golf 3 variant 1.8-> 2.8 vr-6 swap

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

golf 3 variant 1.8-> 2.8 vr-6 swap

ViestiKirjoittaja hanski » 30.6.2021 19:44

työn alla kyseinen projekti.
eli 3 koriseen farkku golffiin ajatus laittaa täydellinen 2.8 vr-6 tekniikka. osat on saman aikakauden 3-korisesta golffista. auto pysyy etuveto mallina.

no kävin katsastamassa käyttöauton, siinä löytyi fiksu ja asiallinen katsastusmies, jolta vielä kyselemään, eikös tämä ole mahdollista vielä uusillakin säännöillä. siihen asti meni hyvin, kunnes päästiin akselimassoihin, jonka mukaan ei olisikaan mahdollista.

kanta auto 1.8 perus farkku golf: akseli 1: 820kg
akseli 2: 880kg
omamassa: 1220kg

luovuttaja auto 2.8 vr-6 sedan akseli 1: 955kg
akseli 2: 780kg
omamassa: 1220kg

tähän vertailun vuoksi, alkuperäinen farkku golf 4-vetoisena, 2.9 koneella antaa seuraavat lukemat , tämäkin siis on 3-korinen golffi: akseli 1: 860kg
akseli 2: 780kg
omamassa: 1380kg

tehtaan akselimassoja kun ei varmaan saa ylittää, katsurin mielestä ei tulisi onnistumaan.
tälläisiä tekniikan vaihtoja on varmasti tehty, paljonko siis mahtaa etupäähän tulla lisää painoa tuolla koneella?
2-paikkaisena kuulemma voisi rimaa hipoen ehkä onnistua, tai sitten ei..

tiedän, tuo kone ei varmasti ole paras mahdollinen, 1.8t koneenkin tuohon saisi katsurin mukaan leimattua, mutta hyvä luovuttaja auto on jo olemassa ja omat taidot eivät riitä 1.8t koneen sähköjen liittämiseen kanta autoon.

pohja.jpg
pohja.jpg (130.55 KiB) Katsottu 2233 kertaa

projektikuva, kun kuvia on aina kiva ihmetellä.


ideoita, vinkkejä, varmaa tietoa, saako tuota konetta leimattua farkkuun?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: golf 3 variant 1.8-> 2.8 vr-6 swap

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.7.2021 10:02

Aika tarkalleen saman painoinen möykky se 2.9 on kuin 2.8:kin + mitä nyt sitten nelikossa voimansiirron osien painosta voisi laskea osuvan tuolle etuakselille.

Kannattaa myös huomioida, että 1.8 HB karvalakki-kolmos Golfin ja Venton etuakselipaino on luultavasti sama kuin farkussa, niin mikä on muuttuja että niihin ko. moottorin vaihto sitten onkin mahdollista?

Kannattanee pyytää nähtäväksi voimassa olevat pykälät noista akselipainoista ja niiden muutoksista (jos niillä nykysäädöksillä on enää edes merkitystä) ja paneutua asiaan vähän tarkemmin.
Samaten kannattaa kysyä parin muunkin katsarin / konttorin kantaa.
Viimeksi muokannut jii_bee, 2.7.2021 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ridoyhg89
-
Viestit: 9
Liittynyt: 14.12.2020 11:52

Re: golf 3 variant 1.8-> 2.8 vr-6 swap

ViestiKirjoittaja Ridoyhg89 » 2.7.2021 12:09

Se näyttää mielenkiintoiselta projektilta

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: golf 3 variant 1.8-> 2.8 vr-6 swap

ViestiKirjoittaja hanski » 2.7.2021 18:12

jii_bee kirjoitti:Kannattaa myös huomioida, että 1.8 HB karvalakki-kolmos Golfin ja Venton etuakselipaino on luultavasti sama kuin farkussa, niin mitenkähän niihin ko. moottorin vaihto sitten on mahdollista?


3 korisissa taitaa olla akselien paikat kaikissa samat, on sitten hb, taikka farkku. akseliväli ilmoitettu kaikissa 2480mm, eli tämäkään ei ole muuttuva tekijä. + mitä näitä useita purkanut, mielestäni korirakenne aivan samanlainen etupäästä.

-96 vuoden 2.0 koneella oleva gti golf, jossa alkuperäis asennuksena ilmastointi ja lasinen sähkökattoluukku (etupäähän kohdistuvaa painoa ajatellen vaikuttavia varusteita):
Tekninen sallittu akselimassa edessä 860 kg, takana 800kg. omamassa 1140kg.
eli eipä tuo paljoa farkusta näköjään poikkea.

jos tosiaan vr-6 mallista tulee koko tekniikka, iskarit jouset mukaanlukien, en kyllä ymmärrä, mikä tässä nyt on sitten se muuttuva tekijä akselimassaan, ettei onnistuisi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa