Passat 3BG etutukivarren ulompi nivel?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

harrir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.7.2012 9:51

Passat 3BG etutukivarren ulompi nivel?

ViestiKirjoittaja harrir » 22.3.2014 21:30

Mistä vuodesta lähtien 3BG Passatin taemman etualatukivarren pallonivel muuttuu isommaksi ja sylinterin muotoiseksi? Ostin Lemförderin tukivarsisarjan -05 Passatiin ja asentaessa huomasin, ettei tukivarren nivel olekaan samanlainen. Eli tuossa uudessa tukivarsisarjassa taemman alatukivarren pallonivelen olkavarteen työnnettävä kierreosa on ylös päin kapeneva kartio /\, eikä suora, sylinterin muotoinen | |.

Olen aiemmin omistanut kaksi muuta, vanhempaa Passatia ja yhden Audin, joissa kaikissa tuo nivel on ollut kartio. Mielestäni nivelen muutoksesta ei ole edes mitään hyötyä, koska varsinainen pallonivel on samankokoinen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.3.2014 22:36

-03...-05 on sama osa joka guuglen mukaan olisi kartiosovitteella. Vanhemmissa eri osanumerolla, mutta sekin guugletuksen perusteella olis kartio.

Sulla pitäisi vasen olla 8E0 407 693 AG ja se on nykyään kolmas versio.

Minkä vuotisia sulla on ollu sylinterimäisellä?

harrir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.7.2012 9:51

ViestiKirjoittaja harrir » 23.3.2014 22:16

Tämä -05 on ensimmäinen, jossa tämä tuli vastaan. -96 A4 ja -98 sekä -99 Passatit olleet kartiolla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.3.2014 22:35

Näyttää sitkeästi siltä että sullakin pitäisi olla kartio. Sama tukivarsi on takautuvasti tullut käyttöön myös tohon sun vanhimpaakin malliin. Ja uudemmassa on sitten normi kolmiotukivarsi.

Yks olis että jos saisit osanumeron siitä nyt kiinni olevasta?

Puhutaanhan me nyt tuosta?

harrir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.7.2012 9:51

ViestiKirjoittaja harrir » 24.3.2014 8:15

Ei vitt...si. Siinä nivelen päällä onkin irtoholkki, joka on lähtenyt tukivarren mukaan :D Yritin sitä kyllä jo ulosvetäjällä, mutta ilmeisesti en tarpeeksi kovasti.

Tuolla on siitä tarinaa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=56624

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.3.2014 18:04

Jännä ettei toi holkki näy räjäytyskuvassakaan.

harrir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.7.2012 9:51

ViestiKirjoittaja harrir » 24.3.2014 21:45

Joo, räjäytyskuvia tuli katseltua, eikä se niissä näy. Se ja todella tiukkaan ruostunut holkki hämäsivät. Lähtihän tuo ruuvipenkissä lyömällä irti. Nyt on toisen puolen irroitus olkavarresta menossa ja sepä ei vielä irronnut lainkaan. Annoin lämpöä, mokutin pikkulekalla ja koitin talttakoneella täryttää mutterista, mutta ei irronnut. Nyt on irroitusöljyt nivelen ympärillä yön yli liuottamassa. Huomenna uusi yritys ja isommat työkalut.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 24.3.2014 21:53

Itte kun irrottelin niin isä kaveriksi laitto rautakangella varren jännitykseen ja ite koputtelin pajavasaralla jonku kerran nivelen kylkeen. Sillä lähti kohtuudella.

harrir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.7.2012 9:51

ViestiKirjoittaja harrir » 25.3.2014 19:53

Tuo rautakanki ja isolla vasaralla kylkeen -kikka tuli kokeiltua ja yleensä sillä keinolla tukivarsi on tipahtanut lattialle, mutta tällä kertaa ei onnistunut. Ilmeisesti tuo välissä oleva holkki tekee tästä hankalamman. Ei lähtenyt toinen puoli oikein irti vieläkään, niin irroittelin olkavarren ja alatukivarret autosta yhtenä pakettina. Sen jälkeen koko härdelli tallin lattialle lankun päälle ja eikun pikkulekalla nivelet irti. Osien irrallaan ollessa saa lekaan vähän paremmin vauhtia kun leka ei kolise auton sisälokasuojaan. Tälläkin kertaa holkki lähti pallonivelen mukana olkavarresta irti ja se piti lyödä ruuvipenkissä irti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa