golf2 sumuvalojen kiinnitys isoon puskuriin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tume22
-

golf2 sumuvalojen kiinnitys isoon puskuriin?

ViestiKirjoittaja tume22 » 20.7.2006 23:08

elikkäs, kertokee viisaammat kuin noi alkuperäiset sumarit tulee kiinni noihin isoihin puskureihin? mulla on siis valot ja puskuri mutta tuntus et jotain puuttuu välistä..

onko siihen joku asennussarja olemas vai miten ne tulee??

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.7.2006 23:16

siihen pitää olla asennusraudat ja on suhteessa itse valoihin ja puskuriin mielestäni h*lvetin kalliit!! hintaa en enää muista mutta itsellä ko. projektin innostus lopahti noihin rautojen hintoihin jokunen vuosi sitten. =)

GTi-Perttu
-

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 21.7.2006 0:29

Eikö noita rautoja vois pokkailla itekki?? Onko kuinka monimutkaset?? Itellä ku ei oo, ni en oo nähny!

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 21.7.2006 13:16

Toisaalta jos on seppämiehiä niin ne raudathan tekee itsekin, ja nehän tulee piiloon. Kalliit ne on ostaa erikseen, taisin itse maksaa 60€ käytetyistä sumuvaloista+kiinnitysraudoista aikanaan, pelkät kiinnitysraudat volkkarin varaosatiskiltä olis maksanu monta kertaa enemmän. Kaapelit saattaa myös olla hintavat jos niitä ei sattunut matkaan. Johdon toinen päähän löytyy paisuntasäiliön lähettyviltä, semmonen valkonen liitin, ainakin '90 kakkiksessa.

Nuissa kiinnitysraudoissa on vielä semmonen pointti että kun näitä isoja puskimia on tehnyt ilmeisesti useampi valimstaja, ts. on se alkuperäinen ja yksi tai useampi tarvikevalmistajan tekemä puskuri, niin ainakin mulla ne valot ei asettunu kiinnitysraudoilla lähellekään oikeaa paikkaa ja asentoa siihen tarvikemallin puskuriin. Niitä rautoja sai väännellä ruuvipenkissä useampaan otteeseen ennen ku valot sopivat paikalleen.

hb81
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.7.2006 14:30

Nuissa kiinnitysraudoissa on vielä semmonen pointti että kun näitä isoja puskimia on tehnyt ilmeisesti useampi valimstaja, ts. on se alkuperäinen ja yksi tai useampi tarvikevalmistajan tekemä puskuri, niin ainakin mulla ne valot ei asettunu kiinnitysraudoilla lähellekään oikeaa paikkaa ja asentoa siihen tarvikemallin puskuriin. Niitä rautoja sai väännellä ruuvipenkissä useampaan otteeseen ennen ku valot sopivat paikalleen.

Tämän takia käytän hieman enemmän rahaa ja hermoja että ostan VAG tiskiltä kaiken. Joidenkin mielestä tyhmää mutta rahaa se vain on =)

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 22.7.2006 9:47

^Ei se ole tyhmää, vaan se on OEM+:aa ;)

Alkuperäinen on aina alkuperäinen, ei siitä mihinkään pääse.

Nuista sumuvaloista vielä sen verran, että valoteholtaanhan ne on lähinnä olemattomat, mutta minusta ne tuo ulkonäöllisesti ihan kivan lisän ison puskurin muutoin niin muoviseen olemukseen, vaikka ne eivät olisi edes päällä.

hb81
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.7.2006 11:37

Nuista sumuvaloista vielä sen verran, että valoteholtaanhan ne on lähinnä olemattomat, mutta minusta ne tuo ulkonäöllisesti ihan kivan lisän ison puskurin muutoin niin muoviseen olemukseen, vaikka ne eivät olisi edes päällä.

Juuri tuon takia hommasin itsellekkin sumarit. Vähän lisä näköä keulalle..
Harvoin viitsin edes päälle laittaa, vaikka keli sen sallisikin.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.7.2006 19:49

Kädiin virittelin aikanaan ison puskurin ja laitoin sumuvalojen paikalle halppis suorakaiteen muotoiset koteloidut sumarit pitkillä M8 pulteilla puskurin runkoon kiinni. Hyvin tukevasti istuivat paikoilleen, mutta en sitten itse valoja digannut, joten vinttasin tuikut mäkeen.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”