Corrado G60 ja E85

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.7.2020 15:30

ECU vaihto puuhailemassa (Maxxecu) ja tuossa olisi tuki flexfuel anturille.

Miten G60 suunnilleen alkuperäiset komponentit kestää E85:sta?
- Pumppu vaihdettu joskus Bosch tarvikepumppuun
- Muovitankki
- Polttoaine putket alkuperäisiä
- Bensakisko alkuperäinen
- Suuttimiksi ostelin jo jossain vaiheessa Boschin 340cc EV6 suuttimet (0280155759)

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja MXU » 6.7.2020 22:48

Mulla kilahti siirtopumppu tankista. Oliko syy sitten lopulta E85:n en varmaksi tiedä.. Letkuja oon vaihdellut etanolia kestäviin jos uusintatarvetta on jostain syystä ollut.. Tankin sisäinen letku on vaihdettu etanolia kestävään. Walbron pumppu on pelannut toistaiseksi mutta se vaihtui autoon jo ennen siirtymistä etanolin. Vitonkumisia o-renkaita oon vaihdellut milloin jotain on tarvinnut avata. Yhdessä suuttimessa on ollut polttoainevuoto muutaman vuoden jälkeen. (630cc Siemens alkuperäinen o-rengas) Suutintukin tein joskus alumiinista ja se on anodisoitu mustaksi, toistaiseksi kestänyt..

ToySport
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.5.2019 16:35

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja ToySport » 6.7.2020 23:13

Monesti isoin vikoja aiheuttava syy e85 siirtymisen kans on.. ET tuo viinapensa irrottaa kaiken paskan etc liukenevan ja se sit lähtee liikkeelle, jossain kohtaa sit tukkii jotain. Sit letkut hapertuu jossei oo viinan kestäviä ja pitemmäs käytös voi alkaa alumiini osat hapettuu jossei oo anodisointii.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja Juvonen » 10.7.2020 17:06

Meikäläisen vuosimallissa on pelkästään yksi pumppu tankissa, pohdiskelin, että sen voisi vaihtaa AEM 50-1200. Bar-Tekin rosteri bensakisko, joku säädettävä paineensäädin, rosteri sihti polttoaineen suodatin ja putket uusiksi niin sitten tuota soppaa saa työnnettyä moottoriin niin paljon kuin G60 pystyy polttamaan.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 22.3.2022 21:41

Onko tää ecu muutos edennyt?

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.3.2022 20:07

ECU ja piuhoitus puoli alkaisi teoriassa olee kasassa, ellei anturien kytkennöissä ole tullut mokia. Kytkin tuohon kokeeksi jo virran ja päivitin firmiksen, sähkösavut ei karannu niin ainakin alustavasti lupaavaa. TPS anturi rakennelma vielä puuttuu kaasuläppäkotelolta.

Polttoainepuolelta puuttuu vielä suodatin, paineensäädin, etanolianturi ja pumppu. Putkiksi laitoin jo polyamidi putkea ja tein 3D printterillä tuolle sopivat kannattimet. Tilasin autodocista pumppupaketin, josko siinä tulisi kansi, anturi ja uusi pumpun kuppi, vanhat on melko rapeassa kunnossa ja meinaavat hajota käsiin.

maxxecu1.jpg
maxxecu1.jpg (3.74 MiB) Katsottu 10316 kertaa
maxxecu2.jpg
maxxecu2.jpg (3.74 MiB) Katsottu 10316 kertaa
polyamide_fuelline.jpg
polyamide_fuelline.jpg (2.29 MiB) Katsottu 10316 kertaa
konehuone.jpg
konehuone.jpg (3.74 MiB) Katsottu 10315 kertaa

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja MXU » 26.3.2022 10:51

Mulla tps on asennettu polyamidista tulostettuun telineeseen..

Mallennettu siten että levyleikkeenä voi pienin muutoksin myös tuon tehdä.

20190428_144401.jpg
20190428_144401.jpg (690.85 KiB) Katsottu 10276 kertaa


Tuossa on syklonin paikka samassa mut laittele vaikka yv jos haluat step-mallin. Voin kaivaa myös anturin tyypin.
Kaasuläpän karassa on M10x1 kierre joten jarrujen ilmausruuvista saa hiottua sopivan jatkon anturin sisään. (M10x1 kierrejatkon toki tarvii)

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja Juvonen » 27.3.2022 20:29

Ton telineen ehdin jo jossain vaiheessa mallintaa, pitäisi vaan arpoa jostain niin lämpökestävä materiaali kuin tulostin pystyy tulostamaan, 8v koneessa tuo tulee pakosarjan päälle. Ja tuo mutteri sekä tuon kulman säätö ollut hakusessa, anturilla ei ole juurikaan tilaa liikkua, yllättävän ahdasta tuolla

PXL_20220327_170818907.jpg
PXL_20220327_170818907.jpg (3.33 MiB) Katsottu 10209 kertaa

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja MXU » 28.3.2022 0:28

https://eu.polymaker.com/product/polymide-copa/

Tuon kanssa on töissä tullut pelattua. Tuosta parempaa lämmönkestoa on vaikea löytää jos pei ja ultem rajataan pois.

Kotikäytössä ollut colorfabin nylon ja prusan pc blend. Jälkimmäinen varsinkin on toiminut hyvin konehuoneen komponenteissa (ei pakosarjan päällä) eikä ole kovin hygroskooppinenkaan... Nylonin kans saa melkein aina aloittaa langan kuivaamisella...

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja Juvonen » 9.8.2022 20:24

Polttoaine pumpun kanssa pähkinyt. Tuli hommattua aeromotiven pumppu missä piisaa tuotot, mutta sen asennusta pähkin ja tein sitten itse loiskesäiliön tuolle, kaippa tuollainen toimisi?

pumppu1.jpg
pumppu1.jpg (5.35 MiB) Katsottu 9115 kertaa

pumppu2.jpg
pumppu2.jpg (5.11 MiB) Katsottu 9115 kertaa

pumppu3.jpg
pumppu3.jpg (6.39 MiB) Katsottu 9115 kertaa

pumppu4.jpg
pumppu4.jpg (6.55 MiB) Katsottu 9115 kertaa

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.8.2022 20:35

Jos se on tulostettu PLA tai ABS muovista niin menestys materiaalin puolesta on heikkoa, ne kun eivät kestä bensan kanssa jatkuvaa kosketusta.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Re: Corrado G60 ja E85

ViestiKirjoittaja Juvonen » 9.8.2022 20:53

Tämä prototyyppi on tulostettu PETG, se käsittääkseni kestäisi hyvin bensaa, mutta heikommin etanolia. Lopullinen varmaan pitää tulostaa polypropeenista tai nylonista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa