Golf IV letkulämmittimen asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jemmari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.2.2010 11:37

Golf IV letkulämmittimen asennus

ViestiKirjoittaja jemmari » 9.1.2021 21:40

Moron
Tarkoitus asentaa golf IV 1.6 bensakoneeseen risan moottorilämmittimen tilalle letkulämmitin kiertopumpulla tyyppiä TT-termo/ Artic auto. Lämmityslaitteen letkuun se tulee, mutta kumpaan, ja kumminpäin ?? Ei sitten millään tahdo löytyä kaaviota miten päin neste kiertää lämppärin kennossa. Kerkesin jo purkaa vanhan viallisen pois, joten ei voi laittaa käyntiinkään. Toinen lämppärin letku tulee suoraan termarikotelolle. Toisessa letkussa on t-haara paisarin pohjalle ja päätyy termarikotelohässäkkään. Kumpaa letkua myöten menee kuuma vesi lämppärin kennolle? Lämmitin tulee lämppärin paluupuolen letkuun.

T : Esa

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: Golf IV letkulämmittimen asennus

ViestiKirjoittaja hanski » 9.1.2021 22:35

Tiedä onko mitään apua, mutta mulla ollut 21 vuotta kuvan paikassa letkulämmitin ja hyvin on toiminut.
kone 1.9 tdi.
Nyt piti uusia lämmitin, kun alkoi vuotaa, mutta aivan samaan paikkaan sekin tuli.
Screenshot_2021-01-09-22-29-34.png
Screenshot_2021-01-09-22-29-34.png (1.15 MiB) Katsottu 1735 kertaa

zjuni
-
Viestit: 25
Liittynyt: 24.10.2020 20:31

Re: Golf IV letkulämmittimen asennus

ViestiKirjoittaja zjuni » 20.2.2021 10:25

heips
Itse laitoin 2003 bca moottoriin letkuläppärin defa 702 mallia. Tiedustelin asiaa oikein defan edustajalta huoltotuesta.
Laitoin itse tuohon ylempään letkuun joka lähtee muovisesta termarikotelosta, ja letkussa alimpaan mahd.kohtaan.
Mulla kuvia tarvittaessa, vastus niin päin jotta siitä ylös lähtevä liitos tulipellin läpi menevään letkuun. Hyvin on pelannut ja autokin lähtenyt lämmityksen jälkeen käyntiin.....että tämmöstä toivottavasti on jollekkin apua


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa