Golf mk2 ikävä yllätys motarilla.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 ikävä yllätys motarilla.
Viime viikolla töistä tullessani kolopallo teki mukavan yllärin.Olin ajellut jo noin 40km motarilla vauhdilla 110-120km/h,kunnes yhtä äkkiä ratti kääntyi oikealle(onneksi oli sillä kerralla molemmat kädet ratissa,muuten oltais oltu kallion kyljessä),olin aivan varma että rengas tyhjeni... Pysähdyin siinä sitten tien reunaan tutkimaan asiaa,mutta rengas oli ehjä eikä mitään muutakaan vikaa näkynyt.Eilen taas ajellessani tuolla moottoritiellä pienen pätkän samoilla nopeuksilla ,niin teki aivan saman asian..siinä sitten rupesin hiljentämään vauhtia niin tuntui että rengas muljuu ihmeellisesti. 80Km/h vauhdilla ei ollut mitään ongelmia tänään.
Renkaassa ei ulkoisesti mitään jälkiä ja ilmanpaineetkin ovat kohillaan,niin missä vois olla vika????
Renkaassa ei ulkoisesti mitään jälkiä ja ilmanpaineetkin ovat kohillaan,niin missä vois olla vika????
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ikkunat auki renkaat linkussa voi kurvailla molempiin suuntiin ja kuulostella pitävätkö vetarien nivelet kolinaa.
Kannattaa ajon jälkeen kokeilla pyörän napoja ja _varovasti_ levyjä. Jos ovat kuumat, niin sitten kannattaa joka tapauksessa herkistellä jarruja, vaikka eivät nuo oireet oikein jarruvikaan viittaakaan.
Uran, tien kallistuksen, nivelten maltillisen väljyyden ja sivutuulen yhdistelmä kyllä aiheuttaa yllättävänkin voimakasta vetoa suuntaan tai toiseen, mutta jos veto on aina oikealle, niin sitten tämäkään selitys ei ole kovin todennäköinen. Kannattaa nyt kuitenkin tarkkailla tilannetta siltä kannalta, että vaikuttaako tien sivusuuntainen kallistus ja auton sijoittuminen suhteessa uraan.
Kannattaa ajon jälkeen kokeilla pyörän napoja ja _varovasti_ levyjä. Jos ovat kuumat, niin sitten kannattaa joka tapauksessa herkistellä jarruja, vaikka eivät nuo oireet oikein jarruvikaan viittaakaan.
Uran, tien kallistuksen, nivelten maltillisen väljyyden ja sivutuulen yhdistelmä kyllä aiheuttaa yllättävänkin voimakasta vetoa suuntaan tai toiseen, mutta jos veto on aina oikealle, niin sitten tämäkään selitys ei ole kovin todennäköinen. Kannattaa nyt kuitenkin tarkkailla tilannetta siltä kannalta, että vaikuttaako tien sivusuuntainen kallistus ja auton sijoittuminen suhteessa uraan.
Täältäkin annetaan ääni vetonivelelle. Vastaavanlaista on tullut koettua '89 Polon ratissa:
Apparin puolen ulommainen vetonivel oli päässyt kuivaksi. Kaikki rasva oli kertynyt suojakumia vasten ja nivel oli punaruskean ruostepölyn peitossa. Vetonivel ei ollut pitänyt mitään ääntä tai antanut muita merkkejä ennen kuin nivel alkoi leikata kiinni. Onneksi olin matkalla pajalle kun tuo tapahtui.
Viimeiset 15 km olivat mielenkiitoiset. Varsinkin kurvien jälkeen ratista sai pitää vastaan ihan tosissaan, vaikka vauhtia ei tohtinut pitää 30 km/h enempää. :)
Apparin puolen ulommainen vetonivel oli päässyt kuivaksi. Kaikki rasva oli kertynyt suojakumia vasten ja nivel oli punaruskean ruostepölyn peitossa. Vetonivel ei ollut pitänyt mitään ääntä tai antanut muita merkkejä ennen kuin nivel alkoi leikata kiinni. Onneksi olin matkalla pajalle kun tuo tapahtui.
Viimeiset 15 km olivat mielenkiitoiset. Varsinkin kurvien jälkeen ratista sai pitää vastaan ihan tosissaan, vaikka vauhtia ei tohtinut pitää 30 km/h enempää. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa