lisäpitkien asennus golf 3

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

meikh
-

lisäpitkien asennus golf 3

ViestiKirjoittaja meikh » 16.9.2005 23:50

Talvi lähestyy ja illat pimenevät niin tuli ostettua halvat lisäpitkät , jotka ois tarkotus sijoittaa kolme koppasen gti golfin keulalle.

Yllättäen valojen sijoittamisen kanssa tuli ongelmia. Golfin puskuri on muotoiltu siten, ettei kilven taakse kiinnitettävää lisävalotelinettä voi hyödyntää siten miten tahtoisin. Tarkoituksena olisi, että valot olisivat joko siististi puskurin kanssa samalla tasolla tai jopa sisempänä. Liian ulkona olevat valot ei mulle kelpaa, ensimmäisenähän ne ottavat vastaan jos johonkin tulee otettua osumaa.
Lisävaloteline on sen verran matala, ettei näiden ulokkeiden joihin valot kiinnitetään ja puskurin päällä olevan muovin väliin jää tarpeeksi tilaa kiinnitysmutterille. Teline olisi siis pakko kääntää toisinpäin, jolloin valot jäisivät reilusti puskurin ulkopuolelle.

Miten valojen sijoitus siis kannattaisi toteuttaa? Ulkonäöllisesti paras vaihtoehto taitaa olla valojen upottaminen maskiin, mutta maskin muokkaaminen taas taitaa olla aika kovan työn takana..?

timo
-

ViestiKirjoittaja timo » 17.9.2005 10:40

Kuva

itse laitoin lisäpitkät tolleen..ventoloisen keulalle. eli maskin alta vaa raudat pitkälle mihin lisäpitkät kiinni. ja sinne maskin taa laitoin kiinni semmosiin viisto rautoihin missä oli valmiiksi jengat tehtynä

meikh
-

ViestiKirjoittaja meikh » 17.9.2005 16:53

Nyt on rautaa vaikka muille jakaa:P

Maskin alla näytti olevan molemminpuolin valmiit reiät(kenties just lisävaloja varten?), mutta yllätysyllätys: maskin klipsit tulee just näiden kohtien päälle eikä siihen mikään kiinnitysmutteri mahdu.. menee yhdeksi värkkäämiseksi tää homma, mut eiköhän se tästä.

JariN
-

ViestiKirjoittaja JariN » 17.9.2005 22:07

Ota maski pois ja poraa reiät puskurimuoviin/palkkiin siihen kohtaan joka jää maskin alle piiloon. Sit kolvaat lisävalokiinnikkeisiin latan pätkät ja latan päihin pultit. Tämän jälkeen sujautat pultit just porattuihin reikiin ja kierrät mutskut palkin sisäpuolelta (jähyttimen ja puskuripalkin välistä) niihin pultinpäihin. Maski paikalleen ja hyvä on. Ei jä reikiä näkyviin ja valot on mahd. lähellä maskia. Testattu ja toimivaksi todennettu. Valitettavasti ei oo fotoa tuon huteran selostuksen tueksi.

meikh
-

ViestiKirjoittaja meikh » 19.9.2005 15:04

Kuva

Siinäpä ne nyt sitten olis paikoillaan.. tuota lähemmäs maskia niitä ei saanu, vähän ulkonevat ovat suuren kokonsa takia mut ihan hyvä näin. Pääasia et näkee eteensä;)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.11.2006 14:04

Tekeekö g3 maskissa olevilla alkuperäisillä lisäpitkillä mitään? Ref luku jotain 12.5 ja valmistaja luultavasti hella? Saahan niiden tilalle vaihdettua tehokkaammat? Kytkentä lienee helpoin haarottamalla ajovalojen pitkistä releen kautta?

Leskinen
-

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.11.2006 14:40

vähän ulkonevat ovat suuren kokonsa takia mut ihan hyvä näin

MUhahHAA...anteeksi...äääääähähhäää :D

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 4.12.2006 12:06

Muuttuiko yö päiväksi? Tollasia ittekkin kattelin, olisi kiva kuulla tuleeko enemmän potkua kun jos pistäis eukolle magliten kouraan.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.12.2006 14:35

Minkähänlaiseen tarpeeseen nykyliikenteessä oikein lisäpitkiä tarvitaan. Eilen ajoin 800 km taipaleen 6-7 -teillä ja varmaan ihan minuuteissa on laskettavissa se aika, jolloin pitkiä valoja pystyi muun liikenteen takia käyttämään.
Itse annan arvoa laadukkaille päävalojen umpioille ja hyvätehoisille lähivaloille.

DJDH
-

ViestiKirjoittaja DJDH » 4.12.2006 14:47

No jos vaikkapa ajaa yöllä töihin. Itsekin olen ajanut 50km kotoo töihin ja kerran sillä välillä sai vaihtaa lyhyille. Töissä saa taas pitkiä polttaa ihan urakalla. Vähän kun tuonne pohjoisemmaksi menee niin ei siellä yöllä tule juuri ketään vastaan. Hirvikolarin jälkeen tuli omaankin autoon paiskarit keulalle.

Tietysti riippuu ihan siitä missä ja milloin autolla ajaa.

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 4.12.2006 14:49

No minä meinasin lähtä lapissa käymään helmikuussa. Tarkoitus olisi ajella rannikkoa pitkin sinne ja venäjän rajaa pitkin takaisin. En sitten tiedä kuinka paljon kyseisellä lenkillä tulee muita autoilijoita vastaan mutta kutina on että yksin siellä saa ajella. Onko tämä sitten hätävarjelun liiottelua, en tiedä, mutta meinasin nyt kummiskin tollasia puoliksi ilmasia tuikkuja sovitella.

Se mitä on ittekkin tullut ajeltua niin eipä etelässäpäin oikein ole pitkistä iloa jos tykkää isompia teitä ajella.

meikh
-

ViestiKirjoittaja meikh » 4.12.2006 18:00

Muuttuiko yö päiväksi? Tollasia ittekkin kattelin, olisi kiva kuulla tuleeko enemmän potkua kun jos pistäis eukolle magliten kouraan.

Kyllähän ne valoa antoivat, mutta umpioiden vaihdon jälkeen tuntui siltä, että GTI:n omillakin valoilla olisi pärjännyt..

Nykyisen auton keulalle nakkasin Hellan Comet FF300-lisävalot ja niiden vaikutuksen huomaa paljon selvemmin. Tosin mazdan omat valot on niin säälittävän huonot, ettei mitään järkeä.

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.12.2006 19:28

Minkähänlaiseen tarpeeseen nykyliikenteessä oikein lisäpitkiä tarvitaan. Eilen ajoin 800 km taipaleen 6-7 -teillä ja varmaan ihan minuuteissa on laskettavissa se aika, jolloin pitkiä valoja pystyi muun liikenteen takia käyttämään.
Itse annan arvoa laadukkaille päävalojen umpioille ja hyvätehoisille lähivaloille.

En tiedä missä päin Suomea tuommonen on tavanomaista, mutta kun esim. minä jonain perjantai-iltana lähden ajelemaan Kemistä Kemijärvelle niin kyllä siinä saa varsinkin loppumatkasta pitkät palaa suurimman osan ajasta. Katuvaloja ei suurimmalla osalla matkaa ole, ja vastaantulijatkin Rovaniemen jälkeen aika vähissä. Poroja ja hirviä sitten riittää niidenkin edestä.

En nyt haluais olla ilkeä, mutta kertokaapa rehellinen mielipide, näkeekö teidän mielestä nuilla bilteman ym. pienillä lisävaloilla minkään vertaa? Minun kokemuspohjalla tuommoset tuikut on varsin olemattomat. Tai sitten olen ajanut jo liian pitkään omilla "rallivaloillani" ;) Riippuuhan se aina että mihin vertaa... Kyllähän joillain säästöteksin siriuksilla jotka sisältää myös sumuvalot ja pilluparkit, näkee varmaan hitusen enemmän kuin auton omilla pitkillä. Mutta se hyöty on luokkaa olematon jos verrataan kunnollisiin (=laittomiin) lisävaloihin.

Samalla vaivalla ja melkeen samalla rahallakin kun saa autoon jo kunnon valot. "Mutta kun ne on niin rumat", no se on voivoi, pitää sitten ajaa pimeällä autolla..

tttalja
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 6.12.2006 0:07

En nyt haluais olla ilkeä, mutta kertokaapa rehellinen mielipide, näkeekö teidän mielestä nuilla bilteman ym. pienillä lisävaloilla minkään vertaa? Minun kokemuspohjalla tuommoset tuikut on varsin olemattomat. Tai sitten olen ajanut jo liian pitkään omilla "rallivaloillani" ;) Riippuuhan se aina että mihin vertaa... Kyllähän joillain säästöteksin siriuksilla jotka sisältää myös sumuvalot ja pilluparkit, näkee varmaan hitusen enemmän kuin auton omilla pitkillä. Mutta se hyöty on luokkaa olematon jos verrataan kunnollisiin (=laittomiin) lisävaloihin.

Itse olen ainakin sitä mieltä, että kannattaa ostaa oikeasti isokokoiset lisäpitkät jos valoa tarvitsee, tai sitten merkkivalot, jos koolla on väliä (pienempi parempi tässä tilanteessa ;) ).

Ostin viime syksynä Hellan FF300 lisäpitkät ja niiden ansiosta olen muutaman yön läpeensä ajaneena välttänyt pari hirvikolaria ja muuta eriskummallista tilannetta, joten itsensä ovat takaisin maksaneet (ja hintakaan ei päätä huimaa vaikkapa Siriuksiin verrattuna). Jokainen voi FF300 koosta olla montaakin mieltä, mutta mielestäni ovat juurikin sopivan kokoiset.

Isä mietiskeli kanssa Ventoon lisäpitkiä ja meinasi Siriukset ostaakin, mutta onneksi sitten meni hankkimaan Hellan FF200:t ja on hyvinkin tyytyväinen. Toki niillä jumbovaloilla saa lisää näkyvyyttä, mutta ainakin mielestäni näyttävät jokseekin tökeröiltä.

Tossa nyt Jetta FF300:lla.
Kuva

Petteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 6.12.2006 0:35

Eniten hyötyä olen saanut releyttämällä auton omat H4 valot, pistämällä niihin 80/100 W polttimot ja suuntaamalla ne tarpeeksi alas ettei muut häikäisty. Nuo ämpärit olen sitten suunnannut antamaan valoa tuonne pientareen puolelle elikoiden varalta.

Eri asia sitten jos elämän tarkoituksen on, että haluaa rankaista niitä "jotka ajavat pitkät päällä vastaan". Sitten pitää olla häikäsyä ja paaaaljo! Kai sen orgasmin siitäkin voi saada.

Nuo 400 wattia pitkiä ja 160 wattia lyhkäsiä riittävät kyllä mulle.

Leskinen
-

ViestiKirjoittaja Leskinen » 7.12.2006 12:19

Valitettavasti tosiasia (tässä) asiassa on että isompi on parempi.. Kunnon kattila hakkaa aina "xenon look pilluvalo ultimate projector" valon 100-0... :D

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”