Elikkä ongelmana lataus, 1.8B 4Motion vuosi 2000, moottorimalli muistaakseni APT.
Auto jätti tielle pikaisen valoshown merkeissä eli kojetaulusta syttyi yksitellen erivärisiä varoitusvaloja ja tietenkin radio sammui.
Ensimmäisenä vaihdoin lataussäätimen ja toisen akun, sitten auto käyntiin, käynnistyi mutta tyhjäkäynti oli todella huono kaameaa kolinaa kuin olisi jotain rautatankoja kampiakselin seassa. Vanhassa hiilipaketissa toinen hiili ei ollut enään ottanut kiinni liukurenkaaseen vaan oli päästään aivan musta. Kun vähän aikaa kaasutteli ja moottori lämpesi niin tuntui käyvän jokseenkin nätisti. Mutta latausjännite akulta noin 12V, sama laturin perästä.
Laturi on valeon mallia 90A ja perään tulee yksi paksu kaapeli josta tietenkin latausvirta ja kaksi ohutta joista ei tietoa vain arvauksia. Korjausoppaasta ei tähän moottorimalliin löytynyt piirikaavioa, eikä tietoa useamman päivän googlatessa ole löytynyt. Ohuet johdot kaksinapaisessa liittimessä väriltään sininen ja toinen sininen jossa mustia raitoja.
Toisesta samanlaisesta passatista mitattuani siniseen tuli virrat päällä 10,5V ja minulla ei mitään kumpaankaan. Eikä virrat päälle käännettäessä omassani syty myöskään latausvalo.
Eli mihin nämä kaksi kaapelia menee ja mitä niissä pitäisi mitattaessa näkyä, eli voiko niiden kunnosta jollain tavalla varmistua?
Jos syyllinen on latausvalo niin voiko mittaristoa kotikonstein korjata tai tehdä jonkun ohitusratkaisun pysyvästi?
Ja mihin menee tämä toinen sininen mustilla raidoilla oleva kaapeli?
Passat Lataus ongelma/ Korjattu vain ABS vika jäi.
Valvoja: ffp jäsenet
Passat Lataus ongelma/ Korjattu vain ABS vika jäi.
Viimeksi muokannut Joontte, 20.3.2014 22:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Eli olisiko niin että sini/mustassakaan ei kulje nyt oikea tieto joka sitten häiritsee moottorin toimintaa.
Mutta miten kannattaisi ratkaista heräte laturille? Voisiko olla polttimo mittaristossa palanut vai onko Led, pystyykö itse vaihtaman? Meneekö kaapeli suoraan mittariston polttimolle vai onko välissä jotain muuta. Saako mittariston itse purettua vai voiko vaihtaa toisesta samanmoisesta autosta?
Vai pitäisikö jollain konstilla ohittaa mittariston valo ja laittaa ulkopuolinen valo herätteelle?
Kaavioista ei selvinnyt on mittaristossa jotain vastusta polttimon rinnalla jonka kautta heräte tulisi vaikka polttimo olisi palanut (jossain autoissa kuulemma on).
Mutta miten kannattaisi ratkaista heräte laturille? Voisiko olla polttimo mittaristossa palanut vai onko Led, pystyykö itse vaihtaman? Meneekö kaapeli suoraan mittariston polttimolle vai onko välissä jotain muuta. Saako mittariston itse purettua vai voiko vaihtaa toisesta samanmoisesta autosta?
Vai pitäisikö jollain konstilla ohittaa mittariston valo ja laittaa ulkopuolinen valo herätteelle?
Kaavioista ei selvinnyt on mittaristossa jotain vastusta polttimon rinnalla jonka kautta heräte tulisi vaikka polttimo olisi palanut (jossain autoissa kuulemma on).
Jos jollain vastaavia vikoja niin näin tuli korjattua.
Eli ilmeisesti ensimmäisenä oli autossa mennyt laturista tulevat johdot moottorin ja rintapellin välissä aivan irti poikki. Joten latausvalo ei ole palanut ties kuinka pitkään aikaan (ei ole kiinnittänyt huomiota kun nykyauton mittaristo on kuin jouluvalot käynnistettäessä). Herätettä ei laturi ole siis saanut mittariston kautta mutta ilmeisesti kuitenkin ladannut riittävästi työmatkojen aikana, joten akussa riittänyt virtaa.
Nyt sitten oli loppunut toinen hiili ja ilmeisesti rikkoutunut sitten koko laturi, koska uudella hiili/säädin paketilla ei toiminut vaan piti uusia koko laturi, nyt lataa ja jännitteet riittää.
No nyt sitten täytyy ruveta kartoittamaan hieman aikaisemmin alkanutta ABS vikaa. Aamulla lähti käyntiin kuin palmun alta ei minkäänlaista häiriöilmoitusta. Mutta yleensä kun auton käynnistää, soi summeri muistaakseni 3-4 kertaa, ABS keltainen valo syttyy ja punainen huutomerkki varoitusvalo vilkkuu, ajotietokoneen näyttöön ilmestyy iso STOP ja välillä lukee Bremsen fehlen ja betrieb anleitung.
Olisiko hyviä ehdotuksia mitä tutkia seuraavaksi, vai purkaako abs boksi ja lähettää korjattavaksi?
Eli ilmeisesti ensimmäisenä oli autossa mennyt laturista tulevat johdot moottorin ja rintapellin välissä aivan irti poikki. Joten latausvalo ei ole palanut ties kuinka pitkään aikaan (ei ole kiinnittänyt huomiota kun nykyauton mittaristo on kuin jouluvalot käynnistettäessä). Herätettä ei laturi ole siis saanut mittariston kautta mutta ilmeisesti kuitenkin ladannut riittävästi työmatkojen aikana, joten akussa riittänyt virtaa.
Nyt sitten oli loppunut toinen hiili ja ilmeisesti rikkoutunut sitten koko laturi, koska uudella hiili/säädin paketilla ei toiminut vaan piti uusia koko laturi, nyt lataa ja jännitteet riittää.
No nyt sitten täytyy ruveta kartoittamaan hieman aikaisemmin alkanutta ABS vikaa. Aamulla lähti käyntiin kuin palmun alta ei minkäänlaista häiriöilmoitusta. Mutta yleensä kun auton käynnistää, soi summeri muistaakseni 3-4 kertaa, ABS keltainen valo syttyy ja punainen huutomerkki varoitusvalo vilkkuu, ajotietokoneen näyttöön ilmestyy iso STOP ja välillä lukee Bremsen fehlen ja betrieb anleitung.
Olisiko hyviä ehdotuksia mitä tutkia seuraavaksi, vai purkaako abs boksi ja lähettää korjattavaksi?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja jos niitä vikakoodeja suoraan boksilta ei tule, vaan tulee valitus ettei siihen saada yhteyttä niin Boschin perkele irti ja juotettavaksi.
Mulla oli 1998:ssa oireet aivan samat. Voi olla että välillä pystyi ajamaan muutaman kilometrin ennen kuin (!) ja (ABS) valot alkoi palamaan piippaus-shown kera.
Mulla oli 1998:ssa oireet aivan samat. Voi olla että välillä pystyi ajamaan muutaman kilometrin ennen kuin (!) ja (ABS) valot alkoi palamaan piippaus-shown kera.
Vcds:llä koodit lukuun, näyttää myös ohjainlaite vian, ja varauksella sitten boksi korjattavaksi jos siinä on vika, nyt jälkikäteen monesta suunnasta olen kuullut että toteaavat viallisen boksin ehyeksi kuten minunkin kohdalla näin kävi mutta vika kummasti hävisi kun vaihdoin boksin. Nelivetoon on sitten ohjainlaitteet kiven alla, vaikka useassa mallissa, myös audeissa on samoja ohjainlaitteita käytetty kuin vw:ssä. Ja erilaista boksia ei voi ns.sopeuttaa vaan täytyy olla samalla osanumerolla kuin on vanhakin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa