Passat 3b 1.8B 1999
Käynnistyy kuin palmun alta mutta sammuu parin sekunnin kuluttua.
Käynnistyy vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin ja käy sekunnin tai pari mutta sitten sammuu.
Jos kaasuttelee niin kerkiää ottamaan kierroksia viiteen tonniin saakka ja sitten sammuu.
Autosta hajosi ensin laturi ja vähillä virroilla päästiin kotiin, uusi laturi paikoilleen jonka jälkeen ei enään käynnissä pysy. Virrat päälle laittaessa latausvalo syttyy ja käynnistyessä sammuu ja myös yleismittari näyttää että jännite nousee neljääntoista volttiin, eli laturi ilmeisesti kunnossa. Laturiin menee kaksinapainen liitin ohuita kaapeleita, estääkö käyntiä jos ne eivät saa kontaktia?
MemoScan U585 VAG CAN OBD2 OBDII laitteella olen yrittänyt vikakoodeja lukea mutta ei onnistu.
Olisiko hyviä ideoita miten jatkaa seuraavaksi.
Käynniistyy mutta sammuu parin sekunnin kuluttua.
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt on sitten VCDS:llä vikakoodit luettu mutta mitään ei ollut.
Sen verran selvisi että kun ilmamassamäärän anturin liittimen irroittaa niin auto jää käyntiin ja ottaa kierroksia. Tarkoittaa ilmeisesti että pitää lähteä uuden anturin hankintaan.
Pihalla toinen samanmoisella koneella ja saman ikäinen passatti ja siitä löytyi muutamia vikakoodeja ja heikkoa käyntiä on ollut kylmällä koneella ennenkin.
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35 - 10 Malfunction in circuit - intermittent
17987 - Throttle Actuator (J338)
P1579 - 35 - 00 Adaptation Not Started
Jälkimmäinen vika uusiutui heti koodien nollauksen jälkeen, koodit nollattiin koneen ollessa lämmin.
Onko jollain antaa näistä jotain suomennosta?
Ja kiitos aktiivisille neuvojille.
Sen verran selvisi että kun ilmamassamäärän anturin liittimen irroittaa niin auto jää käyntiin ja ottaa kierroksia. Tarkoittaa ilmeisesti että pitää lähteä uuden anturin hankintaan.
Pihalla toinen samanmoisella koneella ja saman ikäinen passatti ja siitä löytyi muutamia vikakoodeja ja heikkoa käyntiä on ollut kylmällä koneella ennenkin.
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35 - 10 Malfunction in circuit - intermittent
17987 - Throttle Actuator (J338)
P1579 - 35 - 00 Adaptation Not Started
Jälkimmäinen vika uusiutui heti koodien nollauksen jälkeen, koodit nollattiin koneen ollessa lämmin.
Onko jollain antaa näistä jotain suomennosta?
Ja kiitos aktiivisille neuvojille.
Ratkaistu
Ratkaisu kahden passattini ongelmiin jotka ilmaantuivat lähes samanaikaisesti oli ilmamassamäärän anturin vaihto molemmissa. Mutta vain Bosch tuntuisi kummassakin toimivan, toistakin merkkiä kokeilin kun oli hieman halvempi. Nyt muutaman viikon ajon jälkeen ei ongelmia kummassakaan ja ainakin toisessa myös polttoaineen kulutus näyttäisi pudonneen.
Toinen siis lähti kuin palmun alta vaikka 100 kertaa peräkkäin mutta sammui muutaman sekunnin kuluttua vaikka kuinka koitti kaasutella. Toinen sitten yksi sunnuntai aamu ei meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja ajossa tehot hävisivät kesken kaiken eikä päässyt eteenpäin kuin kolmea kymppiä.
Toinen siis lähti kuin palmun alta vaikka 100 kertaa peräkkäin mutta sammui muutaman sekunnin kuluttua vaikka kuinka koitti kaasutella. Toinen sitten yksi sunnuntai aamu ei meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja ajossa tehot hävisivät kesken kaiken eikä päässyt eteenpäin kuin kolmea kymppiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa