Kesärenkaista (ei halpis)
Valvoja: ffp jäsenet
Kesärenkaista (ei halpis)
En uskaltanut sotkeä tätä aihetta tuonne halpisrenkaiden joukkoon, vaikka samaan aihepiiriin liittyykin.
Itse joudun hankkimaan uudet kesärenkaat (225/45 R17) alkukesästä kunhan saat ajettua vanhat ihan piippuun. Vanhat renkaat on Continental Sport Contactit ja ovat olleet oikein hyvät. Nyt pitäisi keksiä mitkä hankkii seuraavaksi. Tällä hetkellä vaihtoehtoina mielessä olisi Continental Sport Contact 2 tai Nokian Z.
Sport Contact 2 on pärjännyt erittäin hyvin ainakin tuossa yhdessä saksalaisessa testissä (linkki testiin Ultimate VW:n sivuilla, voin linkittää tänne jos joku haluaa) ja niiden pitäisi olla kaikin puolin erittäin hyvät. Testin perusteella näkee pärjäämisen eri osa-alueilla, joten renkaasta tietää kaiken tarvittavan.
Nokian Z:aa en ole puolestaan nähnyt missään testissä, joten sen puolesta ei puhu muu kuin tosi hieno ulkonäkö kuvioinnissa. En ole ihan varma onko tuo Z joku uusi malli, mutta olisiko kenelläkään mitään kokemuksia siitä? 2004 vuoden saksalaistestissä oli yksi Nokialainen, mutta se ei pärjännyt mitenkään erityisen hyvin. Eli omana oletuksena olisi, että tuo Continental olisi renkaana parempi. Hinnoistakaan ei ole vielä mitään hajua.
Näkemyksiä, kokemuksia?
Itse joudun hankkimaan uudet kesärenkaat (225/45 R17) alkukesästä kunhan saat ajettua vanhat ihan piippuun. Vanhat renkaat on Continental Sport Contactit ja ovat olleet oikein hyvät. Nyt pitäisi keksiä mitkä hankkii seuraavaksi. Tällä hetkellä vaihtoehtoina mielessä olisi Continental Sport Contact 2 tai Nokian Z.
Sport Contact 2 on pärjännyt erittäin hyvin ainakin tuossa yhdessä saksalaisessa testissä (linkki testiin Ultimate VW:n sivuilla, voin linkittää tänne jos joku haluaa) ja niiden pitäisi olla kaikin puolin erittäin hyvät. Testin perusteella näkee pärjäämisen eri osa-alueilla, joten renkaasta tietää kaiken tarvittavan.
Nokian Z:aa en ole puolestaan nähnyt missään testissä, joten sen puolesta ei puhu muu kuin tosi hieno ulkonäkö kuvioinnissa. En ole ihan varma onko tuo Z joku uusi malli, mutta olisiko kenelläkään mitään kokemuksia siitä? 2004 vuoden saksalaistestissä oli yksi Nokialainen, mutta se ei pärjännyt mitenkään erityisen hyvin. Eli omana oletuksena olisi, että tuo Continental olisi renkaana parempi. Hinnoistakaan ei ole vielä mitään hajua.
Näkemyksiä, kokemuksia?
Mulla oli tuossa autossa ensiasennusrenkaina nuo Continental Sport Contact 2
Koko oli 225/45 R17 ja en kyllä ala kehumaan niitä.
Pito oli kyllä hyvä, mutta kulutuskestävyys melko huono ( okei, riippuu ajotavasta mutta itellä aika paljon matka-ajoa kuitenkin oli ).
Mutta tosiasiahan se on että ei varmaan millään ton koon renkaalla ajele kovinkaan pitkään.
Melkoisen äänekkäätkin olivat, hiljaisemmat on nuo talvirenkaatkin sulalla asfaltilla, talvirenkaat ovat Nokian HKPL 4 ja myös tota samaa kokoa.
Itse en ainakaan laittaisi noita Continentaleja, mut voi olla että tosta se uus malli olisi vähän parempi.
Mä tilasin uusiin vanteisiin Michelin Pilot Sportit PS2 Y XL-kantavuudella, kokona 235/35-19" ja sarjan hinta 885€ (Ruotsista)
Suomessa vastaava sarja maksaa 1440€!
Koko oli 225/45 R17 ja en kyllä ala kehumaan niitä.
Pito oli kyllä hyvä, mutta kulutuskestävyys melko huono ( okei, riippuu ajotavasta mutta itellä aika paljon matka-ajoa kuitenkin oli ).
Mutta tosiasiahan se on että ei varmaan millään ton koon renkaalla ajele kovinkaan pitkään.
Melkoisen äänekkäätkin olivat, hiljaisemmat on nuo talvirenkaatkin sulalla asfaltilla, talvirenkaat ovat Nokian HKPL 4 ja myös tota samaa kokoa.
Itse en ainakaan laittaisi noita Continentaleja, mut voi olla että tosta se uus malli olisi vähän parempi.
Mä tilasin uusiin vanteisiin Michelin Pilot Sportit PS2 Y XL-kantavuudella, kokona 235/35-19" ja sarjan hinta 885€ (Ruotsista)
Suomessa vastaava sarja maksaa 1440€!
Viimeksi muokannut teemu.mo, 24.3.2006 13:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mä oon miettiny renkaiks Bridgestone Potenza RE050A, onko noista jollain kokemusta?
Hintaa noilla olis muutama kymppi enemmin mitä GY F1:llä ja Nokian Z:lla ja reilusti halvemmat mitä Misukan PS2:t. Noi oli rankattu ykköseks Auto Sportin testissä ja monessa muussakin vertailussa mitä oon netistä lukenu ni noi on ollu aika kärjessä...
Hintaa noilla olis muutama kymppi enemmin mitä GY F1:llä ja Nokian Z:lla ja reilusti halvemmat mitä Misukan PS2:t. Noi oli rankattu ykköseks Auto Sportin testissä ja monessa muussakin vertailussa mitä oon netistä lukenu ni noi on ollu aika kärjessä...
Höh. Olen vähän yllättynyt noista Continental SP2 kokemuksista. Tässä linkit tuohon testiin, ja tuossa ne arvioitiin oikein hyviksi. Mutta tosiaan hyvä kuulla ihmisten kokemuksia.
http://konttinen.1g.fi/temp/AMS1.jpg
http://konttinen.1g.fi/temp/AMS2.jpg
http://konttinen.1g.fi/temp/AMS1.jpg
http://konttinen.1g.fi/temp/AMS2.jpg
Mulla on kokemuksia sekä contin SC2:sta koossa 205/50/17 että Nokian Z:sta koossa 205/55/16. Kun koko on eri, niin en ala vertaamaan niiden äänekkyyttä jne.
SC2 on helvetin hyvä rengas ajaa ja pitää kuin tauti niin kuivalla kuin märälläkin, mutta se kuluu todella nopeasti. Eli ainut miinus mitä itse antaisin tuolle SC2:lle on juuri tuo todella heikko kulutuskestävyys.
Nokian Z myöskin pidoltaan ja ajoltaan SC2:n tasoa, mutta kestää varmaan tuplasti paremmin kulutusta. Eli itse ottaisin näistä kahdesta nuo Nokialaiset.
SC2 on helvetin hyvä rengas ajaa ja pitää kuin tauti niin kuivalla kuin märälläkin, mutta se kuluu todella nopeasti. Eli ainut miinus mitä itse antaisin tuolle SC2:lle on juuri tuo todella heikko kulutuskestävyys.
Nokian Z myöskin pidoltaan ja ajoltaan SC2:n tasoa, mutta kestää varmaan tuplasti paremmin kulutusta. Eli itse ottaisin näistä kahdesta nuo Nokialaiset.
Itsellä oli viime kesänä alla Continental Sport Contact 2:set koossa 225/45 17" ja ei ole kuin hyvää sanottavaa renkaista. Minusta kyseiset renkaat kestivät erinomaisesti kulutusta. Radallakin ajettaessa renkaat kestivät hyvin ja eivät menneet pilalle kun taas edelliset Goodyear eagle F1 menivät aivan pilalle radalla ajettaessa.
TC77: Tilasin renkaat KM Däckservice AB:sta, tossa suora osote:
www.kmdack.com/indexfi.php
Ota huomioon että noi renkaat on ton hintaset niillä yrittäjien Y-tunnuksilla.
www.kmdack.com/indexfi.php
Ota huomioon että noi renkaat on ton hintaset niillä yrittäjien Y-tunnuksilla.
Viimeksi muokannut teemu.mo, 24.3.2006 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite ajellu Dunlop Sport 9000:lla ihan tarpeeks ja hyviks todettu,eivät vetele ja märkäpito hyvä vaikka venytetty ihan reilusti,eikä vetele urissakaan niinku jotkut väittää "venytetyn" renkaan tekevän.
Tämä toimii ainakin Dunlopeilla :)
Tämä toimii ainakin Dunlopeilla :)
Itsellä 225/45/17 Pirelli PZero Rossot. Yhden kesän olen ajanut ja pitoa löytyy hyvin, sekä kuivalla että märällä. Hiljaisilta tuntuvat ainakin uudessa autossa. Kulutus kestävyyskin on hyvää luokkaa, kesän aikana pintaa lähti tasaisesti n.1-1,5mm luokkaa.
Ei mitään pahaa sanottavaa noista Pirelleistä!
Ei mitään pahaa sanottavaa noista Pirelleistä!
Noista GY:n F1:sistä on mullakin positiivista kokemusta. Yhden kesän kerkesin 225/45/17 kumeilla ajelemaan, eikä kulutusta ollut juuri nimeksikään.
Yksi myyjän retku kerran minulle selitti: "F1:stä on vissiin miljoona eri vuosimallia, ja aina ne on jotenkin muokkaillu niitä." Eli kuluminen voi olla myös versiokohtainen.
Yksi myyjän retku kerran minulle selitti: "F1:stä on vissiin miljoona eri vuosimallia, ja aina ne on jotenkin muokkaillu niitä." Eli kuluminen voi olla myös versiokohtainen.
Contin sport kakkosista ei löydy iteltä ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Paitsi ehkä hinta. Pitää jokatilanteessa törkeän hyvin ja tuntuisi kestävän kulutusta huomattavasti F1:iä paremmin. (on yhden kesän jälkeen vielä pintaa jonkin verran jäljellä)
F1 kului loppuun yhdessä kesässä ollen syksyllä ihan sileät. Pitoa tosin löytyi ja oli aika hiljaiset.
Kokona siis conteissa 225/40R18 ja F1:ssä oli 195/45R16
F1 kului loppuun yhdessä kesässä ollen syksyllä ihan sileät. Pitoa tosin löytyi ja oli aika hiljaiset.
Kokona siis conteissa 225/40R18 ja F1:ssä oli 195/45R16
Pirellin PZero Neroilla kokoa 225/45-17 kaksi kesää Viitos-Golfilla ajaneena voin todeta että ikinä en moisia enää ostaisi. Syynä hillitön melu ko. autossa. Rengashan on nimenomaan tuossa koossa voittanut useita testejä Euroopassa mutta Suomen karheilla teillä melu on infernaalisempaa kuin nastarenkailla. Kyllä on syksyisin ollut mukava saada kitkat alle...
Muiden ominaisuuksien puolesta hyvät renkaat toki. Pito on hyvää kelillä kuin kelillä ja kulutuskestävyyskin hyvä.
Sen sijaan, vaikka Dunlopin kumeja on useilla palstoilla moitittu, itse olen tykästynyt SP 01 mallin ominaisuuksiin. Ja melupuolikin on minimaalista Neroihin verrattaessa.
Muiden ominaisuuksien puolesta hyvät renkaat toki. Pito on hyvää kelillä kuin kelillä ja kulutuskestävyyskin hyvä.
Sen sijaan, vaikka Dunlopin kumeja on useilla palstoilla moitittu, itse olen tykästynyt SP 01 mallin ominaisuuksiin. Ja melupuolikin on minimaalista Neroihin verrattaessa.
-
- -
- Viesti:
Tilattu renkaat
Tulihan tilattua tommoset Goodyear Eagle F1 225/45R17, en sitten tiiä onko hyvät vai huonot mutta ei pitäs ihan surkeet kyllä olla.Hintaa setille tuli 613e Hämeenlinnan matkahuoltoon asti.
Tänään tuli vaihdettua alle uudet Continental Sport Contact 3:t vanhojen Sport Contact 1:n tilalle. Ihmettelin aiemmin vanhojen renkaiden meluisuutta, joka oli mielestäni lisääntynyt loppua kohti aika huomattavasti. Nyt kun sai uudet renkaat alle putosi melutaso huomattavasti. Eli todennäköisesti renkaiden kuluminen kasvattaa rengasääntä varsin merkittävästi. Uusista renkaista ei ole vielä sen kummempaa kommenttia kun on tullut ajettua vasta noin 10 km, mutta jos testeihin on uskomista, niin laatupyörät niiden pitäisi olla.
Tänään tuli vaihdettua alle uudet Continental Sport Contact 3:t vanhojen Sport Contact 1:n tilalle. Ihmettelin aiemmin vanhojen renkaiden meluisuutta, joka oli mielestäni lisääntynyt loppua kohti aika huomattavasti. Nyt kun sai uudet renkaat alle putosi melutaso huomattavasti. Eli todennäköisesti renkaiden kuluminen kasvattaa rengasääntä varsin merkittävästi. Uusista renkaista ei ole vielä sen kummempaa kommenttia kun on tullut ajettua vasta noin 10 km, mutta jos testeihin on uskomista, niin laatupyörät niiden pitäisi olla.
Siellä renkaan kyljessä lukee semmonen kuin treadwear ja luku 80-600. Luku ilmaisee prosentteina renkaan kulutuskestävyyden verrattuna referenssi renkaaseen. esim. michelin energyssä luku on 400 ja se on todella hyvä. Kun taas G-Y f1 195 45 15 luku on 160.
jos joku haluaa hyvän renkaan ajoominaisuuksiltaan niin silloin pitää unohtaa hinta ja kulutuskestävyys. Toki voi tyytyä kompromisseihin
Itsehän ajelen "radalla" oikeilla slicseillä ja niiden treadwear taitaa olla joku 60-80.
Normi ajoon valitsen michelin pilot sportit tai G-Y f1.
jos joku haluaa hyvän renkaan ajoominaisuuksiltaan niin silloin pitää unohtaa hinta ja kulutuskestävyys. Toki voi tyytyä kompromisseihin
Itsehän ajelen "radalla" oikeilla slicseillä ja niiden treadwear taitaa olla joku 60-80.
Normi ajoon valitsen michelin pilot sportit tai G-Y f1.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”