VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 4.10.2010 9:31

Vm-06 touraniin pitäisi saada joku toimiva vikakoodin lukija tms, miel kannettavaan liitettävä. Kannettava on n 5 vuotta vanha... En ole nero tietokoneiden kanssa mutta jo esimerkiksi touranissa webaston lukituksen poistamiseen tarvitsee tietokonetta.
Mahdollisimman helppokäyttöinen ohjelma+kaapeli hakusessa

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 6.10.2010 21:22

Noniin, vag-comiin tutustuttu ja kohteena siis Bora.

Kaikennäköistä oon saanut katsottua ja säädettyä, mutta semmoinen kysymys vielä että mistä saa säädettyä taka-ikkunat aukeamaan kokonaan, kyseessä siis malli jossa takaikkunatkin toimii sähköllä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.10.2010 21:44

Mahtuuko ne siis varmasti aukeamaan kokonaan?

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 6.10.2010 21:48

Ömm, en minä tiedä :D

Muistan vaan tästäkin lukeneeni joskus että ne saa aukeamaan kokonaan, eikö lähinnä turvallisuussyistä tuo lasku ole rajoitettu. vai?

edit. voihan sekin olla mahdollista että ei mahdu aukeamaan, mutta mitä hullua siellä olis semmosta joka tulis ikkunan tielle?

jounimi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.6.2010 21:36

ViestiKirjoittaja jounimi » 7.10.2010 21:38

Onko tietoa saako jotenkin koodattua siten, että kojelaudan valot palaisivat myös valot pois asennossa?
Mittarivalot sain palamaan myös tässä asennossa mutta nappeihin en keksinyt keinoa.

Autona siis A3 -06

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.10.2010 9:55

Coming home päälle ja sitten "unohtaa" valokytkimen päälle.
Valot palaa aina ja sammuu kun avaimet ottaa pois virtalukosta.

jounimi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.6.2010 21:36

ViestiKirjoittaja jounimi » 8.10.2010 20:58

Coming home päälle ja sitten "unohtaa" valokytkimen päälle.
Valot palaa aina ja sammuu kun avaimet ottaa pois virtalukosta.


Ei ollut mitään vaikutusta...

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 8.10.2010 22:38

Mistähän internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy nuo eri kanavat esim vag checkeriä käytettäessä. Varmaan tärkeä tieto myös vcds käytettäessä?

Kuinkas vagcom/vcds käyttäjät ovat oppinsa hankkineet? Ajattelin lähinnä kun en ole niin hyvä tietokoneihminen ja kuitenkin haluaisin oppia käyttämään mahdollisimman monipuolisesti ja hyvin jos hankin tuon vcds:sän obd.fi:stä.
Ihan turhaan ei viitsisi satsata rahaa kiinni jos ohjelman käyttämisestä ei tule mitään. Nykyajan volkkareissa kun tarttee melkein viikottain jotain nollausta/vikakoodien poistoa/tutkiskelua.

Jezze
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.7.2004 19:07

VAG-COM ei pelaa(enää)

ViestiKirjoittaja Jezze » 13.10.2010 13:27

Tere,

Mistähän vois johtua kun ei enää pelaa tuo 311.2N versio? Aiemmin pelannut normaalisti mutta jostain syystä nyt pitkän käyttötauon jälkeen ei skulaa. Kaapelina USB-OBD2.

Ohjelman testi näyttää että yhteys on, mutta kun yrittää päästä johonkin boxiin sisään niin eipä onnistukkaan.

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

PSA vikakoodit

ViestiKirjoittaja Kole82 » 15.10.2010 21:49

Tiedän ettei ole oikea paikka kysyä, mutta ehkä joku osaisi auttaa silti.
Eli kaverin Citikasta pitäisi saada vikakoodeja luettua.
Mun oma OBD-kaapeli sopii PSA:n porttiin, mutta mikä olisi PSA:n vastine VAG-COM:ille?
Mielellään joku ilmainen ohjelma tai mahdollisimman edullinen.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 17.10.2010 12:36

Näkeekö vag-comilla hehkujen toiminnan, siis onko kaikki hehkut kunnossa?

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 22.10.2010 11:07

Onk mahdollista ohjelmoida vag-comilla että kun auton sammuttaa niin esim ajovalot palavat 30s sammutuksen jälkeen?

timheim
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2010 13:35

ViestiKirjoittaja timheim » 22.10.2010 16:37

Mites, onko kukaan ottanu Fabia 1.9sdi:stä vag-commilla / vcds:llä EGR:ää pois käytöstä?
Kokeilin tuossa ohjeilla mitä netistä löysin, mutta ei vaikutusta.

Eli ohjeet mitä löysin oli,
Engine 01, Login 11 / pass 12233
sitten adaption ja block 03, siellä alunperin lukema 32768 ja sitä kun nostaa 33768 niin
pitäisi EGR:n tippua pois, mutta ei. Test ei vaikuta mitään ja sitä ei voi edes tallentaa.

Anyone?
Viimeksi muokannut timheim, 22.10.2010 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

timheim
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2010 13:35

ViestiKirjoittaja timheim » 22.10.2010 16:38

golf, näkee hehkujen tilan (päällä vai pois).

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

Vag Checker (iso näytöllinen)

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 23.10.2010 19:02

http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=163_151&products_id=928

Löytyy tuon linkin vikakoodien lukija volkkarille mutta ovien ja keskuslukon elektroniikkaan en pääse käsiksi ollenkaan, ilmoittaa kommunikaatio virhettä. Kenelläkään tuota laitetta?

timheim
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2010 13:35

ViestiKirjoittaja timheim » 23.10.2010 19:33

aika kallis vekotin siihen nähden että tuolta samaisesta kaupasta saa kaapelin 39e ja vcdslite maksaa 99$.....

timheim
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2010 13:35

ViestiKirjoittaja timheim » 24.10.2010 14:15

Morjesta, osaiskos joku antaa kommenttia,

Auto -01 Fabia 1.4 16V

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 6Q0 907 379 C
Component: ABS 5.7 FRONT V00
Coding: 00045
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
------------------------------------------------------------------------------

Itse tulkitsin tuota pienen googletuksen jälkeen niin että moottorinohjausboksissa jotain hämärää ja että tuo abs:n virhe kertoo juurikin myös sitä samaa että moottorinohjauksessa jotain.

Pystyykö joku vahvistamaan tuota?

Autossa tosiaan palaa EPC ja moottorinvaroitusvalot, ei vaan pääse lukemaan koodeja kun engine blockkiin ei onnistuttu saamaan mitään yhteyttä.

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

ViestiKirjoittaja der_wagen » 24.10.2010 19:11

Siltä varalta että joku muukin on ihmetellyt että miksi jotkut graafit eivät näy plotterissa oikein (unitit ilmeisesti puttuu label filuista, jolloin VCDS käyttää oletusta 1 - 100), niin tossa supportin ohjeet skaalauksien muutamiseksi:
* klikkaa mitta-arvoa plotterinäkymässä, niin arvon ympärille tulee viivat fokuksen merkiksi.
* Vertical scaleen naputellaan oikeat arvot.
* Vasemmasta yläkulmasta kakkosen takaa preferences ja "save and exit", niin uusi range jää muistiin.

Esim. ASZ:lla Blokin 10 actual intake pressure näyttää rangea 1 - 100, minkä takia se "näkyy" laahaavan plotterin alareunassa. Muutamalla rangen 900 - 2500, hyppää viiva vähän fiksumpaan kohtaan. Vastaavasti jos 11 blokissa haluaa että specified ja actual intake pressure viivat kulkee "päällekkäin" niin niiden ranget voi käydä modaamassa samoiksi.

Tuolta virallisia ohjeita:
http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html
http://www.ross-tech.com/vag-scope/

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 25.10.2010 8:44

Hieman offtopickia mutta tuli yllätys selvitellessäni vakuutuskorvauksia häkkivarastomurron jälkeen. Minulta varastettiin varastosta reppu jossa oli läppäri, aito ross-techin kaapeli, rengasavain ja työkaluja.

Sain korvauksen läppäristä, repusta ja työkalusarjasta. Kaapelista ja rengasavaimesta ei tullut korvauksia koska Tapiolan vakuutusehtojen mukaan moottoriajoneuvot ja niiden varusteet eivät kuulu kotivakuutuksen piiriin, niistä pitäisi hakea korvaus auton kaskosta. Mietityttää, että jos olisin kirjoittanut varastetuksi auton työkalusarjan niin olisikohan silloin sitäkään korvattu?

Harmikseni minulla ei ole kaapelin sarjanumeroa ylhäällä eikä siinä ole mitään erityisiä tuntomerkkejä joten tunnistaminen on vaikeaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 27.10.2010 23:59

juusoa: onko meiltä tilattu, jos niin mulla voi olla sarjanumero tallessa.

Tuo diagnostiikka adapteri on työkalu eikä lisävaruste. Siten minusta kuuluu korvattavien piiriin.

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 30.10.2010 21:24

jaripetteri: On tilattu suoraan ross techilta

Joku tuli tapiolassa järkiinsä ja kaapeli menee kotivakuutuksesta! Rengasavain menee taas auton vakuutuksesta ja sen korvaushinnasta vähennetään 10€ koska omavastuu autopuolella 160€ ja kotivakuutuspuolella 150€ :-)

kemaju00
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.11.2010 11:22

ViestiKirjoittaja kemaju00 » 3.11.2010 11:24

Mistä te saatte hommattua tuon VAG-COM:n / VCDS:n?

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 3.11.2010 11:28

^^^^

Just ostin täältä: http://www.huuto.net/kohteet/hex-usb-can-vcds-vag-com-912--obd2-usb-vikakoodinlukijaohje/155269969

Tämä kaveri myy ruotsista käsin ja maksoin omani jo sille pois. Kommunikointi onnistuu englanniksi ja ruotsiksi sekä heikohkolla suomella. Tuo on kopio kaapeli mutta toimii varmasti paremmin mitä ne sinipäiset. ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.11.2010 15:45

Tuo on kopio kaapeli mutta toimii varmasti paremmin mitä ne sinipäiset. ;)

Kannattaa myös blokata kaikki tuohon liittyvät softat palomuurilla, jos päivitys tapahtuu niin johto on mennyttä kalua...

Yleensä nuo kestää pari kuukatta, joskus vain pari päivää ;)

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 3.11.2010 22:04

Riittää kun poistaa msconfigilla rosstech autoupdaten. Näin ainaki roikan myyjä kerto. Kaveriki väitti että kuulemma flässää tuon kaapelin piirit vituralleen mikäli pääsee päivittään ittensä. Pitänee wintoosan palomuurista laittaa portit kiinni.

frankie
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.11.2010 21:25

ViestiKirjoittaja frankie » 13.11.2010 16:23

Täällä olisi aloitteleva vaginisti ja näin ollen pitäisi hommata VAG-COM -kaapeli ja softa. MIkä nyt olisi toimivin softa/kaapeli -yhdistelmä ja mistä sen voi hommata?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.11.2010 20:45

frankie: riippuu aika paljon mitä sillä olis tarkoitus tehdä ja mihin autoon/autoihin päästävä kiinni. Lukemalla edes muutaman sivun tästä treadista on aika hyvin jo kärryillä...

frankie
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.11.2010 21:25

ViestiKirjoittaja frankie » 13.11.2010 21:28

Luin jo eikä siitä nyt suoraan käynyt ilmi kysymiäni asioita eli lähinnä vikakoodien luku kiinnostaa ja live-data myös. Auto on Golf GTI V -07

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.11.2010 22:29

Golf V on CAN-väyläinen eli VCDS:n (eli VAG-COM) kanssa vaatii MicroCAN tai HEX-USB+CAN adapterin. Tuo on se paras vaihoehto. Vikakoodit ja anturitietoa saa ulos esim V-Checkerilläkin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.11.2010 12:21

V-checkerillä kannattaa unohtaa koodaukset, esim cominghome, vakkari yms.... ;)

Mutta jollei todellakaan tarvii muuta kuin vikakoodit ja anturien tietoa.
Nälkä kasvaa syödessä.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 14.11.2010 13:07

CAN-väyläisissä tarvittavaa Long Codingia V-Checker ei toisiaan tue mutta vanhemmissa koodauksetkin onnistuu joskaan ei niin näppärästi kun PC:llä.

VCDS & HEX:isä on aina helppo suositella.

Alpinweiss
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.11.2006 15:26

ViestiKirjoittaja Alpinweiss » 14.11.2010 20:51

Täällä taas pitkästä aikaa! Bemarista Volsuun siirtyessä jäi käteen tuollainen OBD II kaapeli jossa USB toisessa päässä. Elikkäs pääseekö samalla kaapelilla käsiksi passatin sielunelämään (2003)? Ja mitä ohjelmia tarvitsen tehdäkseni perus säätöjä ja vikakoodikikkailuja? Bemarin kanssa tietokonejutustelu sujui ainakin suhteellisen helposti että neuvoja kaivataan! :)

somete

ViestiKirjoittaja somete » 15.11.2010 16:35

Morjensta.

En ainakaan haulla löytänyt tästä kaapelista mitään juttua, joten onkohan kukaan tilannu dealextremestä obd-kaapelia. Halvalla lähtee ainakin, vajaa 13 dollaria usb-kaapeli. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37635 Mutta toimiikos vag-comin kanssa? Ainakin joku väittää 2001 vm jettassa toimivan tuolla kommenteissa. Oma auto siis -04 bora.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.11.2010 0:43

mitä toiminnalisia eroja noissa kahdessa on kuin usbi toinen ja sarjaportti toinen? käykö samoihin autoihin?

http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857

http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=867

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 18.11.2010 17:35

-99 Boraan pitäisi tuommoista kaapelia hommailla, eli ilmeisesti toi VAG-KKL-kaapeli on sopiva http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1. Entä sitten ohjelma? Onko ross-techin sivuilla oleva Lite toimiva vai pitääkö etsiä joku toinen? Vista koneen käyttiksenä.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.11.2010 18:07

-99 Boraan pitäisi tuommoista kaapelia hommailla, eli ilmeisesti toi VAG-KKL-kaapeli on sopiva http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1. Entä sitten ohjelma? Onko ross-techin sivuilla oleva Lite toimiva vai pitääkö etsiä joku toinen? Vista koneen käyttiksenä.


Lite pelaa Vistassa ja VAG-KKL Borassa.

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 24.11.2010 16:35

Kun nyt sain ton kaapelin, niin pitäiskö test vaiheessa, ei siis autossa kiinni vielä, niin tulla myös siihen interface kohtaan ok? Eli mulla tulee port status ok mut interface not found. Ja onkohan mulla ees oikeet ajurit, otin VCP noi vista x86 2.08.08 eli sen ylemmän ftdichips.com sivulta. Kun ohjeiden ajureita ei löytynyt, vai mitä toi FT232 tarkoittaa?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 24.11.2010 17:47

Autoon kiinni ja virrat päälle, ennen ei mene testi läpi. Ajurit löyty FT232 piiriin samasta paketista kun muihinkin, nykyään nuo on samassa paketissa kaikki.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 25.11.2010 14:50

Hei!

Olisi tarvetta päästä nollaamaan/kuittaamaan "Service now" muistutin ja poistamaan airbag herja (akku loppu pakkasilla)

Vanha 311.X (tai jotain sinnepäin) oleva vag-com löytyy ja COM-OBD adapteri. Auto tunnistuu kyllä mutta alkaa kysymään 7 numeroista PIN koodia, en tätä ole mistään saanut/löytänyt.

Merkkiliike ei suostu nollaamaan muuten kuin tekemällä huollon (300€)

Onnistuuko "nyrkkipajalla" nollaus tai esim mittaristosta jotenkin?

Kulkineen tiedot: -06 VW Touran 2.0TDI

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.11.2010 14:57

Ohjeet huoltonäytön nollaukseen kiinteälle (15tkm/vuosi) löytyy auton ohjekirjasta.

Lisäks tuo 3xx sarjan vag-com aivan liian vanha touranille.

acd
-
Viestit: 82
Liittynyt: 11.9.2006 15:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja acd » 26.11.2010 7:59

Moik,

Löysin tällaisen tuotteen webistä, lieneekö hyvä, toimiikohan oikein. Ainakaan ei ole hinnalla pilattu vikakoodinlukija VAGille.

http://www.e-ville.hk/fi/product/3038/v ... w_audi_ym_

Melkein tekisi mieli tilata. Onko kellään kokemuksia laitteesta?

somete

ViestiKirjoittaja somete » 20.12.2010 16:24

No nii, dealextremen kaapeli oli kolahtanu postiluukkuun tänään. Tiedoksi vain, että tämä on ulkonäöltään on aivan vastaava kuin tuolla obd.fi -sivuilla myynnissä oleva, mistä oli linkkikin minun edellisen postauksen jälkeen. Pitää joululomalla opiskella kuinka tuota oikein käytellään, nyt ei vihti läppärin kanssa säheltää tuolla pakkasessa. :)

somete

ViestiKirjoittaja somete » 23.12.2010 0:27

Toimiihan se DX:n kaapeli. Ainoo vaan et engine blockiin en saanu yhteyttä ku valitti tosta baud ratesta, mistä oli jo aiemminki valittanu. Pitää vielä opiskella. Ja toi shareware versio vcds:stä kyllä kyrsii! :D

Edit: Niin ja jotain varmaan laadusta kertoo, että vcds sano latenssin olevan "poor" :)

jiipee62
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.1.2010 11:55

ViestiKirjoittaja jiipee62 » 14.1.2011 16:34

Yriin tässä tutkia millä piuhalla ja ohjelmalla pääsisin käsiksi tuon -01 LT 35:sen aivoihin mutten tässä työkiireessä löytänyt. Siinä kun on semmoinen pyöreä diagnoosipistoke vai onko johonkin piilotettu OBD? Akun tyhjentymisen jälkeen kun mokoma alkoi vilkuttamaan ajoneston valoa, käynnistyy ja toimii kuitenkin ihan normaalisti. Eli mitä tarvitsisin?

Jyrki
VW LT35 2,5 TDI ANJ moottorilla

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 14.1.2011 22:13

Tämmönen on itellä piuhojen jatkona LT:n kanssa pelatessa:

Väliadapteri LT14P - OBD2

Ballomeri
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.1.2010 12:52

Asentaja

ViestiKirjoittaja Ballomeri » 25.1.2011 10:08

Tarvis laittaa vakkari -04 vuoden Leoniin. Löytyiskö foorumilta innokasta asentajaa, joka korvausta vastaan asentelis viiksen ja koodais käyttöön? Jos kiinnostuit, ota yhteyttä yv:llä!

-MiGa-
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.9.2008 8:01

ViestiKirjoittaja -MiGa- » 25.1.2011 11:39

Terve!

Miltä kanavalta pystyy katsomaan MAFfin arvoja?
Autona Audi A3 vm 2000,mutta tuskin sillä on merkitystä?

Sekä antaako vag-com mitään vikakoodia jos puola on menossa rikki/on rikki?

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 27.1.2011 9:33

Voiko vag-comilla jotenkin muuttaa sähköikkunoiden käytöstä?
Itselläni on 3B passatti jossa etulasit sähköiset ja kuskin puolen napikat toimivat sillä lailla epäloogisesti että kun (kumpaa tahansa) nappia painaa puolittain alas (ekan pykälän), niin lasi nouseekin ylöspäin. Sitten kun nappulan painaa pohjaan saakka, lähtee lasit laskeutumaan.

Todella häiritsevää. Ja ongelma koskee siis sekä kuskin että apukuskin lasia.

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 2.2.2011 15:17

Minulla on jossain komeron kätkössä edellisen auton eli 3B passatin kanssa käygtetty USB-OBD2(?) -kaapeli. onnistuuko samalla kaapelilla myös nykyisen auton eli 3C passatin käpistely? Eli mielessä perus huoltovälien nollaus ja esim. leaving home valot jne? Kiitos gurut vastauksesta.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.2.2011 15:25

Ei onnistu, moottoriin saattaa joillain koneilla päästä mutta 3C on CAN-väylältä diagnostoitava ja vaatii sitä tukevan adapterin/lukijan.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 10.2.2011 19:00

Mitä kanavaa loggaamalla saa nopeustiedon? 1.9TDI -00 Passat.

Turtle
-
Viestit: 55
Liittynyt: 3.8.2003 20:39

ViestiKirjoittaja Turtle » 12.2.2011 15:41

Osaisikohan joku neuvoa tuollaisen halpis/kopio vag comin kanssa. Ostettu ilmeisesti samalta ruotsalaiselta myyjältä kuin ylempänä on mainittu.
Pitäisi siis olla hex-usb malli, versio 912.10.6.2.

Koneella saa yhteyden ainakin moottoriin ja moniin muihinkin kohteisiin (esim. näytön kielen vaihdoin), mutta automaattivaihteistoon en pääse.
Hakee jonkin aikaa ja sitten ilmoittaa: too many communications errors.
Luin kaikki sivut tästä topicista ja osassa oli vinkkinä laitehallinnasta jonkin nopeuden muuttaminen.
Voisiko joku tarkentaa kohdetta, koska en kannettavasta löytänyt tuota portit kohtaa, ainoastaa usb-ohjaimet, jossa useita ohjaimia...
Koneena siis hieman vanhempi Acer, jossa XP.

Ja autona -01 mallin Golf Varinant 1.9 Tdi tiptronic.

Tai jos Turun lähistöllä olisi jollain laitteet, joilla voisi kokeilla paremmalla onnella!?

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 12.2.2011 19:11

Olisko niin ettei tuolla piraattijohdolla pääse juuri kyseiseen osaan ?
Eikös niillä ole rajalliset pääsyt tietoihin. Muistaisin että tuo automaattiloota olis just niitä.

Mulla olis aito, jos haluut koittaa. Mun taidot/tiedot ei ihan älyttömiin riitä :)
Siis Maskusta löytyy ja huomenna Raisiossa 11.00-------

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 12.2.2011 19:43

missä sijaitsee 98 vuosmallin IV golffin OBD-pistoke. ja kyseessä on 1.6 74KW? kaipaisi pikaista apua. etsiä olen yrittänyt mutta onko tuossa sitten tuota pistoketta ollenkaan? ja käykös siihen tuo vag kkl kaapeli`?

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 12.2.2011 20:44

Nuo pirattikaapelit kannattaa suosiolla jättää ostamatta... Aidon ostamalla saadaan rahoitettua tuota ohjelman päivityksiä ja toimiipahan sitten ainakin kaapeli kunnolla!

Täältävoi katsoa sen pistokkeen sijainnin, löytyy useimpiin malleihin.

Näyttäisi tuo IVgolfissa olevan puhaltimen nappien alla.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 14.2.2011 21:00

missä rosstechin sivuilla olisi tietoa mikä mikin kanava on? (channel)

eli tietoa kun kanavat ilmoitetaan numeroina ja pitäisi tietää mitä numero meinaa ettei tule muutettua nollaa ykköseksi tai toisinpäin väärässä paikassa.


Ajokkina -06 Touran 1.9TDI DSG

Turtle
-
Viestit: 55
Liittynyt: 3.8.2003 20:39

ViestiKirjoittaja Turtle » 17.2.2011 18:34

Nyt on kokeiltu aidollakin piuhalla ja ohjelmaal, kiitoksia hefner, mutta silläkään ei päässyt automaattilaatikon sisälle. Ilmoitti vaan samaa; too many communication errorsia.

Testivaiheessa kaikki muu kunnossa, mutta ilmoitti ettei yhteyttä can-väylään.
Kai tuossa -01 mallissa can on?

Jännä että pääsee kuitenkin mm. tuohon moottoriosioon!

Osaisikohan joku auttaa vaivaan?

Liitis
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.2.2011 21:18

Tyhmä vai erittäin tyhmä

ViestiKirjoittaja Liitis » 17.2.2011 22:13

Mulla Seat temppuilee, polttaa EPC valoa ja välillä moottorin vikalamppu.

Ongelma on että auton vääntö häviää tietyssä lämpötilassa. Ongelma säilyy niin pitkään kun sammuttaa koneen. Uuden startin jälkeen valot palaa mutta tehot palaa normaaliksi.

Olen yrittänyt VAG-COM lukea mutta tässä tulokset:

Crack versio: 311.2N

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 6K0 906 032 AC
Component: ME7.5.10 4192
Coding: 00001
Shop #: WSC 06402
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred


sitten

VCDS-Lite Version: Release 1.1
Thursday, 17 February 2011, 21:06:28.


Chassis Type: 6K - Seat Ibiza/Cordoba
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,45,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 6K0 906 032 AC
Component: ME7.5.10 4192
Coding: 00001
Shop #: WSC 06402
VCID: 69A53EA70077
Note: Excessive Comm Errors

auttakaa hyvät herrat ja rouvat!

Alkaa tuo EPC valo harmittaa ;)

JR

PS: Kun autosta katoaa vääntö, se alkaa karstottaa tulppia

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 23.2.2011 13:14

Morjens, mulla on tuo transporter 2005 mallinen auto ja siinä on tehtaan asentama webasto. Webasto ei kuitenkaan lähde kunnolla päälle, vag-com antaa vikakoodiksi alijännite. Onko tuotä jännite vahtia mahdollista poistaa käytöstä tai rajaa laskea? Niin ja auton akkku on uusi ja jännitettä 12,9v ja kun webasto yrittää käyntiin niin jännite laskee 12,5v.

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 27.2.2011 19:24

Missä sijaitsee obd-pistoke 3C Passatissa?

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 27.2.2011 20:42

^^^^^^

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.2.2011 22:27

Nyt apuja kaivattaisiin. Omistan usb-obd2 -kaapelin ja 2x2-adapterin (löytyy elekma.com -sivuilta). VAG-COM 311.2, 409.1 ja VCDS-Lite yhteensopiva.

Olen yrittäny saaha yhteyttä ABS-yksikköön mutta tuloksetta.
Auto on Vw Corrado VR6 -93, on yritetty myös -93 vuoden VR6 Golffissa tuloksetta.

Yritetty seuraavilla ohjelmilla: vag-com 409.1 ja VCDS-lite.
Kun yrittää yhdistää suoraan ABS-yksikköön, ABS-valo vilkkuu muutaman kerran ja joku releen napse kuuluu samalla ja antaa herjan:
---------
Too many communications errors to continue
---------

Ja kun yrittää hakea automaatti-scannauksella niin tulee:
---------
Addres03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller: 535 907 379E
NOTE: Excessive comm errors
--------

Oon yrittäny eri nopeuksilla ja latensseilla mutta sama herja joka kerta.

Missä vika/ mitä teen väärin tai olen jättäny tekemättä?

Oma ABS-boxi on täysin kunnossa, että sen puolesta ei pitäisi olla ongelmia ja kaapelilla/ohjelmistolla saa kyllä yhteyden moottorinohjaukseen ilman mitään ongelmaa.

Auttakkee tyhmää...


EDIT: Itse itselleni vastaten; vanha vag-com 311.2 versio ja latenssia pienemmäksi niin rupesi pelaamaan. Mutta sanonpa vaan että tässä ketjussa ei näköjään auttajia pahemmin ole :D Ainoastaan kyselijöitä...

HAlosseppä
-
Viestit: 64
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

VCDS ihmettelyä

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 4.3.2011 19:47

Tuli hommattua OBDn KLL- kaapeli ja VCDS-lite. Laitteiston virittely käyttökuntoon takkusi hieman, kun kaapeli ja kone ei löytäneet toisiaan (Win7) vaikka portit oli ok. Tietokoneen uudelleenkäynnistys auttoi ja dataa alkoi tulla. Tuo Passatin lämpömittari on melko epeli, näyttää 90 tod 75C, ei ihme että auto ei ole lämpimimmästä päästä. Mutta miksi VCDS:ssä ei näy SRItä eli huollon nollausta vaan Control mofule finder.
Onko mistään saatavana luetteloa noista kanavien sisällöistä. 14 jälkee tulee punaista erroria että rekisteröi. Saako rekisteröimättömällä useampia kanavia näkymään esim Enginen kohdalla. Mistä löydän turbon paineen ?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 8.3.2011 13:57

Sain kiinalaisen USB-liitäntäisen VAG-COM-kaapelin nyt koneeseen toimimaan kun asensin tästäsiihen ajurin joka saa USB-laitteen näkymään läppärille COM-porttina.

VAG-COM 311:n testitoiminto sanoo, että OK ja löytää laitteen.
Sitten tutkimaan vikakoodeja ja ei yhdistä. Vaikka kuinka monta kertaa se koittaa eikä saa yhteyttä, "fault codes"-nappi ja kaikki muutkin on mykkinä. (9600 oli baud rate ja parity none, en muutellut oletuksia)

Onko 409.1 tai VDCS lite parempi 2002 Passatille vai missä vika kun laite tunnistuu, mutta ei pääse koodeihin asti. Kaapeli toimi kyllä vuosi sitten Samsungin 10" miniläppärissä, molemmissa koneissa Win XP.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 12.3.2011 21:36

Apuja... kertokaa miten saan ohjelman toimimaan win7 ? Kyseessä 311.2...... win xp toimii loistavasti mutta jostain syystä ei suostu aukasemaan ite ohjelmaa tässä seiskassa, tdi graph kyllä aukeaa

HAlosseppä
-
Viestit: 64
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 13.3.2011 11:59

Onko tuo vanha versio eikä tomii Win7:ssa VCDSLite toimii

HAlosseppä
-
Viestit: 64
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 13.3.2011 12:00

Onko tuo vanha versio eikä tomii Win7:ssa VCDSLite toimii

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 13.3.2011 19:35

Mikäs tuo lite oikeen on, onko se joku shareware joka ei ole täydellinen? itellä tuo 311.2 on koko versio

HAlosseppä
-
Viestit: 64
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 13.3.2011 20:30

Sharewarehan se on ja sellaisenaan näyttää vain kovin rajallisia tietoja Rosstechin sivulta se selviää

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 13.3.2011 22:07

No eise oikeen semmonen napostele... eikö kukaan oo saanu win7 toimimaan vanhempia versioita ohjelmasta ?

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 14.3.2011 18:50

Kyllä sen liten ihan täysi versiona saa, eikä maksa mitään.

HAlosseppä
-
Viestit: 64
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 14.3.2011 18:58

Jaa mitenkäs se onnistuu. Olin ymmärtävinäni sivuilta, että vasta kun maksaa 99 dollaria ja rekisteröityy niin sitte toimii täysin

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 15.3.2011 17:22

Googlettamalla hieman ja rekisteröitymällä kahteen paikkaan. Taisi olla jopa ensimmäinen googlen tarjoama linkki.

KEG
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2011 16:44

17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Rang

ViestiKirjoittaja KEG » 25.3.2011 13:22

Onkos tämä pumppusuuttimen (piezon) kuolonkamppailua vai johtojen pätkimistä vai jotain ihan muuta?

Passat B6, 103kW, 2005:
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
P1267 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Ilmestyy vikamuistiin silloin tällöin, mutta ajossa tuota ei ole huomannut.

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 7.4.2011 18:08

Asensin tuossa VCDS Liten ja ajurin siniselle usb obd kaapelille. Käyttisenä Win7 ja läppäri kyllä löyti piuhan ja asensi ajurin mukisematta mutta tuo Lite herjaa vain että interface not found

Mikäs neuvoksi?

Kaapeli toimii lainaläppärissä Vag-com 311.2 version kanssa ok.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.4.2011 20:19

^samanlaisen kaapelin kanssa taistelin... En saanut millään toimimaa koneessa jossa Vista, taisi olla aivan samat herjat :(
Ratkaisuksi löysin vain käytön koneessa jossa XP käyttiksenä, jolloin toimii hyvin...
Eli siis sain oivan "tekosyyn" ostaa miniläppäri diaknosointikäyttöön ;)

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 7.4.2011 23:16

No minun tapauksessa kun on vasta kolmisen kk vanha läppäri niin ei viitsisi toistakaan mokoman kaapeli probleeman takia ostaa.
Löysin kyllä googlettamalla aivan selvät ohjeet ja hakujuttujen perusteella tuo yhdistelmä pitäisi alkaa keskustelemaan keskenään kyllä mutta taitaa nyt vika olla asentajassa.
Voisikohan vika olla siinä että en löytänyt tuon sinisen piuhan mukana tullutta (elekma) ajuria vaan täältä: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm 64bit seiskaan tarkoitetun?

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 8.4.2011 7:46

Itse kyllä sain liten toimimaan win7, ja samaisella piuhallakin. En nyt ulkomuistista vain osaa sanoa miten asensin, rosstechin sivuilta latasin asennustiedoston.

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 8.4.2011 11:07

Itse kyllä sain liten toimimaan win7, ja samaisella piuhallakin. En nyt ulkomuistista vain osaa sanoa miten asensin, rosstechin sivuilta latasin asennustiedoston.


Sieltähän minäkin tuon Liten latasin ja se kyllä toimii mutta jostain syystä ei nyt tunnista kaapelia.
Täytyy kokeilla poistaa asennukset ja aloittaa puhtaalta pöydältä uudelleen.

HAlosseppä
-
Viestit: 64
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 9.4.2011 1:08

Onko portit oikein ja kone käynnistetty uudelleen asennusten jälkeen Se ainakin minulla auttoi ihan samanlaisessa tilanteessa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.4.2011 9:33

Mistäs tällä hetkellä on edukkaina tilailla tuo Ross-Techin HEX-USB+CAN piuha?
Dollari on ainakin nyt aika halpaa joten liekö viisainta tilailla suoraan Ross-Techiltä?

Tuleeko tuossa se 2x2 adapteri myös mukana?
edit: näkyikin olevan erikseen $50 hintaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.4.2011 10:26

HEi mitäs mä tarvin jos haluan tutkia tuon oman kotteroni(Golf -95) sielunelämää?

Läppäri on, WIN7 käyttis.

Mikä johto,mistä?
Ohjelmat?
VAG-COM,mistä?
VCDS? Mistä/miten sen koko version pysty lataa?

Mitä eroa nuilla ohjelmilla oikein on?

Tuskinhan tähän kukaan antaa vastausta muuta kuin että Googleta ja lue tätä viestiketjua mutta kokeillaan.

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 9.4.2011 11:12

Mikä johto,mistä?
Ohjelmat?
VAG-COM,mistä?
VCDS? Mistä/miten sen koko version pysty lataa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.4.2011 12:10

Iso kiitos vaggenille.

Voit käydä omakustanteisesti juomassa kiitoskahvit lähimmällä huoltamolla.

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

VCDS-Lite ja communications error

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 11.4.2011 21:22

Edelleen tulee communications erroria. Joskus pääsee moottorin ecuun mutta ennenkuin ehtii edes yrittää lukea dataa niin katkeaa yhteys.
Usb/com latenssia on muuteltu arvoon 2ms ja test näyttää hyvää mutta ei vaan pysy yhteyksissä.

Mitähän asetuksia pitäisi muuttaa?

Toinen herjaus on punainen teksti label file redirecting error. Mistä tälläisen saa ja mihin se pitää laittaa että tuo Lite sen löytää?

Piru vie kyllä vaan vanha vag-com toimi aina kun sitä tarvi... :)

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 16.4.2011 19:29

Vielä kaipaisin viisaammilta ohjeita tuohon label file redirecting erroriin ?

Usb:n virransäästötilan muokkaaminen auttoi yhteysongelmaan.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 17.4.2011 19:37

Tuli erehdyttyä säästämään taas väärässä kohtaa ja ostin kiinapiuhan. Lueskelin topikin läpi ja kokeilin nuo niksit että kokeilin 409.1 US sekä 409.1 S + tietty tuo 1.1 Lite:n läpi. kokeilin myös nopeutta muutella 16ms->1ms ja 9600 ->2400. Ongelma kaikilla sama, testi sanoo interface found ja port ok.. autoon kun laittaa kiinni niin mistään osiosta ei saa yhteyttä autoon, aina tulee "no response from controller" Mahtaako enää olla mitään muuta vaihtoehtoa kun hankkia kunnon kaapeli.
Auto on 3BG 03vm Passat
ja kaapeli USB VAG-COM OBD II KKL 409.1 Diagnostic Cable Interface
koneessa on XP

Pieni se on pienikin vaiva, ajatuksena oli että sais vikakoodin nollattua sillontällön kun kisakatti aina antaa lambdasta vian, plus jokin lisäilma virtaus liian pieni (bosch testerin antamat viat) tuota lisäilmavirtausta ei kyllä ymmärtänyt että onko egr vika vai jokin muu.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.4.2011 21:14

^vahvalla mutulla mutta eikös tossa autossa ole jo CAN-väylä ja ton piuhan myyntiteksteissäkin mainitaan:
- Note: Will not work on CAN-BUS Protocol

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 17.4.2011 21:31

niin ihmettelinkin sitä ku puuttuu listalta toi koppa (jälkeenpäin vasta huomasin ettei ookkaan oikeaa siinä listalla).. mut tuolla jossain välissä aiemmin sanottiin että vasta 3C korisessa ois CAN. mitä nyt ite lisää etsiskelin niin pitäis olla K+CAN kaapeli, ei vaan oo tullu pelailtua niin kovasti ton volskin parissa että tietäis tommosta perus asiaa varmaks :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.4.2011 11:21

Tyhmiä kysymyksiä lisää:
Miten saan sitä nopeutta(?) laskettua win7? Vaikka vaihdan sinne esim.4800 niin se on taas kun avaa niin 9600.

pystyykö tolla litellä poistaa vikakoodeja?

Ja siis jos haluaa Liten kokoversion Elekman sinisellä piuhalla niin maksaa $99 se lisenssi Ross-Techille ja se toimii yhdesä koneessa?

Ja jos haluaa Ross-techin piuhan ja koko version niin ostaa sen piuhan ~$200 ja se rokkaa aina täysversiona kunhan lite asennettu koneelle kuin koneelle?
Viimeksi muokannut Sebastian, 21.4.2011 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 21.4.2011 18:18

Kokoversiolla ainakin pystyy. Nopeudenlasku, menet laitehallintaan sieltä etsit sarjaportin ja sieltä ominaisuuksista voi muutella nopeutta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.4.2011 18:47

^sieltä juuri laskenkin ja tallennan mutta kun uudelleen avaan sen niin nopeus on 9600.

Olliu
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.9.2009 13:57

ViestiKirjoittaja Olliu » 22.4.2011 14:12

Mites ton tiptronic vaihteiston saa resetoitua VAG-comilla? Kokeilin tällä, mutta tuli ruudun laatikoihin jotain not available juttua, kun oli toi group "000".

First, make sure there are no fault codes in the Auto Trans. Then, with the key in the on position, and engine OFF. Do not touch the accelerator pedal.

[Select]
[02 - Auto Trans]
[Basic Settings - 04]
Set Group to "000"
[Go!]
Press accelerator pedal all the way to the floor and count out loud 3 seconds.
[Done, Go Back]
Release the accelerator pedal.

It is normal for there to be no explicit instructions or changes on the screen when you do the above procedure. The transmission controller does not provide any feedback that it has been successfully performed. For 09G transmissions, Basic Settings group 001 is used and the accelerator pedal is NOT touched.

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

ViestiKirjoittaja Kole82 » 24.4.2011 15:48

Nyt pitää saada VAG-COM ja kaapeli.
Auto on Audi A4 B7 2007.
Mikä on oikea kaapeli ja mikä VAG-COM versio.
Vanhasta autosta (VW Bora -01) on kaapeli. Käykö sama?
Aiemmasta Vag-Com ohjelmasta en löydä nykyistä autoani. Eli mistä ohjelmaversiosta lähtien löytyy?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.4.2011 16:12

Taitaa vaatia CAN-tuen kaapeliin... http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/a ... /a4s4.html

Eli tuo pitäs käydä: http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1

Se vanha kaapeli ilmeisesti ei ole CAN-väylään sopiva?
Ymärtääkseni vaatii Ross-techin oman kaapelin aina Can-väyläisissä... voin olla väärässäkin.. :)

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

ViestiKirjoittaja Kole82 » 26.4.2011 15:04

Ompa melko kallis kaapeli.. Taitaa jäädä ostamatta, kun lisäksi tarvis ostaa joku softakin..
Onko kokemuksia "E-Skanneri VAG Pro II vikakoodinlukija":sta.
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... 3afc3ea339.
Pystyykö toi lähelleekkään samaan ku VAG-COM?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 26.4.2011 19:37

Se kaapeli sisältää kaiken tarvittavan... siis softan la lisenssin.... onhan sillä hintaa, mutta voi se kyllä sen helposti säästääkin..

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.4.2011 8:54

Pystyykö toi lähelleekkään samaan ku VAG-COM?

Long Coding taitaa tuostakin mokkulasta puuttua, joten täysin turha nykyvehkeissä ;)
Entä löytyykö Advanced measuring blocks, jota tarvitaan uusien moottoreiden kanssa? Esim 1.2TSI

Itse suosin aitoa vcds johtoa, joka päivittyy...

onhan sillä hintaa, mutta voi se kyllä sen helposti säästääkin..

Säästää ja moneen kertaan :D
Nimimerkillä; kiinalaisiin ja mokkuloihin hairahtunut....

Busse
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2011 22:43

ViestiKirjoittaja Busse » 5.5.2011 6:01

Pystyykö vag comilla tekemään 05 golf 5 1.6fi:n muuta kun nollaamaan vikakoodit ja ohjelmoimaan jälkiasennus vakkarin?Himottais tilata tuommonen kaapeli, mutta onko toistaalta järkeä muokattavuuden kannalta?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.5.2011 9:39



Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 120 vierailijaa