Kolmos Golfin ruostumminen?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

koon
-
Viestit: 17
Liittynyt: 5.7.2005 13:17

Kolmos Golfin ruostumminen?

ViestiKirjoittaja koon » 27.10.2005 8:35

Elikkä miten helposti toi kolmos Golf ruostuu? Kesällä tuli hankittua Saksasta auto ja nyt suolaralli Helsinki Porvoo välillä on alkanut.

Elikkä minkälainen on Golffin tehdas suojaus vai onko sellaista ollenkaan? Kannattaako auto käydä ruostesuojaamassa? Mitkäs ovat ne 3 Golffin heikot kohdat.

Baradub
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.9.2005 19:38

ViestiKirjoittaja Baradub » 27.10.2005 9:08

Oman 3G:n kyllä massautin välittömästi. Ei sitä tarvitse miettiä, niin harvinaisen selvä juttu se on. Eli jos arveluttaa tuo suola, niin suojauta ihmeessä. Nukkuu paremmin.

Tuo edellinen kolmonen ruostui ainoastaan takalasin alareunoista ja sieltäkin kuitenkin vain reunoista. Tämäkin vain siitä syystä, että edellinen omistaja ei ollut vaivautunut pesemään autoa kunnolla niiltä osin. Mutsin neliovisesta ruostui taasen ainoastaan takaovien lasien se pystylista. Kuullut olen myös, että joissain tapauksissa etulokarien alle on jäänyt muhimaan mömmöä ikävin seurauksin.

Toisin sanoen, kun jaksaa pestä suhteellisen usein ja näin pitää paskan poissa, ei kovin helpolla tuota katiskaa saa ruostumaan.

Baadman
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.2.2005 12:02

ViestiKirjoittaja Baadman » 27.10.2005 10:37

Kuullut olen myös, että joissain tapauksissa etulokarien alle on jäänyt muhimaan mömmöä ikävin seurauksin.

Tuo onkelma on melkein kaikissa mualiman autoissa, varsinkin jos joutuu ajaa hiekkateitä vesikelillä.
Kura pesii kivasti helmakotelon pään päällä hapattaen ensin lokarin ja sitten helmaa...

Kerran pari vuodessa sisäloksut irti tai rakoselleen ja pesu painepesurilla.
Kotelosuojaa perään.
Ventossa olen ottanut kesällä silloin tällöin sivuvilkun irti ja puutarhaletkulla vettä niiiiiiiiin pitkään että valuva vesi on kirkasta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.10.2005 13:01

Muutama viikko sitten hitsasin -92 Golffiin paikan. Tunkkauspiste edessä. Mikseivät ihmiset opi, ettei helmasta kannata autoa nostaa? Tarkoitan sitä pokkausta joka vääntyy pilalle vääränlaisesta tunkista johtuen ja ruostuminen alkaa.

Takalasin tiivisteen ympärys ruostuu helposti ja näkys noi etulokaritkin olevan ruosteessa kaaren reunasta. Lisäksi helman etureuna on ruosteessa etulokarin saumasta.
Vanhempien autoa tässä siis analysoin.

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 28.10.2005 15:37

Mulla ruostui -95 G3 aika lailla..
Kuskin etulokasuojasta lähti, kun madalluksen jälkeen kuraläppä hankasi kanttikivien päältä alas ajaessa.
Molemmat takakaaret lähti, ja etuoven tiiviisteen saumakohdasta.
Autoa pestiin (käsin) ja vahattiin usein.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 28.10.2005 22:58

Kannattaa suojata. Maksaa n. 300€. Siellä saksan tuliaisessa ei varmaankaan oo nyt ruostetta, mutta ei oo kyllä suoja-aineitakaan. Ite käytin heti tectylillä, kun suomeen tuli. Samalla ne kattoo sen auton läpi, ja kertoo, jos jossain oli pehmeää. Mulla oli apukuskin puolen etulokari renkaan takaa hapan, ja se mikä ihmetytti, niin etupuskurin tukipelti oli mätä vaikka muuten on täysin virheetön peli.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.10.2005 13:22

Mistä noin halvalla suojaus? Täydellinenkö?

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 29.10.2005 13:55

Meillä isäntä osti -00 almeran ja teetti täydellisen suojauksen.

Palkkien pesu ja uuni, lattiamaton purku ja siiten siihen päälle vielä uunikuivaus ja sitten vasta koteloaineet ja alustamassaus jne eli pitäis olla hyvä. Tasan 300€

VAG
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.8.2003 13:32

ViestiKirjoittaja VAG » 29.10.2005 16:02

Ilmeisesti aikamoisia alueellisia eroja noissa suojauksien hinnoissa. Tampereella täydellisen suojauksen hinta on noin 500-700€!

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 29.10.2005 17:15

Kannattaa suojata. Maksaa n. 300€


Jep, kaveri käytti pari vuotta sitten Nissanin suojauksessa. jossa helmat hapotettu paljaalle pellille, maalattu ja massattu, pohja massattu sekä kotelot ruiskuteltu ja maksoi tuon 300 euroa.
Uusinta käsittely/tarkastus oli joskus myöhemmin, en muista maksoiko se sitten mitään. Paikka oli Kempeleessä, nimeä ja tarkempaa osoitetta en tiedä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.10.2005 18:07

Suht halpahan tuo 300€ on. Mutta onneksi pystyy myös itse tekemään ja hintaa tulee 40€ tjsp.

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 29.10.2005 19:02

Ja itse tehdessä työn jälki on luultavasti parempi, kun sitä törkyä tulee ruiskittua joka koloon..

Nui firmat voi jättää hankalat paikat tekemättä jos esim joutuu purkamaan paljon.

Kai näistäkin on jotain testejä TM tehnyt??

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 29.10.2005 21:21

Kyllä noita golf gtd:n hintaluokkaan tai allekin tekeviä firmoja löytyy. Oli hyvä kun referenssinä ko. firman pihassa oli juuri suojauksesta tullut yhden papan vanha japsipikkukinneri (toyota?) vm. 78 tms. Käyttää kuulemma parin vuoden välein ko. liikkeessä sen kinnerinsä. Paikallisella katsastuskonttorilla kun mainitsin lähistöllä olevasta firmasta (jätin nimen mainitsematta), niin äjjä kohautti olkapäitään ja murahti jotain "suojaahan ne niitä, mut laatu on mitä on", eikä halunnut edes kuunnella enempää. Vanha äjjä tekee tuolla Tectylin aineilla ja hintaa epäilee vielä maksaessaankin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 30.10.2005 15:16

Itse se kannattaa tehdä, tietää ainaki että on suojattu hyvin jos vähän vaivaa näkee. mm. Purkaa matot autoista, ja laittaa kunnon massat lattialle ja niihin auton sisällä oleviin palkkeihin.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 30.10.2005 18:36

Mulla oli -94 vento jota oli suojattu jo ennenkuin se mulle tuli. Ite käytin sen kans suojauksessa ja vuoden päästä suojauskeikasta pääsin hitsailee etulattiaan puolen nyrkin kokosen paikan. Ajomäärä oli reilusti alle 200tkm ja vehje oli ollut ikänsä savossa, pääosin asfalttiteillä.

Teettämäni suojaus oli vajaa 300e. Eli markalla markan tavara.
Ite pitäs kaikki tehä tai ainakin valvoa vieressä että hommat tehään niinku pitää.

koon
-
Viestit: 17
Liittynyt: 5.7.2005 13:17

ViestiKirjoittaja koon » 30.10.2005 20:27

300€ kuulostaa kyllä todella edulliselta? Kävin kyselemässä paikallisista paikoista ja hinta arvio oli 500 - 700€. Sisälsi pohjan, lokarit, palkit, kotelot, ovet, takaluukun ja konepellin.

Voisko joku pistää firman nimeä missä tekee tolla 300€. Pistä vaikka privana jos et halua mainostaa julkisesti.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 30.10.2005 20:30

Itekin olen neljään autoon teetättäny täydellisen suojauksen ja noin 450€ on maksanu.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 1.11.2005 19:26

Hartolassa on Salmelan autokorjaamo tms. Tehny Tectylin suojauksi ehkä 20 vuotta. Salmela se ainakin oli ja hinta alko kakkosella. Sisälsi pohjan, lokarit, palkit, kotelot ja ovet. Sain siihen kyllä vähän alennusta ku purin auton ite. Ja kyllähän ne ovet, takakontin ja konepellin suojaa helposti itekin, mutta pohjaa en lähtis ite tekemää. Ja onhan sitä kuittia kiva näyttää sit ku autoa on myymässä.

RedSlow
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.6.2004 11:52

ViestiKirjoittaja RedSlow » 2.11.2005 21:04

ittellä on -94 golffi josta on etuovien listan alapuolinen osa ruostetäplillä ja helmoista löytyy ruostetta ja tuulilasin yläreunassa on ruostetta, muuten on suht hyvä jos ei lasketa takaluukkua joka meni vaihtoon koska oli läpimätä...

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 2.11.2005 23:24

Kyllä ne "laatu" autot vaan tuntuu mädäntyvän.. nykyisen kulkineeni tyyppi ruosteista puhumattakaan..

Jonni
-
Viestit: 227
Liittynyt: 14.4.2004 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jonni » 3.11.2005 20:56

Pelti se vaan ruostuu täällä pohjoisen kovissa oloissa. Pitänee varmaan vaihtaa hiilikuituun.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 25.11.2005 19:11

Kyllähän tuo G3 kukkii ja kukoistaa aika nätisti jos ei ole kunnolla heti ostaissa suojattu, oma autoni paljastui aikamoiseksi pommiksi vaikka saksasta oli tullutkin, kaikki koritulpat(pohjasta) joutuu ottamaan irti, niistä kolme on jo näköjään pudonnut matkalle... muuten kyllä hyvässä hapessa kori, mutta pohjaan saa laittaa peltiä ihan isin kädellä....

Heikot kohdat ainakin omassa: koritulpat pohjassa, kuskinpuolen eturenkaan takaata siis siitä mistä pohja taittuu lokariksi, taka-akselin kiinnituksien ympärystät, kaikki mahdolliset pultit mitä pohjassa on...

Yleisesti, muovihelmat, listat, kaaret jne irti->tarkistus, sisälokarit irti->tarkistus. kaikkien ikkunoitten tiivisteiden reunat kannattaa tarkastaa ja jos vain mahdollista niin lasit pois ja tarkistaa saumat, ehkä turhaa työtä vaan niin aion itse tehdä niin tiedämpähän että ei lasit tipu tietämättä irti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa