Golf Mk1 oven tiivisteet

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tero M
-
Viestit: 36
Liittynyt: 31.12.2007 19:46

Golf Mk1 oven tiivisteet

ViestiKirjoittaja Tero M » 4.12.2020 13:09

Moi

Vieläkö löytyy Mk1 harrastajia jolta löytyisi tietoa että miten etuovien tiiviste tulee saranareunalta kiinni?
Tuleeko tiiviste liitekuvan reikiin niillä T-mallisilla klipseillä ja nuolen kohdalta liimataan oveen? Vai pitäisikö tuossa olla joku erillinen kiinnike?

T.TeroM
Liitteet
IMG_20201201_220359.jpg
IMG_20201201_220359.jpg (648.32 KiB) Katsottu 804 kertaa

jubileum
-
Viestit: 18
Liittynyt: 5.12.2013 17:22

Re: Golf Mk1 oven tiivisteet

ViestiKirjoittaja jubileum » 7.12.2020 7:57

Itse ainakin kyseistä tiivistettä asentaessa laitoin tuon kohdan liimalla. Klipsin kohtia on kauttaaltaan niin vähän muutenkin että laitoin liiman ympäri asti. Oven yläreunan pokkauksessa oli myös vanhan liiman jäämiä, ja tästä arvelin että vanha tiiviste oli myös ollut liimalla. Vanhaa tiivistettä eikuitenkaan ovissa enää ollut kun auto minulle tuli enkä tiedä oliko liima jälkeenpäin lisätty kun tiiviste alkanut ajan kanssa irtoamaan.

Muistaakseni omassa tiivisteessä ei edes tuossa kohdalla ollut valmiita reikiä niille T-klipseille, ainakaan sen mukaan miten itse tulkitsin tiivisteen asennettavaksi. Tiivisteessä oli hieman leveämpi osa joka oli oven yläreunan mittainen joten arvioin tiivisteen tulevan oveen näin. Uusi tiiviste ii ollut alkuperäinen vaan vw heritagelta tai hofmann-speedsteriltä hankittu joten täysin varmaksi en osaa sanoa millainen aluperäinen on.

Jos jollain on varmempaa tietoa niin korjatkaa!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ThomasLof ja 11 vierailijaa