Golf IV vetoakselin stefan vaihto korjaamolla

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Rise
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2014 7:31

Golf IV vetoakselin stefan vaihto korjaamolla

ViestiKirjoittaja Rise » 24.7.2014 8:51

Onko kukaan koskaan vaihdattanut missään pajalla vetoakselin stefaa? Itsellä kun ei ole paikkaa missä tuollaisen operaation voisi tehdä kuskin puolen akselin stefalle, täytynee viedä jonnekkin korjaamolle.

Onko minkäänlaista käsitystä millaisia tuntimääriä tuollaisen stefan vaihto-operaatioon menee aikaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.7.2014 10:11

20min-60min.

Rise
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2014 7:31

ViestiKirjoittaja Rise » 24.7.2014 10:48

Ok... kiitos ... eli oma talous pysyy vielä kuosissaan jos alle parin tunnin selvitään :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.7.2014 13:24

Ilma on sakeana käsistä jos tollaisen 20 minuutissa vaihtaa.

Rise
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2014 7:31

ViestiKirjoittaja Rise » 24.7.2014 14:22

Piti kysyä ihan siksi kun mulla vaihdettiin jokunen vuosi sitten liikkeessä taakse jarrupalat/levyt niin huoltoliike veloitti 2h ... vai olikohan peräti 2,5h.

Kuukausi sitten yksi puolituttu joka on autokorjaamolla töissä, vaihtoi palat ja levyt taas taakse, putsasi, hioi, ruskutteli aineita ja voiteli paikat kuntoon ja lisäksi irroitti/herkisti jumiutuneen jarrusylinterinkin ja aikaa meni tasan 1h ja tuohon tuntiin sisältyi varaosien haku varastosta, yhden jäätelötuutin syöminen ja rupattelua työn lomassa.

...joten on hyvä tietää edes vähän jotain osviittaa siitä mitä ne ilmoittaa työkustannuksiksi etukäteen.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 24.7.2014 20:51

Kannattaahan se pajalta kysyä, vaikka pariltakin, saat huomattavasti tarkemman arvion noin ajasta ja noissa voi olla eroa pajojen välillä.
Toiset pajat laskuttaa ohjeaikojen mukaan ja asentajat voivat jopa päästä vielä urakkapalkoille, kun toiset laskuttaa todellisen kuluneen ajan.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.7.2014 21:14

Nyt puhutaan siis vetonivelen suojakumista? Ja nimenomaan ulommasta suojakumista? Ei sen vaihtoon tarvita mitään muuta kuin tunkki ja työkalupakki, toki poutainen sää auttaa jos vaihtoa tekee parkkipaikalla. Suurimman ongelman varmaankin tuottaa kiinnijumittuneet tukivarsien pultit, niitä kun yleensä joutuu aukomaan jostain päin että saa tuon vetarin irti navasta. Toki se vetarin päätypulttikin on yleensä tiukassa, mutta siihen saa pienellä putkenpätkällä sellaisen vipuvarren että ei tarvi edes hikeä valuttaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 24.7.2014 21:59

Nyt puhutaan kuitenkin ilmeisesti vetarin stefasta laatikossa?

Rise
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2014 7:31

ViestiKirjoittaja Rise » 25.7.2014 6:52

Joo.... nimenomaan laatikon kyljessä olevasta stefasta, kun on akselin juuresta alaspäin laatikon kylki märkänä öljystä, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että maahan jättäisi öljyläikkää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa