Varaosahinnoista suomi- ebay ja vw t4 2.5tdi kytkinremppa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

Varaosahinnoista suomi- ebay ja vw t4 2.5tdi kytkinremppa

ViestiKirjoittaja Lasse » 16.12.2014 18:06

Elikkä vw t4 2.5 tdi acv kytkin vetää viimeisiään.Ajettu 330tkm ja luistaa vallanmahottomasti. Kysellyt tarjouksia ja tällä hetkellä paikallinen fixus liike tarjosi sachs pakettia sis. 2massavautipyörän, paineasetelman, levyn ja painelaakerisylinterin hintaan 1048€. No kysyinpä vertailun vuoksi saksasta ATP autoteilestä, jonka bongasin ebaysta niin hinnaksi tuli 562€ + 30 € postikulut. Miten voi olla noin hirveä hintaero? No eipä tarvi miettiä kummasta tilaa. Kellään hyviä ohjeita tuohon vw t4 kytkimen vaihtoon jotten turhaan pura.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.12.2014 20:00

Eihän tuo vielä mitään. Mitsubishi outlanderin tyhjäkäynnin säädin Delta-autossa 600€, Ebay 40€ ja ihan sama osa ku orginaali:)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.12.2014 9:54

Mk5 BKD:n Sachs xTend kaksoismassavauhtipyörä marmorilla n.900€, kytkinpaketti n.650€. Täsmälleen samat romut eBaysta kotiovelle kannettuna 442€...

Tero-75
-
Viestit: 117
Liittynyt: 28.3.2010 21:25

ViestiKirjoittaja Tero-75 » 17.12.2014 19:26

VW Vento -97, lämppäriltä tuleva vesiputki johon liittyy paisuntasäiliö jne, ja kiertää koneen eteen. Marmorilta 95€. eBayn kautta Englannista tilattuna saksalainen(!) osa maksoi 10£, postikulut 4£ eli noin 18.50€.

SIeppari
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.10.2011 10:14

ViestiKirjoittaja SIeppari » 17.12.2014 21:48

-04 VW Passattiin töötti, Suomessa hintaa oli pyöreästi 175€ ja samalla numerosarjalla Ebaysta kotiin kannettuna 26€. Hohhoijaa.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 19.12.2014 4:59

Vituttaa oikeen tää suomalaisten varaosakauppiaiden röyhkeys kiskoa tuommosia hintoja. Mutta siitähän saamme kiittää tätä saatanan valtiovaltaa.

Hyvä esimerkki on BCB koneeseen sytytystulpat, 14 euroa marmorilla kappale. Ebaysta tilasin 30 euroa koko sarja originaalit.

Joskus omistamaani mazdaan kyselin taka-akselin pitkittäistukivartta wetteriltä, 150 euroa mustaksi maalattu putken pätkä. Tuumasin että haistakkee vittu en ala tuplaamaan auton arvoa ja painoin vanhan prässillä suoraan.

tkp
-
Viestit: 71
Liittynyt: 16.8.2012 15:57

ViestiKirjoittaja tkp » 21.12.2014 16:34

Voisi kiuvitella että ulkomailta tuonnin helpottuminen olisi herättänyt Suomalaiset varaosaliikkeet, mutta lieneekö niin että varsinkin merkkihuolloissa varaosamyynti on lähinnä nappikauppaa joten on ihan sama ostaako sen 100€ maksavan muoviputken sieltä vai ei. Ventoon kävin Laakkoselta kysymässä huohottimen muoviputkea, eli putki joka tulee lohkolta venttiilikopalle. Olisi ollut vähän yli 100€. Varaosamyyjäkin totesi että onpas putkella hintaa. Sama putki ebaysta 25€...

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 28.12.2014 11:19

Enpä ole itekkään juuri enää autoon osia ostanu muualta kuin tilaamalla netin kautta. Ebaysta ja sitten sellasesta ku: "autonvaraosat24.fi" Kyseessä ositteesta huolimatta on sakasalainen firma, tai ainakin saksasta ne osat on mulle tähän asti tullu. Toimitusaika on n viikko ja toimituskuluineen edullisempi ku suomalaiset vaihtoehdot. Ebayssä joskus joillakin myyjillä toimituskulut saattaa olla käsittämättömän korkeet jos tuote muuten edullinen. Tai sitte ei toimusta suomeen. Tosin s-posti yhteydenoton jälkeen saattaa moinen onnistua. Onpa selaiseenki tullu törmättyä että myyjä vaati tilisiirrolla maksamista. Vähä hirvitti ku kyseessä oli kuitenkin satojen eurojen summista, tavarat kuitenki tuli kuten oli sovittu vaikka hieman hankaluutta tuotti että myyjä ei suostunut kommunikoimaan kuin saksaksi ja ite en osaa saksaa muuta kuin mitä oppinut nyt kun autonosia saksankielisisltä sivuilta etsinyt, eli käytännössä vain ehkä kymmenkunta sanaa...mutta onneksi google-kääntäjä auttaa.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 3.1.2015 8:04

No nyt on portterissa uusi kytkin. Vanha oli aivan loppu. Autossa ei minun aikana ole ollut koskaan noin hyvää kytkintä, kuin siinä nyt on,vaikka olen kilometrejä ite ajanut 140tkm. No toivottavasti nyt sachs paketti kestää seuraavat 330tkm niinkuin alkuperäinen. Ei ollut paha vaihtaa. Kuskinpuolen alapallon otin irti jotta sain vetarin ulos. Jakopään puoleisen moottorin korvakkeen löysäsin jotta sain konetta vedettyä eteenpäin. Lootan pultit irti niin juuri ja juuri tippui alas ottamatta kiinni apurunkoon. Auto oli nostettu pukkien varaan joten alla riitti tilaa. Takasin nosto tapahtui tunkilla ja vanhalla saunajakkaralla, ei ihan jaksanu lihaksilla :) nyt ei muuta kuin kovaa ajoa


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa