Polo classic vs polo 6n vs cordoba tuning-osat?
Valvoja: ffp jäsenet
Polo classic vs polo 6n vs cordoba tuning-osat?
Mulla sattuu olemaan tämmönen polo classic -98 (6kv), johon ei löydy yhtään mitään tuninkihärpäkettä :(
Kysymys kuuluukin: onko polo 6n puskurit samanlevyiset kuin classicissa ja onko kiinnikkeet samanlaiset? Entä "saman mallin" cordobassa? Ja minkä merkin/mallin levikkeitä kannattaisi käyttää, että istuisivat hyvin (ilman rajuja toimenpiteitä)?
Ja vielä, jos löytyisi hyviä paikkoja mistä ostaa. Completosilta löytys, mutta ne hinnat... :/ Mielessä kävi myös tuning-zone, mutta voikohan paikkaan luottaa. Mitkä ovat halvimpia kotimaisia paikkoja?
Kysymys kuuluukin: onko polo 6n puskurit samanlevyiset kuin classicissa ja onko kiinnikkeet samanlaiset? Entä "saman mallin" cordobassa? Ja minkä merkin/mallin levikkeitä kannattaisi käyttää, että istuisivat hyvin (ilman rajuja toimenpiteitä)?
Ja vielä, jos löytyisi hyviä paikkoja mistä ostaa. Completosilta löytys, mutta ne hinnat... :/ Mielessä kävi myös tuning-zone, mutta voikohan paikkaan luottaa. Mitkä ovat halvimpia kotimaisia paikkoja?
http://www.seidl-tuning.de/katalog.htm
Tuolta löytyy ainakin palikkaa. Itellä oli tuollainen samanlainen ja osat oli kieltämättä hiukan kiven alla.
Tuolta löytyy ainakin palikkaa. Itellä oli tuollainen samanlainen ja osat oli kieltämättä hiukan kiven alla.
Kuvista päätellen olen tullut siihen tulokseen, että etupuskuri kävis 96-99 Ibizasta ja Cordobasta, mutta ei Polo 6n:stä. Kiinnikkeistä en sit tiiä. Takapuskuri kävisi ilmeisesti vain Cordobasta, koska Ibizan ja Polo 6n:n puskurit ovat lyhyemmät.
Tuli vielä yksi kysymys mieleen. Mistä madallussarja? Ei löydy sarjaa, vain madallusjouset. Mutta ei niitä viitsisi vakioiskareilla laittaa. Onkohan joku täällä mahtanut madaltaa Polo Classicia?
Niin, ja vielä. Minkä kokoset vanteet siihen sais/olis järkevä laittaa? Jos nyt ajatellaan, että saisin vaikkapa 40mm madallettua, niin mitkä on suurimmat kiekot mitkä alle suostuu menemään?
Tuli vielä yksi kysymys mieleen. Mistä madallussarja? Ei löydy sarjaa, vain madallusjouset. Mutta ei niitä viitsisi vakioiskareilla laittaa. Onkohan joku täällä mahtanut madaltaa Polo Classicia?
Niin, ja vielä. Minkä kokoset vanteet siihen sais/olis järkevä laittaa? Jos nyt ajatellaan, että saisin vaikkapa 40mm madallettua, niin mitkä on suurimmat kiekot mitkä alle suostuu menemään?
Mulla oli polossa Weitec/KW sarja. Weiteciltä piti tulla koko setti, mutta ei saaneet sopivia jousia tulemaan, niin maahantuoja antoi sitten KW:n jouset. Madallusta oli 60/40mm ja alla pyöri silloin 205/40/17 kumit. Mun mielestä tulee hiukka ruman näköinen jos madaltaa saman verran edestä ja takaa. Jää jotenkin "keulivan" näköiseksi, mut se on vaan mun mielipide. :)
e: Polar autovaruste oli firma minkä kautta tilasin.
Itse olen kanssa yrittännyt etsiä 6kv malliin osia, aika tiukassa tuntuu olevan. Autoon saa kuulemma ainakin Kiiltovaunusta Mattigin grillin. Sen lisäksi kannattaa käydä lueskelemassa sivustoa www.6kv.net.
Itse alan olla sitä mieltä, että etupuskuri tulee Ibiza -96-99:stä. Takapuskuri sit Polo 6n:stä tai Ibizasta, "hieman" modaten. Eli vakiopuskurista pala pois (yläreunaan ja lokasuojan luokse jää tavaraa: Polo 6n/Ibiza puskuri lyhyempi, ei yllä lokasuojaan?). Ja sitten levikkeet jostain, jossa on saman pituinen helma. Onko Ibizassa?
Mitenkäköhän lienee alustasarjan laita. Käykö Cordobasta? Mitä katsastusmiehet sanoo asiasta, saako leimalle?
Ihan kiva sivusto varmasti, mutta ei tuo saksankieli luonnistu. Laitoin kyllä englanniks topicin :D ja vastauksia odotellaan...
Mitenkäköhän lienee alustasarjan laita. Käykö Cordobasta? Mitä katsastusmiehet sanoo asiasta, saako leimalle?
Ihan kiva sivusto varmasti, mutta ei tuo saksankieli luonnistu. Laitoin kyllä englanniks topicin :D ja vastauksia odotellaan...
Kannattaako tuota miettiä, kun kuitenkin on olemassa aivan 6KV:en tarkoitettujakin sarjoja? Vai ajattelitko jotain käytettyä settiä?
Ja sitten levikkeet jostain, jossa on saman pituinen helma. Onko Ibizassa?
Cordoba sportin helmoja on ainakin laitettu polohin. Mun mielestä ihan ok näköisetkin. Ja Cordobassa taitaa olla oikean mittaiset puskimetkin, jos sellaisia ajattelit itse modata.
e: Tossa jonkinlainen kuvatus miltä se näyttää 60/40 madalluksella.

Laitoin tuning-zonelle mailia ja sieltä sanottiin että Polo IV etupuskuri kävis. Omasta mielestäni se ei kävisi, koska ainakin näyttää "lyhyemmältä" (etuvilkun alapuolelta, maskin reunasta -> lokasuojan reunaan)
polo pystyperä:
http://image2.nettiauto.com/extra/carim ... 230404.jpg
polo classic:
http://image2.nettiauto.com/extra/carim ... 522944.jpg
ibiza:
http://image2.nettiauto.com/extra/carim ... 57156a.jpg
Mitä on porukka mieltä noista puskurien mitoista?
polo pystyperä:
http://image2.nettiauto.com/extra/carim ... 230404.jpg
polo classic:
http://image2.nettiauto.com/extra/carim ... 522944.jpg
ibiza:
http://image2.nettiauto.com/extra/carim ... 57156a.jpg
Mitä on porukka mieltä noista puskurien mitoista?
Kyllä mä löysin alustasarjan, mutta oli vain 35/40mm. Cordobaan olis enemmän vaihtoehtoja, esim kitupiikiltä säädettävä. Ei tarviis kissojen ja koirien kanssa metsästää. Ja toinen seikka on hinta, ei opiskelijan tuloilla tilata saksasta laatusarjoja, eikä myöskään osteta Suomesta Cordoban puskureita. Puskurit ja levikkeet olisi tulossa siis Puolasta. Yhteishinta toimituskuluineen n. 500 euroo, sillä saa Suomesta vain yhden puskurin. Jos on tiedossa muita halpoja ja kohtalaisen luotettavia ulkomaisia paikkoja, niin kertokaa ihmeessä. Tuning-zonella kun ei näytä olevan edes noita Cordoban osia. Sillä tässä oon Ibizan osien sopivuutta pohtinu :D
Tuota kuvaa kun kattoo, niin kyllähän tuommonen madallus riittäs, ehkä vähempikin. Siihen kun tulis 5cm madallusta lisää kantilleen puskureiden ja levikkeiden toimesta. Ja vanteet tulee olemaan 17-tuumaset, 215/40 renkailla. Mitkä ovat kuvassa?
Tuota kuvaa kun kattoo, niin kyllähän tuommonen madallus riittäs, ehkä vähempikin. Siihen kun tulis 5cm madallusta lisää kantilleen puskureiden ja levikkeiden toimesta. Ja vanteet tulee olemaan 17-tuumaset, 215/40 renkailla. Mitkä ovat kuvassa?
Mulla on <- tuossa KW valiante 2:n alla. Kallishan se aikoinaan opiskelijalle oli (piti olla kesä sen takia selvinpäin :) , mutta tyytyväinen olen ollut. Kesäisin madallusta on sen verran että lakisääteinen 80mm täytyy, talvella sitten enemmän.
Tuossa on jotain mitä on noista classicin osista tullu joskus kirjoiteltua (suurin osa noista asioista onkin jo tullut esille, mutta laitetaan nyt silti):
Tuossa on jotain mitä on noista classicin osista tullu joskus kirjoiteltua (suurin osa noista asioista onkin jo tullut esille, mutta laitetaan nyt silti):
Hb (eli 6N) ja classicin (6KV) ulkokuoren osisssa ei taida olla montaakaan yhteistä osaa.. Taitaa ne yhteiset osat löytyä tekniikan puolelta, jos sieltäkään.. Että sieltä suunnasta ei taida tähän ongelmaan paljoa apuja löytyä.
Varsinaisesti classiciin tarkoitettuja palikoita ei juurikaan ole tullut vastaan, lähinnä valoluomia ja vastaavaa "pikkutilpehööriä". Taitaa olla että kun tuohon jotain kyselee, pitää sopivuus tietää itse... Mutta tässä jotain mitä jäänyt "korvan taakse"
-Etupuskuri: Lähtisin sovittelemaan ibizasta tai cordobasta
-Helmat: sama pituus kuin golf III, ibiza ja cordoba
-Takapuskuri: cordobasta?
-Alustasarja: löytyy melko hyvin suoraan classicciin, yleensä samat tolpat on tyypitetty myös Hb:n
-Alustan polyuretaanipuslat: Eteen golf III:sta?, taakse joutuu sorvaamaan?
-Jarruosat: löytyy melko hyvin suoraan classicciin, samoja osia myös golf III, ibiza ja cordoba
-Penkit: golf III etupenkit menee suoraan kiskoille, takapenkit rungot vaihtamalla
Tuossa nyt jotain mitä tuli mieleen. Noiden osien sopivuudesta en ota mitään vastuuta, eivät välttämättä sovi... Mutta onhan vähän pohjaa mistä lähteä selvittelemään. Toivottavasti noista on jotain apuja
Kysytäänpä nyt vielä, että mahtuukohan 205/45/17 alle? Semmoset tuli käytettynä ostettua. Ahistavin paikka näyttäs olevan ne takakaarien alareunat, etenkin etureunassa se "kouru". Renkaan halkaisijaksi mittasin juuri 61,5cm ja lokasuojalle 63cm ahtaimmaista kohdasta. Riittääkö puol senttiä väljyyttä? Vai ottaako mahdollisesti jostain sisempää kiinni?
Alkoi tulemaan jo niin paljon hyviä ideoita ja suunnitelmia, että laitoin jopa projekti-osastolle:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=55241
Se on sit eri asia saako loppupelissä taas mitään aikaiseksi...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=55241
Se on sit eri asia saako loppupelissä taas mitään aikaiseksi...
Ei noilla 205/45/17:lla ainakaan ainakaan liikaa tilaa jää. Se että kuinka pahasti raapii ja millä madalluksella, riippuu aika paljon vanteiden leveydestä ja ET:stä. 205/45-16 renkaalla ja 7½ leveällä ja 35 ET:n vanteilla takana raapii ensimmäisenä siihen puskurin ja korin saumaan. Edessä raapii ensimmäisenä renkaat tappiin käännettynä sisälokarissa olevaan kuhmuun ja seuraavaksi lokarin ja lokasuojan saumaan. Näin siis meikäläisellä ja lääkkeeksi näihin auttaa kuumailmapuhallin ja etulokasuojien levittäminen.
Mulla oli noi 205/40/17 kumit ja muistaakseni 7" leveä vanne. ET-lukua en muista.
Ainoa missä otti kiinni, niin kun käänsi vasemmalle tappiin, niin sisälokariin otti pientä osumaa. Tuokin ongelma oli ainoastaan jossain parkkipaikalla, kun piti ruutuun veivata.Takapään kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia.
Ainoa missä otti kiinni, niin kun käänsi vasemmalle tappiin, niin sisälokariin otti pientä osumaa. Tuokin ongelma oli ainoastaan jossain parkkipaikalla, kun piti ruutuun veivata.Takapään kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia.
No ei mullakaan juurikaan "normaalissa" ajossa raavi. Takaa raapii kun on enemmän porukkaa kyydissä tai tosi syvissä joustoissa ja edessä kun mutkiin mennään tähän tyyliin ja siten normaalisti tappiin käännettäessä (taitaa olla myös vasemmalle käännettäessä).
Quote:
Kesäisin madallusta on sen verran että lakisääteinen 80mm täytyy, talvella sitten enemmän.
LOL ;)
Joo, talvisin mä urakoin kaupungille noita auraus hommia tuolla pololla. Nuo talvirenkaat on sen verran kapeemmat että tuon auton saa tosi tonttiin ;)
No, ehkä sitä madallusta talvella on oikeesti kuitenkin vähemmän kuin kesällä. Toivottavasti mä en tämän takia menettänyt uskottavuuttani aivan kokonaan... ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”