Kaarien kanttausta mk4:seen?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

blackdevil
-

Kaarien kanttausta mk4:seen?

ViestiKirjoittaja blackdevil » 11.11.2005 14:45

Voiko/kannattaako itse yrittää tehdä?
Ajattelin jos tiputtaa kunnolla ja alle pistää levittävät vanteet.

RKoo
-

ViestiKirjoittaja RKoo » 11.11.2005 15:07

Jos etukaaret haluaa sen verran kantata että siitä jotain hyötyäkin on niin ilman maalausta ei kotikonstein ainaskaan selviä. Maalarikin pääsee paljon helpommalla kun se saa itte tehdä sen kanttauksen <- näin mulle ainaski sanottiin ku teurastin toisen puolen itte :)

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 11.11.2005 15:16

^ väärin..

niitä pystyy sellaisenaan pyörittelemään sisään/ylöspäin hiukan, esimerkiksi jollain muoviputkella
tai vastaavalla kun vääntää rengasta vasten. lämpöä hiukan ja varovaisuutta niin ei maali halkeile.

itse tein pieniä viiltoja peltiin ja nakuttelin pokkauksia sisään, näin niitä saa enemmän ylöspäin mutta siinä
on aina se vaara että menee se etu reuna vinoksi, kun tuo pokkaushan tulee sitä. eli kannattaa olla
varovainen jos leikkelee niitä ettei ihan reunaan asti tee halkiota, itselle kävi noin toisessa kaaressa ja se
on hiukan jengalla nyt, ei sitä päälle päin huomaa mutta jos katsoo oikeasta kulmasta niin peilaa hiukan.

ennen tota toimenpidettä renkaat otti kiinni, ton jälkeen madalsin sentin lisää eikä silti raavi.

eli ihan hiukan ne saa kääntymään sellaisenaan, leikkaamalla enemmän. mutta kummassakin kannattaa
olla varovainen, jos tuntuu ettei uskalla niin sitten antaa suosiolla jonkun muun tehdä

AnttiL
-

ViestiKirjoittaja AnttiL » 11.11.2005 16:07

Itse ensin lämmittelin lämpöilmapuhaltimelle ja sitten naputtelin vasaralla ( ei siis hienosätölekalla ) . Onnistus suht hyvin , toisella puolella tuli halkeamia vähän kun en oikein uskaltanut tarpeeksi lämmitää. Ja saahan noita lokareita VW tiskiltä jos ruostumista niin paljon pelkää .
Nimimerkillä kokemusta on, itse maalasin joka kaaren kun pistin talvirenkaat alle . kun oli pelti sen verran kiiltävän ja puhtaan näköistä
Viimeksi muokannut AnttiL, 11.11.2005 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 11.11.2005 18:31

leikkasitko antti kaaria vai naputtelitko vaan? jos et niin kuinka paljon taittui?

AnttiL
-

ViestiKirjoittaja AnttiL » 11.11.2005 18:52

En leikannut "poikki" kanttausta. varovasti vaan muuten. Sisälokarin kiinnikettä tarvi vaan varoa ettei lyö sen kanssa lommoa ulkopuolelle kaarta. Kapeampaa rengasta vaan eteen niin ei ota niin helposti. Itellähän rengas otti kiinni vasemmassa etulokarissa klo 9-12. Aika paljon naputtelin sitä kanttia ylöspäin ja nätisti meni siis vaan kaaren etu yläkulmista mistä otti kiinni . En ole ainakaan huomannut lommoja kaaressa.
Olen kuullut että rengasliikkeillä on sellaisia rullia mitkä tulevat napaan kiinni ja rullataan vähän kerralla .... :)

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”