Golfilla ei pääse suoraan.
Valvoja: ffp jäsenet
Golfilla ei pääse suoraan.
Mikä voi kolmoskoppasta golfia vaivata kun ei sillä pääse suoraan? Käytetty juuri nelipyöräsuuntauksessa. Jarrut ei laahaa. Ilmanpaineet on oikeet ja renkaat on hyvät. Suoraan nelipyöräsuuntauksesta kun tuli niin meni kohtuu suoraan ja ratti oli suorassa. Sitten yks raju käännös vasemmalle ja nyt ratti on suoraan ajaessa 45 astetta vinossa. Kolaroitukaan sillä ei ole.
Jotainhan siellä on aika pahasti rikki, jos ratti on 45 astetta vinoon kääntynyt käytännössä normaalisti ajamalla. En uskaltaisi itse ajaa ko. autolla ollenkaan ennen kuin vika on selvitetty. Melko ikävää jos vaikka 80 vauhdissa ohjaus lakkaa tottelemasta kokonaan.
Ohjausvaihde ja hammastanko olisi itsellä ensimmäiset kohteet, jotka tutkisin. Jos ohjaus jumittaa ääriasennoissa, niin puoltaisi noita kohteita. Ratin vinoon kääntyminen voisi johtua rikkinäisestä hammastangosta (hypännyt hampaita yli?) tai sitten ratin pyörähtämisestä booreillaan?
Jokatapauksessa vika kuulostaa sen luokan vialta, että älä missään nimessä aja autolla ainakaan liikenteen seassa, ennen kuin vika on selvitetty!
Auto siis ilmeisesti "vaeltaa" ajaessa, jos ei mene suoraan? Rikkinäiset taka-akselin puslat on yksi kohde, joka tekee tuota vaeltamista. Rikkinäinen hammastankokin voi tehdä tuota samaa.
Ohjausvaihde ja hammastanko olisi itsellä ensimmäiset kohteet, jotka tutkisin. Jos ohjaus jumittaa ääriasennoissa, niin puoltaisi noita kohteita. Ratin vinoon kääntyminen voisi johtua rikkinäisestä hammastangosta (hypännyt hampaita yli?) tai sitten ratin pyörähtämisestä booreillaan?
Jokatapauksessa vika kuulostaa sen luokan vialta, että älä missään nimessä aja autolla ainakaan liikenteen seassa, ennen kuin vika on selvitetty!
Auto siis ilmeisesti "vaeltaa" ajaessa, jos ei mene suoraan? Rikkinäiset taka-akselin puslat on yksi kohde, joka tekee tuota vaeltamista. Rikkinäinen hammastankokin voi tehdä tuota samaa.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Tolppien alapään pultit siellä on todennäköisesti löysällä, sokea pitää olla jos ei huomaa esimerkiksi camber-eroa renkaissa vertaillessa vasenta ja oikeaa puolta.
Ei niinkään vaarallista, eikä mitään ole pahasti rikkikään. Senkun päästelee vaan välttämättömimmät ajot ja uudestaan suuntaukseen kun pääsee.
Ei niinkään vaarallista, eikä mitään ole pahasti rikkikään. Senkun päästelee vaan välttämättömimmät ajot ja uudestaan suuntaukseen kun pääsee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa