamaan. Alkuun luulin, että ongelma olisi kattoluukussa, mutta nyt sen pitäisi olla OK kun vähän tiivistelin ja putsasin ''rännejä".

Viimeksi eilen oli auton vasemmalle puolella valunut PALJON vettä, joten olisiko vasemman oven tiivisteet sitten lopussa? Mitenköhän tuota voisi korjata, uusimallako tiivistekumit?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa