Konepellin ilmanottoaukon haitat?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hekaleka
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.10.2003 11:05
Viesti:

Konepellin ilmanottoaukon haitat?

ViestiKirjoittaja hekaleka » 23.9.2005 14:30

Juu elikkä Ilmastointi aukkoa pitäis alkaa väsäämään tyttöystävän autoon.
Aukosta "pitäis" saada http://www.tuningstore.com/n/product_im ... 0_logo.jpg <-- näköinen.

Kyseessä nyt on kuitenkin Fiatti, joten kannattaako moottorin päälle tai aukon alle väsätä joku vesiränni ettei ala kastuessa ilmetä sähkövikoja? Vai onko pareet jos tekee suoraan vaan feikki scoopin?

Mielipiteitä kansalaiset ja kiitokset hyvästä foorumista.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 23.9.2005 14:51

Miksi sitä konepeltiä pitää reijittää, ellei ilmaa lisää tarvita? IMHO feikkiskoopit ovat yhtä hyvän näköisiä kuin vanhoissa escoissa tolkuttomat alumiinisiivet.

Jos käyttöauto on kyseessä niin ei varmaan hyvää tee suora vesi/räntä sade koneen päälle.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 23.9.2005 16:12

Itseasiassa konepellin etureunaan tehty ilmanPOISTOaukko pienentää jonkinverran auton ilmanvastusta koska se täyttää konepellin etuosaan ajoviiman vaikutuksesta syntyvää alipaineista aluetta..

(vastaavasti yleensä heti tuulilasin edessä on raitisilman sisäänotto koska siihen kohtaan muodostuu ylipainetta --> ilmaa tulee ohjaamoon vaikka puhallusta ei ole päälläkään)

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 23.9.2005 17:25

Tuo evoskuuppihan on juurikin ilmanpoistoaukko, joka siis parantaa konehuoneen ilmanvaihtoa ja kuuma ilma pääsee luontevammin poistumaan kuin "umpinaisesta" konehuoneesta josta normaalisti ilma pääsee poistumaan vain auton alle. Reikää vaan konepeltiin, mutta kannattaa tosiaan katsoa ettei siitä reiästä suoraan sisälle sada.

Tequila
-
Viestit: 272
Liittynyt: 26.1.2004 19:04

ViestiKirjoittaja Tequila » 24.9.2005 11:37

Kuva

kaverin 16V Rellussa vesisateella vedet meni tulpan syvennykseen, ei hyvä.
joutu pistään umpeen.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 24.9.2005 11:47

^

Samanlaisen 19 16v:n joskus omistaneena muistelen, että alkuperäisessa ilmanottoaukossa on vesikaukalo, jolloin vettä ei pitäisi kovin helposti konetilaan päästä.. mutta sopivissa olosuhteissa varmaan siitäkin vettä sisään menee.

OT:

Itselläkin menivät vedet tulpan syvennyksiin samanlaisessa autossa, tosin jäähdytysnesteet ja venttiilikopantiivisteen kautta. (Ex. "asentaja" oli jättänyt palan vanhaa tiivistettä kantamaan.)

Patonkia ja punaviiniä, hyvä ja nopea auto muuten. ;) Sinkkikori olisi ollut kova sana, though.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa