Vanteina tulee pyörimään Azev A 9*16 ET 15 ja renkaina 225/50. Renkaat saattavat kuitenkin vaihtua tuollaisiin----> eteen:225/40, taakse 245/?. Takarenkaiden profiili katsotaan tarkemmin, jotta etu- ja takarenkaat ovat lähes samat halkaisijoiltaan. Voitte antaa neuvoja paremmille renkaille.
Asia koskee kuitenkin alustasarjan valintaa eli hankinko KW:n 60/40 vai 40/40 madaltavan alustasarjan? Vai kenties säädettävän. Alustasarjan budjetti on kuitenkin alle 700 euroa.
Noilla 225/50 renkailla edessä on kaaren ja renkaan välissä 8 senttiä ja takana vastaavasti 6.
Mitat on otettu silloin, kun yksi vanne on kiinni ja kolme peltivannetta(195/65 15) muissa kulmissa. Näin ollen mitoissa voi olla heittoja. Tuskin suuria, koska vakiorenkaat ja nuo 225/50 16 ovat halkasijaltaan lähes yhtä suuret.
Moni ihmettelee,että eikö nuo vanteet tule ulos kaarista ja tuleehan ne. Asia hoidetaan kuitenkin kaarien mankeloinnilla joko Autotekillä tai muualla. Onko teillä tietoa kuka muu noita kaarien tekoja tekee? Autotekin hinnat ovat 60 euroa/kaari. Tuonne ne viedään, jos muualta en parempaa tarjousta saa.
Olen yrittänyt etsiä poikittaistukea kyseiseen autoon, mutta tuloksetta. Tiedättekö paikkaa mistää sellaisen löytäisin?
Eli
Mikä alusta?
Renkaiden leveys ja profiili?
Missä kaarien mankelointi halvemmalla kuin autotekillä?
Poikittaistuki?
Alustasarjan valinta Audi 80 B4:een
Valvoja: ffp jäsenet
www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=17894
Tossa jotain juttua b4 alustasta. Samoilta sivuilta haulla lisää.
Tossa jotain juttua b4 alustasta. Samoilta sivuilta haulla lisää.
Tuolta on jo yritetty kysellä. Osittainen vastaus tuosta audiclubin threadista löytyy juuri alustasarjalle, mutta tuolla 225/50 rengastuksella askarruttaa minua.
Renkaiksi taitaa sittenkin tulla vain 225 taakse ja eteen 215, jotta kaaarille ei tarvitsisi tehdä mitään muuta kuin taitto sisään. Olen nähnyt kuvista,että 215 leveetä rengasta laitetaan 9 tuuman vanteelle, mutta kestääkö renkaan runko tuota venytystä?
Poikittastukikin taitaa olla aivan turha ja näin nuo rahat voi laittaa vaikka parempaan alustasarjaan.
Renkaiksi taitaa sittenkin tulla vain 225 taakse ja eteen 215, jotta kaaarille ei tarvitsisi tehdä mitään muuta kuin taitto sisään. Olen nähnyt kuvista,että 215 leveetä rengasta laitetaan 9 tuuman vanteelle, mutta kestääkö renkaan runko tuota venytystä?
Poikittastukikin taitaa olla aivan turha ja näin nuo rahat voi laittaa vaikka parempaan alustasarjaan.
Nuo vanteet ei kyllä tule kaarista ulos. Mulla edessä 255/40/18 9" leveellä vanteella ja on just jämpti. Takana B4:ssa on paremmin tilaa kuin mun B4Q:ssa, sinnekkin mahtuu hyvin. Tietenkin nuo vanteet saa ulos tulemaan kun laittaa vaan jonkun järjettömän ET:n, mutta sitten saa kärsiä aikamoisesta ajettavuuden alenemisesta. Kaarien kantit pitäisi olla jo aika hyvin taitettu alunperin sisään, toki muutaman millin saa lisää kun vetää ne ihan kiinni.
Ei noissa rengaiden rungoissa ole tietääkseni mitään vaaraa hajoamiselle vaikka venytellään. Mullekkin tulee 195/45 renkaat 13"korkeille 9"leveille vanteille.
Ei noissa rengaiden rungoissa ole tietääkseni mitään vaaraa hajoamiselle vaikka venytellään. Mullekkin tulee 195/45 renkaat 13"korkeille 9"leveille vanteille.
Vanteet ovat jo ostettu ja se tärkein eli ET on 15 noissa kiekoissa. Nuo tulevat ulos etukaarista 4-5 mm renkaan kosketuspinnasta mitattuna. Takana tuota ongelmaa ei kylläkään ole ja tilaa on vielä 5mm. Eli tilaa takana on 5mm kaaren ja kosketuspinnan välillä. Leveämpää kumia ei tuolla ET:llä kannata edes haaveilla ilman kaarien mankelointia. Muuten tulisi leveämpää kumia, mutta tuo mankelointi maksaa sen 240€/kaikki kaaret, morjes.
Kaariin nuo renkaat eivät ota, mutta mitä tapahtuu 60/40 madalluksella. Työntömitan mukaan rakoa pitäisi jäädä se 2cm joka kulmaan(kaaresta renkaaseen).
Pakko se on kai ostaa tuo KW:n 60/40 ja renkaina 215 tai kapeampi
ja 225 taakse. Halvemmalla pääsee ja ulkonäkö verrattuna leveämpään renkaaseen on lähes mitätön.
Kaikki muutokset yritätään tehdä lainsallimissa rajoissa, jotta mutina katsastuksessa tulisi olemaan vähäistä.
Tuo sun 195 ysin vanteelle on jo *venytetty* ja olis hieno nähdä kuvia tuollaisesta. Tuossa sun quatrossa on iso ja leveä vanne, mutta mikä se ET on noissa. Mahtaako sulla olla leveämpi vanne edessä poistamassa auton puskemista mutkissa? Vai samat takana ja edessä?
Kaariin nuo renkaat eivät ota, mutta mitä tapahtuu 60/40 madalluksella. Työntömitan mukaan rakoa pitäisi jäädä se 2cm joka kulmaan(kaaresta renkaaseen).
Pakko se on kai ostaa tuo KW:n 60/40 ja renkaina 215 tai kapeampi
ja 225 taakse. Halvemmalla pääsee ja ulkonäkö verrattuna leveämpään renkaaseen on lähes mitätön.
Kaikki muutokset yritätään tehdä lainsallimissa rajoissa, jotta mutina katsastuksessa tulisi olemaan vähäistä.
Tuo sun 195 ysin vanteelle on jo *venytetty* ja olis hieno nähdä kuvia tuollaisesta. Tuossa sun quatrossa on iso ja leveä vanne, mutta mikä se ET on noissa. Mahtaako sulla olla leveämpi vanne edessä poistamassa auton puskemista mutkissa? Vai samat takana ja edessä?
255 9" ET25 edessä, 225 8" ET35 takana. Elikkäs MTM:n RSR:n resepti juurikin tasapainoisempaan käyttäytymiseen, toisin mulla lähinnä ulkonäön takia. 225 ET35 jää aika paljon sisemmäs edessä kuin takana, ihan silmin nähden.
ET35 ja 235 leveä rengas on täysin maksimi mitä voi B4Q:hun taakse laittaa, jos raideväli on etuvedossa sama takana niin siitä voi laskeskella mitä mahtuu vaikka olisikin eri kombinaatio. ET15 215 renkaalla on periaatteessa ulompana sentin. Nyt tarkemmin luettuna niin ilmeisesti raideväli on eri jos sulla on vielä tilaakin.
Hirveesti joustoa ei voi jättää tuollaisella madalluksella, laita vahvat pohjauskumit iskareihin.
Laitetaan kuvia tuosta 195 renkaasta 9" vanteella tässä ensiviikolla kun käyn hakemassa rengasliikkeestä pois uusilla kumeilla. Tuo on jo niin härskin näköinen että on komia vaikka en niin venytetystä lookista tykkää.
ET35 ja 235 leveä rengas on täysin maksimi mitä voi B4Q:hun taakse laittaa, jos raideväli on etuvedossa sama takana niin siitä voi laskeskella mitä mahtuu vaikka olisikin eri kombinaatio. ET15 215 renkaalla on periaatteessa ulompana sentin. Nyt tarkemmin luettuna niin ilmeisesti raideväli on eri jos sulla on vielä tilaakin.
Hirveesti joustoa ei voi jättää tuollaisella madalluksella, laita vahvat pohjauskumit iskareihin.
Laitetaan kuvia tuosta 195 renkaasta 9" vanteella tässä ensiviikolla kun käyn hakemassa rengasliikkeestä pois uusilla kumeilla. Tuo on jo niin härskin näköinen että on komia vaikka en niin venytetystä lookista tykkää.
Hyvä tietää mikä sinne taakse menee, vaikka se raideväli taitaa olla eri niin kuin sanoit. 10" vanne tuonne B4:n takakaariin näin ollen menisikin olettaen,että ET on fiksu. Tällaiset liialliset vannehifistelyt on jo ainakin minulle liikaa eli 9 tuumaa riittää minulle,kai. Kyllä tuollainen 10*17 olisi jo järkyttävä.
Täytyy katsella tarkemmin noita renkaita+vanteita, kun alustasarja on alla. Kaikkein paras olisi, jos tuo sarja ei madaltaisi aivan tuota luvattua 6 senttiä, mutta katsellaan.
Kiitos avusta.
Täytyy katsella tarkemmin noita renkaita+vanteita, kun alustasarja on alla. Kaikkein paras olisi, jos tuo sarja ei madaltaisi aivan tuota luvattua 6 senttiä, mutta katsellaan.
Kiitos avusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa