3BG, missä flektin etuvastus?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

3BG, missä flektin etuvastus?

ViestiKirjoittaja horch » 8.8.2014 21:37

Missä mahtaa sijaita nokalla olevan propellin etuvastus? -04 BAU.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 9.8.2014 8:04

Tämä ei ole tieto, vaan vahva arvaus. Luultavasti ei missään. Taitaa olla "ohjainlaite" ohjaamassa toimintaa. Ainakin uudemmissa moottorin ohjainlaite keskustelee sähköflektin kanssa. Niissä on jotain älyä flektin sisuksissa.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 9.8.2014 13:58

3b korisessa diisselissä ainakin pelkät releet kahdelle eri nopeudelle.

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 9.8.2014 15:34

Kyllä täskin näytti olevan releet molemmille nopeuksille ja molemmat naksuu kyllä. Mittaamalla näytti vielä olevan yhteys 30-87 napojen välillä eli virta kyllä kulkee. Flekti on juuri vaihdettu uuteen ja vanha laitettiin paloiksi eikä sisällä ollu mitää erikoista. Tavallinen sähkömoottori. Pitäähän sitä jännitettä jotenki laskea vaikka molemmille nopeuksille onkin releet. Ongelmana on siis ykkösnopeuden toimimattomuus. Rele naksuu ja kärjet näyttäs olevan kunnos mutta ei pyöri. Kakkosnopeus pelaa kyllä.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.8.2014 18:09

Meneekö siihen moottoriin kaksi vai kolme johtoa? jos kolme niin moottorin käämitys määrää nopeuden.
Niin ja tuleeko molemmille releille sähkö?
Entä releeltä olos kun kaikki johdot on kiinni?
Molempien nopeuksien sulakkeet ehjiä?

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 9.8.2014 19:04

Kaks johtoa tulee moottoriin. Kaikki sulakkeet ehjiä kojelauden pääs ja kuskin jalkatilassa. Releille tulevaa sähköä en vielä oo mitannut, se pitää nyt vielä tehdä. Etkasta löyty rele tai ennemminki ohjainlaite joka liittyy tuohon ykkösnopeuteen. Marmorin mukaan tässä moottorissa ei ole erillistä etuvastusta. Voikohan vika olla tuossa? Huviksi ei viittisi kokeilla kun hintaaki oli n. 150€. Kuva

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 9.8.2014 19:09

Tutki tuosta se juotospuoli, saattaa olla huono juotos tms...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.8.2014 19:13

Jos toi alin on tehotransistori, niin se vihjaisi PWM-ohjaukseen.

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 9.8.2014 19:22

Eipä löytynyt moista relettä kun otin hyllyn pois jalkatilasta. Kolmospaikalla etkan mukaan olis pitänyt olla mutta tyhjää täynnä oli. Perkeles ku en mitään kytkentäkaaviota oo tuosta löytänyt. Jokin ohjainlaitehan pitää jossain olla joka alentaa jännitettä mutta vähä vaikeeta tuntuu löytäminen olevan. Tavallisia kytkentäreleitä tuntuu kyllä olevan siellä mutta mistää nyt ei oo enää varmuutta että mikä ohjaa mitäkin. Kakkosnopeuden rele on ainut "varma".

e: Releelle tulee virta ja myös lähtee eteenpäin. Mutta kun ei tiedä yhtää mihin se 87-nastassa oleva johto lähtee. Eli tuo vitospaikas oleva rele naksahtaa kun ilmastoinnin laittaa päälle, samoin naksahtaa kun ilmastoinnin sammuttaa.

Kuva

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 11.8.2014 14:03

Sieltä se vastus löytyi vasemman runkoaisan päästä, alapuolelta. Rikkihän tuo näytti olevan kun mitää vastusarvoja en saanu pihalle. Jännite kyllä tulee mutta eteenpäin ei lähde.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa