Ongelma olis seuraavanlainen. Auto ollut tutulla korjattavana johonka hitsas pakoputken kuntoon [putki kokonaan irti lattialla], öljytikun putken vaihtoi, oljyt sekä suodatin ja toisioilma pumpun korjasi myös. Pakoputken laitossa oli huomannut että takimmaisen lambdan johdoista oli muovit sulanut putkeen ja oli suojannu johdot uudelleen. Hommat meni ilman ongelmia muuten mutta kun rupesi autoo laittamaan käyntiin ja testaamaan niin kappas kaasu ei vastaakkaan polkimeen ollenkaan. Vikakoodit meni sen jälkeen lukuun ja sieltä löyty seuraavia;
18039- accelerator position sensor (G79) P1631-35-00- signal too high
18042- accelerator position sensor 2 (G185) P1634-35-00 signal too high
17987- Throttle actuator (J338) P1579-35-00 adaption not started
Myöhemmin myös antanut koodin oikosulussa olevasta takimmaisesta lambdasta ja johdon irrotettua katkoksesta. Sulakkeet käyty nyt läpi ja kaasuläppä sopeutettu uudelleen ja se ainakin äänteli niinkuin toimisi ja testi meni läpi. Huomenna saan uuden lambdan ja laitetaan paikalleen. Eli mistä vikaa seuraavaksi ehtimään kun viat tuli autoon hallissa seistyään akun kengät irtaallaan.? Tyhjäkäynti toimii muuten ihan niinkuin pitääkin mitä alkuun oli rykinyt.
Auto oli vm03 1,8t auq tunnuksella oleva leon.
Kaasupoljin ei toimi
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa