Helteet alkoi ilmastointi ei toimi. Auto ostettiin n.2viikkoa sitten ja nyt kun helteet alkoivat ilmastointi ei toiminutkaan. Eli oma vääntönsä tulee liikkeen kanssakin tästä vielä.
Ensin tarkistettu kylmäaineet. Pitäisi olla 525g ja paikalla oli 250g. Aineet täytettiin maksimi arvoihin. Mutta edelleenkään ilmastointi ei toimi. Paineet eivät muuttuneet testerissä, korjaajan mukaan kompura ei ole mukana.
Boshin vikakoodi testerillä katsottu vikakoodit. Ei löytynyt mitään. Löytyisiköhän Volkkarin omalla vikakoodi himmelillä paremmin tietoja autosta mitä tuolla Boshin ohjelmalla?
Olisiko veikkausta onko kompura sanonut poks vai onko vain paineanturissa vikaa?
Ilmeisesti volkkarin viralliseen huoltoon varattava seuraavaksi aikaa..
Golf VI 1.6TDI ilmastointi ei toimi.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
H. Jormalainen kirjoitti:Onko tuossa sellainen "muuttuvatilavuusvirtaus"-kompressori, vai mikä sen nimi on, ja jos on, niin onko siinä näkyvää päätä pyörimässä pois tai päällä?
Mun tietojen perusteella tuossa pitäisi olla tuollainen muuttavatilavuusvirtaus malli. Sitä ei ilmeisesti pysty kompuran päästä edes katsomaan toimiiko?
Boshin testeri muuten näytti kompuran paineeksi käynnissä 6,2Bar ja tehoja kompura otti tyhjäkäynnillä 2,2Nm ja n.2000 rpm kierroksilla 0,5Nm. Taisi myös testeri kertoa että kompura otti kierroksia.
Jos tuommonen muuttuvatilavuuksinen kompura käy jumissa, niin silloin nimenomaan voi tarkastaa onko kompura rikki, siinä akselin päässä on "murtolevy" joka hajoaa jos kompura käy jumissa. Tämä sen takia, ettei hihna mene poikki ja matkanteko lopu.
Eli hihnapyörä pyörii mutta akseli ei.
R134 lepopaine jossain yli +20`C on valmiiksi tuossa 6 Bar tietämillä.
Eli hihnapyörä pyörii mutta akseli ei.
R134 lepopaine jossain yli +20`C on valmiiksi tuossa 6 Bar tietämillä.
Jos sen "magneettikytkimen" keskellä oleva pultti on ulkona (eikä kiinni siinä keskilevyssä), niin melkovarmasti akseli poikki, eikä siis kiristettäessä ota mihinkään kiinni. Nuo akselit taitaa näistä muuttuvatilavuuksisista aikalailla helposti hajoilla. Kuten VMJ tuossa ylempänä siis mainitsi.
nimim. samaa vikaa. -08 passat.
nimim. samaa vikaa. -08 passat.
Kiitoksia, tuo akseli siellä näytti noilla ohjeilla katsottuna korkanneen. n.140tkm kesti tuossa kompura.
Onkos selvillä mikä aiheuttaa akselin katkeamisen? Voiko omalla toiminnalla jotenkin pidentää sen kestoa?
No onneksi on vasta n. 2viikkoa vanha Rintajoupilta ostettu auto niin maksumieheksi ei pitäisi ainakaan koko summan osalta joutua. Toivottavasti ei ollenkaan, sillä vahva epäilys että ollut jo ostettaessa rikki.
Onkos selvillä mikä aiheuttaa akselin katkeamisen? Voiko omalla toiminnalla jotenkin pidentää sen kestoa?
No onneksi on vasta n. 2viikkoa vanha Rintajoupilta ostettu auto niin maksumieheksi ei pitäisi ainakaan koko summan osalta joutua. Toivottavasti ei ollenkaan, sillä vahva epäilys että ollut jo ostettaessa rikki.
En tiedä auttaako asiaan, mutta tunnepohjalta tuo volkkarin "lämpötilaäly" ei tunnu toimivan. Meilläkin kuvittelen kompuran jumineen talvella kun rouva sitä vahingossa käytti kylmällä kelillä juuri parkkihalliin ajaneena. Eli normaalia "hoivaa" niin sen pitäisi toimia. Talviaikaan parkkihallissa käyttö, kun auto lämminnyt kokonaan, aika ajoin... ja kesällä sitten vähän niinkuin "kokoajan". Meillä kompura kesti ~120tkm.
Onko kenelläkään tietoa, voiko vain magneettikytkimen vaihtaa, vai tarviiko aina koko kompura uusia?
Onko kenelläkään tietoa, voiko vain magneettikytkimen vaihtaa, vai tarviiko aina koko kompura uusia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa