Kolmos Golfin ruostumminen?
Valvoja: ffp jäsenet
Kolmos Golfin ruostumminen?
Elikkä miten helposti toi kolmos Golf ruostuu? Kesällä tuli hankittua Saksasta auto ja nyt suolaralli Helsinki Porvoo välillä on alkanut.
Elikkä minkälainen on Golffin tehdas suojaus vai onko sellaista ollenkaan? Kannattaako auto käydä ruostesuojaamassa? Mitkäs ovat ne 3 Golffin heikot kohdat.
Elikkä minkälainen on Golffin tehdas suojaus vai onko sellaista ollenkaan? Kannattaako auto käydä ruostesuojaamassa? Mitkäs ovat ne 3 Golffin heikot kohdat.
Oman 3G:n kyllä massautin välittömästi. Ei sitä tarvitse miettiä, niin harvinaisen selvä juttu se on. Eli jos arveluttaa tuo suola, niin suojauta ihmeessä. Nukkuu paremmin.
Tuo edellinen kolmonen ruostui ainoastaan takalasin alareunoista ja sieltäkin kuitenkin vain reunoista. Tämäkin vain siitä syystä, että edellinen omistaja ei ollut vaivautunut pesemään autoa kunnolla niiltä osin. Mutsin neliovisesta ruostui taasen ainoastaan takaovien lasien se pystylista. Kuullut olen myös, että joissain tapauksissa etulokarien alle on jäänyt muhimaan mömmöä ikävin seurauksin.
Toisin sanoen, kun jaksaa pestä suhteellisen usein ja näin pitää paskan poissa, ei kovin helpolla tuota katiskaa saa ruostumaan.
Tuo edellinen kolmonen ruostui ainoastaan takalasin alareunoista ja sieltäkin kuitenkin vain reunoista. Tämäkin vain siitä syystä, että edellinen omistaja ei ollut vaivautunut pesemään autoa kunnolla niiltä osin. Mutsin neliovisesta ruostui taasen ainoastaan takaovien lasien se pystylista. Kuullut olen myös, että joissain tapauksissa etulokarien alle on jäänyt muhimaan mömmöä ikävin seurauksin.
Toisin sanoen, kun jaksaa pestä suhteellisen usein ja näin pitää paskan poissa, ei kovin helpolla tuota katiskaa saa ruostumaan.
Kuullut olen myös, että joissain tapauksissa etulokarien alle on jäänyt muhimaan mömmöä ikävin seurauksin.
Tuo onkelma on melkein kaikissa mualiman autoissa, varsinkin jos joutuu ajaa hiekkateitä vesikelillä.
Kura pesii kivasti helmakotelon pään päällä hapattaen ensin lokarin ja sitten helmaa...
Kerran pari vuodessa sisäloksut irti tai rakoselleen ja pesu painepesurilla.
Kotelosuojaa perään.
Ventossa olen ottanut kesällä silloin tällöin sivuvilkun irti ja puutarhaletkulla vettä niiiiiiiiin pitkään että valuva vesi on kirkasta.
Tuo onkelma on melkein kaikissa mualiman autoissa, varsinkin jos joutuu ajaa hiekkateitä vesikelillä.
Kura pesii kivasti helmakotelon pään päällä hapattaen ensin lokarin ja sitten helmaa...
Kerran pari vuodessa sisäloksut irti tai rakoselleen ja pesu painepesurilla.
Kotelosuojaa perään.
Ventossa olen ottanut kesällä silloin tällöin sivuvilkun irti ja puutarhaletkulla vettä niiiiiiiiin pitkään että valuva vesi on kirkasta.
Muutama viikko sitten hitsasin -92 Golffiin paikan. Tunkkauspiste edessä. Mikseivät ihmiset opi, ettei helmasta kannata autoa nostaa? Tarkoitan sitä pokkausta joka vääntyy pilalle vääränlaisesta tunkista johtuen ja ruostuminen alkaa.
Takalasin tiivisteen ympärys ruostuu helposti ja näkys noi etulokaritkin olevan ruosteessa kaaren reunasta. Lisäksi helman etureuna on ruosteessa etulokarin saumasta.
Vanhempien autoa tässä siis analysoin.
Takalasin tiivisteen ympärys ruostuu helposti ja näkys noi etulokaritkin olevan ruosteessa kaaren reunasta. Lisäksi helman etureuna on ruosteessa etulokarin saumasta.
Vanhempien autoa tässä siis analysoin.
Kannattaa suojata. Maksaa n. 300€. Siellä saksan tuliaisessa ei varmaankaan oo nyt ruostetta, mutta ei oo kyllä suoja-aineitakaan. Ite käytin heti tectylillä, kun suomeen tuli. Samalla ne kattoo sen auton läpi, ja kertoo, jos jossain oli pehmeää. Mulla oli apukuskin puolen etulokari renkaan takaa hapan, ja se mikä ihmetytti, niin etupuskurin tukipelti oli mätä vaikka muuten on täysin virheetön peli.
Kannattaa suojata. Maksaa n. 300€
Jep, kaveri käytti pari vuotta sitten Nissanin suojauksessa. jossa helmat hapotettu paljaalle pellille, maalattu ja massattu, pohja massattu sekä kotelot ruiskuteltu ja maksoi tuon 300 euroa.
Uusinta käsittely/tarkastus oli joskus myöhemmin, en muista maksoiko se sitten mitään. Paikka oli Kempeleessä, nimeä ja tarkempaa osoitetta en tiedä.
Kyllä noita golf gtd:n hintaluokkaan tai allekin tekeviä firmoja löytyy. Oli hyvä kun referenssinä ko. firman pihassa oli juuri suojauksesta tullut yhden papan vanha japsipikkukinneri (toyota?) vm. 78 tms. Käyttää kuulemma parin vuoden välein ko. liikkeessä sen kinnerinsä. Paikallisella katsastuskonttorilla kun mainitsin lähistöllä olevasta firmasta (jätin nimen mainitsematta), niin äjjä kohautti olkapäitään ja murahti jotain "suojaahan ne niitä, mut laatu on mitä on", eikä halunnut edes kuunnella enempää. Vanha äjjä tekee tuolla Tectylin aineilla ja hintaa epäilee vielä maksaessaankin.
Mulla oli -94 vento jota oli suojattu jo ennenkuin se mulle tuli. Ite käytin sen kans suojauksessa ja vuoden päästä suojauskeikasta pääsin hitsailee etulattiaan puolen nyrkin kokosen paikan. Ajomäärä oli reilusti alle 200tkm ja vehje oli ollut ikänsä savossa, pääosin asfalttiteillä.
Teettämäni suojaus oli vajaa 300e. Eli markalla markan tavara.
Ite pitäs kaikki tehä tai ainakin valvoa vieressä että hommat tehään niinku pitää.
Teettämäni suojaus oli vajaa 300e. Eli markalla markan tavara.
Ite pitäs kaikki tehä tai ainakin valvoa vieressä että hommat tehään niinku pitää.
300€ kuulostaa kyllä todella edulliselta? Kävin kyselemässä paikallisista paikoista ja hinta arvio oli 500 - 700€. Sisälsi pohjan, lokarit, palkit, kotelot, ovet, takaluukun ja konepellin.
Voisko joku pistää firman nimeä missä tekee tolla 300€. Pistä vaikka privana jos et halua mainostaa julkisesti.
Voisko joku pistää firman nimeä missä tekee tolla 300€. Pistä vaikka privana jos et halua mainostaa julkisesti.
Hartolassa on Salmelan autokorjaamo tms. Tehny Tectylin suojauksi ehkä 20 vuotta. Salmela se ainakin oli ja hinta alko kakkosella. Sisälsi pohjan, lokarit, palkit, kotelot ja ovet. Sain siihen kyllä vähän alennusta ku purin auton ite. Ja kyllähän ne ovet, takakontin ja konepellin suojaa helposti itekin, mutta pohjaa en lähtis ite tekemää. Ja onhan sitä kuittia kiva näyttää sit ku autoa on myymässä.
Kyllähän tuo G3 kukkii ja kukoistaa aika nätisti jos ei ole kunnolla heti ostaissa suojattu, oma autoni paljastui aikamoiseksi pommiksi vaikka saksasta oli tullutkin, kaikki koritulpat(pohjasta) joutuu ottamaan irti, niistä kolme on jo näköjään pudonnut matkalle... muuten kyllä hyvässä hapessa kori, mutta pohjaan saa laittaa peltiä ihan isin kädellä....
Heikot kohdat ainakin omassa: koritulpat pohjassa, kuskinpuolen eturenkaan takaata siis siitä mistä pohja taittuu lokariksi, taka-akselin kiinnituksien ympärystät, kaikki mahdolliset pultit mitä pohjassa on...
Yleisesti, muovihelmat, listat, kaaret jne irti->tarkistus, sisälokarit irti->tarkistus. kaikkien ikkunoitten tiivisteiden reunat kannattaa tarkastaa ja jos vain mahdollista niin lasit pois ja tarkistaa saumat, ehkä turhaa työtä vaan niin aion itse tehdä niin tiedämpähän että ei lasit tipu tietämättä irti.
Heikot kohdat ainakin omassa: koritulpat pohjassa, kuskinpuolen eturenkaan takaata siis siitä mistä pohja taittuu lokariksi, taka-akselin kiinnituksien ympärystät, kaikki mahdolliset pultit mitä pohjassa on...
Yleisesti, muovihelmat, listat, kaaret jne irti->tarkistus, sisälokarit irti->tarkistus. kaikkien ikkunoitten tiivisteiden reunat kannattaa tarkastaa ja jos vain mahdollista niin lasit pois ja tarkistaa saumat, ehkä turhaa työtä vaan niin aion itse tehdä niin tiedämpähän että ei lasit tipu tietämättä irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa