Golfilla ei pääse suoraan.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

Golfilla ei pääse suoraan.

ViestiKirjoittaja Akkanen » 6.4.2014 12:35

Mikä voi kolmoskoppasta golfia vaivata kun ei sillä pääse suoraan? Käytetty juuri nelipyöräsuuntauksessa. Jarrut ei laahaa. Ilmanpaineet on oikeet ja renkaat on hyvät. Suoraan nelipyöräsuuntauksesta kun tuli niin meni kohtuu suoraan ja ratti oli suorassa. Sitten yks raju käännös vasemmalle ja nyt ratti on suoraan ajaessa 45 astetta vinossa. Kolaroitukaan sillä ei ole.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 6.4.2014 13:12

tarkista että etupään nivelet/puslat ehjät. Jos heikot niin voivat muljuta eri asentoon.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 6.4.2014 14:16

Ei ainakaan pyöristä kiinni ottamalla ja heiluttelemalla tunnu väljää kun auto on ilmassa. Kastastuksessa oli myös hetki sitten. Unohtui sanoa että jos ohjauksen kääntää ääriasentoon niin se jää sinne eikä palaudu itsestään vaikka ratista päästää irti.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.4.2014 15:19

Käytetty juuri nelipyöräsuuntauksessa.

Sitten yks raju käännös vasemmalle ja nyt ratti on suoraan ajaessa 45 astetta vinossa


Joku paikka jäänyt löysälle suuntauksessa ja nyt päässyt irti ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.4.2014 15:49

Jotainhan siellä on aika pahasti rikki, jos ratti on 45 astetta vinoon kääntynyt käytännössä normaalisti ajamalla. En uskaltaisi itse ajaa ko. autolla ollenkaan ennen kuin vika on selvitetty. Melko ikävää jos vaikka 80 vauhdissa ohjaus lakkaa tottelemasta kokonaan.

Ohjausvaihde ja hammastanko olisi itsellä ensimmäiset kohteet, jotka tutkisin. Jos ohjaus jumittaa ääriasennoissa, niin puoltaisi noita kohteita. Ratin vinoon kääntyminen voisi johtua rikkinäisestä hammastangosta (hypännyt hampaita yli?) tai sitten ratin pyörähtämisestä booreillaan?

Jokatapauksessa vika kuulostaa sen luokan vialta, että älä missään nimessä aja autolla ainakaan liikenteen seassa, ennen kuin vika on selvitetty!

Auto siis ilmeisesti "vaeltaa" ajaessa, jos ei mene suoraan? Rikkinäiset taka-akselin puslat on yksi kohde, joka tekee tuota vaeltamista. Rikkinäinen hammastankokin voi tehdä tuota samaa.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.4.2014 16:35

Ettei takapään puslat oo hajalla..
Onko eturenkaat miten pystyssä. Ettei vaan oo iskarin alapää ollu löysällä ja päässy liikkumaan.

Itsellä kerran kävi suuntauksen jälkeen tuo että iskarin alapäässä oli pultit löysällä ja pääs heilahtamaan.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 6.4.2014 18:13

Ei muuta kun takasin suuntauksen tehneeseen firmaan.. Noista 2/3 kolperoista on erittäin helppo jättää tolppien pultit löysälle..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.4.2014 20:37

Tolppien alapään pultit siellä on todennäköisesti löysällä, sokea pitää olla jos ei huomaa esimerkiksi camber-eroa renkaissa vertaillessa vasenta ja oikeaa puolta.

Ei niinkään vaarallista, eikä mitään ole pahasti rikkikään. Senkun päästelee vaan välttämättömimmät ajot ja uudestaan suuntaukseen kun pääsee.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 7.4.2014 19:46

Kannattaa tarkastaa myös että apurunko on ehyt, yks vastaava tapaus tuli kerran vastaan ja siinä oli aika pahasti jo murtunu toiselta puolelta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa