Hälyttimeen uudet liitokset

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

Hälyttimeen uudet liitokset

ViestiKirjoittaja -Timo- » 7.9.2005 12:23

Asensin autooni pari kuukautta sitten keskuslukituksen etuoviin, kun hälytin antoi siihen mahdollisuuden. Katselin tässä 1,5v sitten merkkiliikkeessä asennettua hälytintä. Hyvin on poijjaat sen tehny, on ihan rosvoja käytetty, kun on liitetty johtoja sulaketaulun takana. Virta on otettu kuorimalla paksua virtajohtoa ja pyörittämällä johtoa siihen ympärille ja hieman sähköteippiä.

Kävin jutustelemassa asiasta. Oli pienen neuvottelun jälkeen puhetta, että saisin takaisin asennuksesta, jos asennan itse. Tai sitten vien sinne ja asentavat siellä.

Konepellin tunnistimen jouduin jo aiemmin asentamaan uudelleen. Jäi kantamaan ja pallokantaruuvit vei maalin pellistä. Asensin uudelleen.

Ei olisi varmaankaan hirveä homma asentaa itse uudelleen johtoja. Ei taida enää onnistua kuoria ja juottaa niin kuin ne liikkeessä mulle suositteli. Virtajohdon juottaminen onnistuu, mutta ne muut on niin ohuita ei onnistu. Epäilyttää, että rosvot on katkoneet noita säikeitä. Miten ois apikot? Millaista kiinnitystä suosittelette rosvojen tilalle? Millaista korvausta itse pyytäisitte? Vai olisiko parempi pyytää hieman optioita Laserline 290 laitteeseen alennuksen muodossa? Lisäsireeni tai iskuntunnistin...


Edit:otsikko hieman paremmaksi
Viimeksi muokannut -Timo-, 7.9.2005 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.9.2005 12:35

Kyllähän ne ohuimmatkin piuhat juotettua saa. Kuorit piuhat, tinaa ja kutistesukkaa päälle. Ei mitään abikoja! Etenkään jos on yhtään tärkeämmästä piiristä kyse kuten polttoaine tai sytkä.

Optioita varmaan itse ottasin jos tarvetta ja osaa itse laittaa nuo em. asiat kuntoon.

Edit: hieman väärä topikki kenties..?

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 7.9.2005 18:47

Apico on melko lelu jos niitä johtoja ei tinaa siihen apicoon. Puristelu on yhtä tyhjän kanssa.. Paitsi naisten =D

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 7.9.2005 19:22

Paitsi jos abicon puristaa oikeilla työkaluilla eikä sellasilla bilteman litteillä "kuorinta ja puristus"-työkalulla.
Ne pitäs kaikki sulattaa!
Kun oikeilla pihdeillä eli sellasilla jotka ei aukea ennen kuin on kiinni puristaa niin ei varmasti irtoa repimällä.
Tietysti liittimen juuresta voi johto murtua ajan kanssa mutta niin voi juotoksetkin pettää samoin.
Auto on kyllä epäkiitollinen paikka johtoliitoksille ylipäätänsä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.9.2005 20:19

Paitsi jos abicon puristaa oikeilla työkaluilla eikä sellasilla bilteman litteillä "kuorinta ja puristus"-työkalulla.
Ne pitäs kaikki sulattaa!

Biltemasta löytyy erinomaiset pihdit tuohon hommaan, mutta silti en hälyä niilllä asentaisi. http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/12_675iso.jpg

Ja tässä toiset hyvät kuorinta pihdit:
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/12_1016iso.jpg

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 7.9.2005 21:17

Jep!
Tuollaisilla pihdeillä jos jollain puristetaan.piste.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.9.2005 22:04

Puristus ei estä liitosta hapettumasta jonka takia se jutos on nii pal parempi...

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 7.9.2005 23:22

kutistesukkaa päälle

Kutistesukka ei käy, en rupea irroittamaan noita johtoja kun ovat köntässä jossain liittimessä, jos olisivat yksinään
teippiä varmaankin

Epäilyttää, että rosvot on katkoneet noita säikeitä.

Mitäs noille mahdollisesti irrallisille säikeille tehdään? Auttaako juotos, jos kierittelen hälyn kaapelia ympärille ja juotan sitten. Toivottavasti mikään johdoista ei olisi katkipoikki.

Minulta ei löydy tällä hetkellä hyviä kuorinta pihtejä, mutta mites ois jos sulatan muovin polttamalla kolvilla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.9.2005 23:26

Ostaa kuorintapihdit, kutistesukkaa ja sit laittaa sitä kutistesukkaa ni sit tulee hyvä.

Kannattaako varmasti ruveta nyhräämään jotain b-luokan kytköksiä kun vois kerralla tehdä ne kunnolla?

Ei mun mielestä kannata mitään tekohengitystä yrittää antaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.9.2005 11:36

Onhan niitä sellasia puristusliittimiä mitkä luulis kestävän ihan hyvin. Niissä on jotain vaseliiniä tai rasvaa sisällä. Ei hapetu. Niitä käytetään ainakin kun rakennetaan taloon verkkoa tai jotain. Kaveri vaan noita käyttää asennuksissa ja antoi mullekin muutaman.

TommiP
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.7.2005 13:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja TommiP » 9.9.2005 22:28

Ei se tinaaminen niin hankala tai työläs homma ole etteikö sitä kannattaisi tehdä, tulee ainakin kerralla tehtyä kunnolla, kuten tuossa yllä mainittiinkin. Itse olen turann...eiku tinannut aina kaikki liitokset, oli ne sitten hälyn, hifien tai minkä tahansa piuhoja, ja minkälaisessa paikassa tahansa. Jos sinne kuorintapihdit mahtuu ni mahtuu kolvikin. Vielä kun muistaa laittaa sukkaa päälle ni ei tarvi kiroilla jälkeenpäin. Olettaen että osaa tehdä juotokset oikein :D

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.9.2005 22:45

Jottei tule kylmäjuotoksia, pitää pään kuumana ja tinan kylmänä. Vai mitenkäs päin se nyt menikään?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 125 vierailijaa