Golf 2 kytkinvaijerin "läpivienti" tulipellin läpi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

Golf 2 kytkinvaijerin "läpivienti" tulipellin läpi

ViestiKirjoittaja hippi » 25.11.2015 20:52

Otsikko kertookin jo paljon, mutta olisiko jollain laittaa kuvaa kyseisestä systeemistä..
Räjäytyskuvaa en ole löytänyt enkä ole googlen kuvahaullakaan saanut toivottua tulosta.

Ongelmana on, että pari vuotta takaperin kun laitteen purin en muistanut katsoa miten toi oli alunperin.. Sellainen 2cm paksu ja joku 8cm halkaisijalta oleva vaimennin kiekko siihen ilmeisesti tulee vaijerin tyveen. Tätä olen koittanut vaikka miten päin asetella vaijerin kanssa läpiviennin kohdille, mutta en tajua miten sen tulisi järkevästi asettua.
Läpiviennin "holkki" tulee noin 5mm tulipellin pinnan yli konehuoneen puolelle, jolloin tämä vaimenninkiekko ei pääse painumaan tukevasti tulipeltiä vasten vaan jää keikkumaan holkkia vasten (holkki ei siis mene vaimenninkiekon sisälle, koska holkki on ulkomitoiltaan hieman suurempi kuin vaimentimen reiän sisähalkaisija)

Onko mk1 ja mk2 golffeissa erilaiset nämä kytkinvaijerien vaimenninkiekot (mikä se sitten ikinä onkaan oikealta nimeltään), koska yksi kammottava pelko on, että mulla mennyt sekaisin kaksi eri osaa, mutta tallista ei nyt löydy kuin yksi.

Kiitos jos jaksoit lukea ja jos sait jotain selkoa sepostuksesta niin onnittelut :)

Edit:
Kuva
kuva aiheesta, onko jotain liikaa, liian vähän tai muuten vaan viturallaan..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.11.2015 21:31

Mikä vuosi ja moottori?

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 25.11.2015 21:36

1.8 16v gti moottorikoodi PL
vuosimalli 1989

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.11.2015 22:27

Ota nyt sitten tuosta selvää...

Kuva

...Jos kuva edes näkyykään?

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 25.11.2015 22:37

selkeämpi tuo on kuin vagcatista löytämäni..

onko sulla laittaa noista osanumeroita lähinnä 28,29 ja 30

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.11.2015 23:53

191 721 380, N 900 157 01, N 900 158 01.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.11.2015 7:14

Kuva

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.11.2015 7:18

...
Viimeksi muokannut jii_bee, 26.11.2015 9:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 26.11.2015 9:02

Ihmetetyttää kun räjäytyskuvissa ei tuollais mokkulaa ole.
Jii_bee: asettuuko toi vaimenninkiekko tiukasti tulipeltiä vasten?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 26.11.2015 10:22

Entisestä vaijerista jäänyt tuo prikka tuohon tulipeltiin ?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.11.2015 18:08

^ Samaa katselin minäkin. Kuva on ihan Googlen kuvahausta, mutta viimeksi kun kakkikseen kytkinvaijerin vaihdoin oli se samanlainen eikä uuden asentamisessa ollut mitään ihmeellistä. Vanha pois, uusi paikoilleen.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 26.11.2015 20:51

Tuossa kaikki hilkkeet mitkä löytyy ja kohdistaisin kyseiseen kohtaan :)
Kuva

Läpiviennin ympärys riisuttuna siten että pelkkä metallitökö töröttää pellinläpi..
Kuva

Vaijerit on ainakin samanlaisia uusi ja vanha.
Kuva

Auttaako nämä kuvat kertomaan, että missä hakkaan päätä seinään?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.11.2015 21:23

Olisiko vaijeri väärä?

"1,6/1,8/GTi 9.86->9.89 jos säätökierre kytkimen päässä"


Kuva

"1,6/1,8/GTi 10.89->1991 (käsisäätö vaijerissa/ei D/TD"


Kuva

Tuon 10/89> vaijerin kuori näyttäisi paksummalta tulipellin läpiviennin kohdalta..?
Kuvat ja lainaukset Motonetin sivuilta.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 26.11.2015 21:34

Tekisi mieli hyväksyä, että vaijeri olisi vääränlainen. Muttakun.. tuo vanha vaijeri oli paikallaan purkaessa ja se on samanlainen kuin uusi.

Osaako kukaan sanoa onko noilla vaimennuskiekoilla eroa mk1 ja mk2 malleissa?

Pitäisi tehdä vähän nopeemmin näitä projekteja niin osaisi kasatakkin.. tai sitten ottaa joka helkutin vaijereista kuvia :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.11.2015 21:42

Pitäs olla tuo ylemmän kuvan vaijeri jos on käsisäätöinen.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 14.12.2015 21:59

Voisiko olla näin, ettei tuohon kuuluisikaan tuota vaimennin mötikkää?

Työkaverilla 1.3 golf kakkonen ja siitä katsoin niin oli tuo tiiviste tulipeltiä vasten ja sen piti paikoillaan lukkorengas. Vaijerin kaulus lepäsi tuota tulipellin lävitse tulevaa holkkia vasten.

edit.

http://www.jimellisvwparts.com/images/p ... 069000.jpg
tuollaisen tosin löysin :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.12.2015 22:21

1,3:ssa on eri laatikko, ni voi olla eri vaijerikin.

Mutta siis mikä vaimennin?

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 15.12.2015 6:42

Tarkoitan vaimentimella tuota laittamassani kuvassa olevaa mötikkää, joka on kuvassa vasemmanpuoleinen.
En tiedä eikä kukaan muukaan tunnu osaavana sanoa. että mikä se on :) keskellä kumia niin ristin sen vaimentimeksi :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa