Golf 4 ac/flekti ei toimi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

oopee1
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.10.2012 7:13

Golf 4 ac/flekti ei toimi

ViestiKirjoittaja oopee1 » 11.8.2020 9:46

Eli mk4 golffissa ei ac napin painallus kytke ilmastointia, eikä myöskään flektejä pyörimään (olen ymmärtänyt että flektit pitäisi myös pyöriä kun ac nappi kytketty). Jonkun aikaa olen vikaa tutkinut ja tähän mennessä testattu:
-sulakkeet ok
-itse flektit ok

Ilmastointia ja flektejä näyttää ohjaavan ns. FCM (Fan Control Module). Tähän ohjainboksiin olen löytänyt netistä debuggausohjeita ja nyt olen saanut hieman rajattua ongelmaa. Eli tuo ac napin painallus pitäisi antaa 12v herätteen tuohon FCM moduulin pinniin 8. Sitä signaalia ei sinne kuitenkaan tule. Kun hyppylangalla kytkee 12v kyseiseen pinniin, lähtee kaikki toimimaan (ac, flektit). Onko kellään ollut mahdollisesti samanlaista ongelmaa? Mistäköhän tuo 12v signaali pitäisi tulla boksille.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Golf 4 ac/flekti ei toimi

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.8.2020 21:30

Toimiiko se ilmastointi? Siis puhaltaako kylmää.
Itellä ei ainakaan leonissa lähtenyt flektitkään pyörimään kun kylmäaineet puuttui järjestelmästä. Täytön jälkeen toimi täysin.

oopee1
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.10.2012 7:13

Re: Golf 4 ac/flekti ei toimi

ViestiKirjoittaja oopee1 » 13.8.2020 9:56

pete73 kirjoitti:Toimiiko se ilmastointi? Siis puhaltaako kylmää.
Itellä ei ainakaan leonissa lähtenyt flektitkään pyörimään kun kylmäaineet puuttui järjestelmästä. Täytön jälkeen toimi täysin.


Ongelma ratkaistu. Kuten jo moduulin mittailukin osoitti niin ac napin heräte ei vain päässyt perille FCM moduuliin saakka koska ensimmäinen liitin ac napilta päin jossa johtosarja vaihtuu oli huonosti kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa