Minulla on 1998 vm Passat Variant AFN koneella missä on ilmastointilaite mutta ei vakionopeuden säädintä. Olemassa on myös vuotta uudempi ihan samanlainen Passat Variant AFN dieselillä jonka olen poistanut liikenteestä jossa ON vakionopeuden säädin, mutta ainut ero näyttää olevan vain että siinä ei ole ilmastointilaitetta. Muuten täysin samanlainen auto.
Olen ymmärtänyt että voisi vanhasta autosta irrottaa ratin takaa sen vasemmanpuolimmaisen viiksen missä on vakionopeuden säätimet ja asentaa sen mun nykyiseen autoon ilman suurempaa ongelmaa. Pitääkö paikkansa?
Monessa autossa on jo tehtaalta ihan samat täydelliset kaapeliniput että lisävarusteet voi melkein vain suoraan asentaa paikalle ja kytkeä johdot kiinni, mutta onkohan ratin takana myös jo kaikki tarvittavat kaapelit myös vakionopeuden säätimelle?
Tähän asti olen kysynyt vain Volkkarilta. Volkkarilla olivat muistavinaan että 2 uutta kaapelia pitäisi vetää. Yksi vissiin tietokoneboksiin ja toinen takajarruvalolle. Riittääkö vain tämä? Onko vaikea projekti irrottaa vanha viiksi, vetää uudet kaapelit ja asentaa toinen viiksi tilalle?
Banana
Vakionopeuden asennus.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Ihan alkuun yleisohjeet vakkarin asennukseen:
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=8996&start=0
Sitten tarkemmin koskien AHU/AFN-moottorisia:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=130969&highlight=vakionopeudens%E4%E4din+++afn
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102405&highlight=passat
Eli jos olisi "normaali" sähkökaasulla oleva kulkine, niin riittäisi viiksen vaihto sekä muutamien johtojen lisääminen. AHU/AFN-koneisissa joutuu kuitenkin vetämään näiden lisäksi vielä yhden johdon ECUlle saakka :)
Ps. Kyseiset linkit löytyivät muutaman sekunnin googletuksella sekä parin ensimmäisen linkin avaamisella ;)
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=8996&start=0
Sitten tarkemmin koskien AHU/AFN-moottorisia:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=130969&highlight=vakionopeudens%E4%E4din+++afn
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102405&highlight=passat
Eli jos olisi "normaali" sähkökaasulla oleva kulkine, niin riittäisi viiksen vaihto sekä muutamien johtojen lisääminen. AHU/AFN-koneisissa joutuu kuitenkin vetämään näiden lisäksi vielä yhden johdon ECUlle saakka :)
Ps. Kyseiset linkit löytyivät muutaman sekunnin googletuksella sekä parin ensimmäisen linkin avaamisella ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa