Airbag Tensioner TEKSTI!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

Airbag Tensioner TEKSTI!

ViestiKirjoittaja Banana » 11.4.2020 20:04

Muutaman kerran kun olen nyt käynnistänyt autoni (Passat 3BG vm 2004) niin näyttöön on tullut punaisilla kirjaimilla pariksi sekunniksi... muistaakseni teksti "Airbag/N Tensioner". Mikä varoitus tai mistä viasta se kertoo tuosta turvatyynystä?
Huom. Näytöstä sammuu kyllä kaikki valot kun käynnistän, joten kyseessä siis EI ole se airbagin näköinen KUVA näytössä, vaan kyseessä on se TEKSTI joka tulee hetkeksi esille samaan kohtaan mistä näen punaisilla kirjaimilla esim. polttoainekulutuksen ja ajoajan jne.
Oliko niin että kuskin tai apukuskin penkin alla on joku laatikko? Voiko sieltä liittimet olla niin hapettuneet että eivät aina yhdistä kunnolla?
Pitäisikö vain laittaa kaapeli kiinni ja lukea vikakoodit, tai onkohan kyseessä joku ihan tavallinen tyypillinen vika?
Voisiko olla että turvavyön kiristimetei toimi niin kuin pitäisi? Onko minulla semmoiset tuossa 2004 vuosimallissa?

Banana

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Airbag Tensioner TEKSTI!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.4.2020 20:35

Enpä edes tiennyt moisen ilmoituksen olevan mahdollinen 3bg:ssä. Lieköhän tuo N tarkoittavan Nearside = apparin puoli. Vyön esikiristimen räjäytin viallinen? VCDS:llä koodien lukua vaan.

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

Re: Airbag Tensioner TEKSTI!

ViestiKirjoittaja Banana » 10.6.2020 13:20

Sain nyt kuulla että se ilmoitus on kiinni tuosta katkaisijasta joka mun 2004 Passatissa on hansikaslokerossa. Se jolla auton omalla avaimella voi kytkeä turvaistuimen päälle tai pois jos apukuskin puolella hansikaslokeron edessä on lastenistuin.
Se lukko hapettuu ja voi siksi joskus antaa tuon tekstin. Nykyään jos se ilmestyy, niin otan avaimen pois virtalukosta, aukaisen hansikaslokeron ja väännän auton avaimella sitä turvatyynyn katkaisijaa muutaman kerran edes takaisin.
Nykyään sitä ei ole enää niin paljon esiintynyt. Joskus se tuli 2-3 kertaa kuukaudessa, nyt on mennyt viikkoja että ei ole ollenkaan tekstiä ilmestynyt. Mitään vikakoodia mun autossa EI ole ikinä ollut.

Banana


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa