ruostesuojaus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ruostesuojaus

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 31.8.2005 16:59

heti alkuun search:ia on käytetty.
lähinnä mietiyttää että kun autosta on pohja hitsattu ja suostetta ei enään juurikaan pitäisi olla, mutta vanha auto kun on...

kannattaisko laittaa kotelosuojaa ja sen päälle massaa. vaiko paksua öljyä millä massaisi pohjan.

tai sitten kotelosuojaa+öljyä+massaa, mitenköhän tollanen kura kuivaisi pohjassa?

taidan kuitenkin päätyä perinteiseen massaan ja mietityttää että kun on suojannut pyöränkaaret niin kuuluko niiden päälle vielä laittaa kiveniskusuoja, kun tuppaa kivet nopeasti tuon massan puhkomaan?

piritek
-
Viestit: 474
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja piritek » 31.8.2005 17:43

Massausliikkeessä (Dinitrol) suosittelivat laittamaan ensin ohuen kerroksen kotelonsuoja-ainetta pohjaan ja sitten vasta massa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.8.2005 17:44

Yhden ohjeen sain joku aika sitten joke meni nuin:

    -Hitsattu pelti harjalla niin puhtaaks kun vaan saa
    -Happoväri pohjalle
    -Ohutta massaa tartuntaan
    -Paksumpaa massaa sit niin paljon kun viittii laittaa

Tietty välissä pitää aineiden kuivua.

Gullikki
-
Viestit: 131
Liittynyt: 28.12.2004 0:26

ViestiKirjoittaja Gullikki » 31.8.2005 21:07

Mitäs kaikkee tuontiauton(italiasta saksaan, saksasta suomeen tuodun) kanssa täytyy tehdä, että saa parhaan ruostesuojauksen?

Eli ilmeisesti ihan massat pohjaan ja vahausta? Kannattaako vielä jotain muuta tehdä parhaan suojauksen saamiseks?

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 2.9.2005 17:35

joo kyllä nyt päädyin ihan massaan ja koteloaineeseen.

nyt kun pesin pohjan painepesurilla niin lähti perista kohdasta massat irti ja paljastui ruostetta ( peukalonpään kokosilta alueilta) ajattelin ne teräsharjalaikalla putsata ja vetää paksu kerros inertaa päälle.
ja sitten kotelosuojaa ja massaa.

on muuten yllättävän hyvässä kunnossa 407tkm ajetuksi...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa