Mistä vuodesta lähtien 3BG Passatin taemman etualatukivarren pallonivel muuttuu isommaksi ja sylinterin muotoiseksi? Ostin Lemförderin tukivarsisarjan -05 Passatiin ja asentaessa huomasin, ettei tukivarren nivel olekaan samanlainen. Eli tuossa uudessa tukivarsisarjassa taemman alatukivarren pallonivelen olkavarteen työnnettävä kierreosa on ylös päin kapeneva kartio /\, eikä suora, sylinterin muotoinen | |.
Olen aiemmin omistanut kaksi muuta, vanhempaa Passatia ja yhden Audin, joissa kaikissa tuo nivel on ollut kartio. Mielestäni nivelen muutoksesta ei ole edes mitään hyötyä, koska varsinainen pallonivel on samankokoinen.
Passat 3BG etutukivarren ulompi nivel?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Näyttää sitkeästi siltä että sullakin pitäisi olla kartio. Sama tukivarsi on takautuvasti tullut käyttöön myös tohon sun vanhimpaakin malliin. Ja uudemmassa on sitten normi kolmiotukivarsi.
Yks olis että jos saisit osanumeron siitä nyt kiinni olevasta?
Puhutaanhan me nyt tuosta?
Yks olis että jos saisit osanumeron siitä nyt kiinni olevasta?
Puhutaanhan me nyt tuosta?
Ei vitt...si. Siinä nivelen päällä onkin irtoholkki, joka on lähtenyt tukivarren mukaan :D Yritin sitä kyllä jo ulosvetäjällä, mutta ilmeisesti en tarpeeksi kovasti.
Tuolla on siitä tarinaa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=56624
Tuolla on siitä tarinaa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=56624
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo, räjäytyskuvia tuli katseltua, eikä se niissä näy. Se ja todella tiukkaan ruostunut holkki hämäsivät. Lähtihän tuo ruuvipenkissä lyömällä irti. Nyt on toisen puolen irroitus olkavarresta menossa ja sepä ei vielä irronnut lainkaan. Annoin lämpöä, mokutin pikkulekalla ja koitin talttakoneella täryttää mutterista, mutta ei irronnut. Nyt on irroitusöljyt nivelen ympärillä yön yli liuottamassa. Huomenna uusi yritys ja isommat työkalut.
Tuo rautakanki ja isolla vasaralla kylkeen -kikka tuli kokeiltua ja yleensä sillä keinolla tukivarsi on tipahtanut lattialle, mutta tällä kertaa ei onnistunut. Ilmeisesti tuo välissä oleva holkki tekee tästä hankalamman. Ei lähtenyt toinen puoli oikein irti vieläkään, niin irroittelin olkavarren ja alatukivarret autosta yhtenä pakettina. Sen jälkeen koko härdelli tallin lattialle lankun päälle ja eikun pikkulekalla nivelet irti. Osien irrallaan ollessa saa lekaan vähän paremmin vauhtia kun leka ei kolise auton sisälokasuojaan. Tälläkin kertaa holkki lähti pallonivelen mukana olkavarresta irti ja se piti lyödä ruuvipenkissä irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa