Audi A4 B7 -05 Keskuslukon kauko-ohjaus ei toimi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Hullude
-

Audi A4 B7 -05 Keskuslukon kauko-ohjaus ei toimi

ViestiKirjoittaja Hullude » 26.1.2014 11:31

Moroloiskis!

Yritin haulla saada jotain tulosta ongelmaani mutta en ainakaan omin avuin mitään lopputulosta saanut aikaiseksi.

Eli ongelma on seuraava:

Auto on Audi A4 B7 -05 1.8TQ ja autoon on kaks orkkis avainta ja kummastakaan ei toimi kauko ohjaus keskuslukolle. Vag-comin kanssa autoa tutkiskelin ja en auton päästä löytänyt mitään selitystä asialle.

Eli jäljelle jää avaimet. Molemmissa patterit kunnossa, toiseen koitin patteria vaihtaa ja kokeilla mutta ei mitään eloa. Olen kokeillut myös ohjelmoida niitä kumpaakin avainta parilla eri metodilla mitä netistä löysin mutta en ainakaan kummallakaan saanut mitään aikaiseksi.

Yks ohje oli että painaa avausnapin pohjaan ja työntää avaimen virtalukkoon nappi painettuna ja kääntää virrat päälle. Hetken päästä pitäs jotain tapahtua mut ei ainakaan mulla tapahtunut. Sit toinen oli että toisella avaimella virrat päälle ja toisella avaimella kuskin ovesta ovi lukkoon ja painelee auki ja kiinni nappeja mutta ei sekään mitään tulosta tuottanut.

Volkkarilla kävin haastattelemassa jotain Masentajaa ja se sanoi että avain vaihdettava uuteen, maksaa 260e. Sillähän sen nyt vissiin sais kuntoon, mutta kun tekis mieli nyt koittaa vielä jotain ettei nyt sit "turhaan" osta uutta avainta volkkarilta jos olis joku toinen keino.

Volkkarin asentaja sanoi että Vag-Comin kanssa saa koodattua uuden avaimen että osaa kauko-ohjaus keskustella auton kanssa mutta ajoneston koodaamiseen tarvitsee luonnollisesti tehdas yhteyden. Eli saiskohan jostain uuden avaimen lähettimineen jonka voisi Vag-comilla koodata ja ottaa vanhasta paskana olevasta avaimesta itse avaimen ja ajonestosirun?

Ebaystä koitin avainta kattoa mutta en uutta löytänyt mistään missä olis lähetin jne kaikki tarpeellinen...

Jos jollain siis on ollut sama probleema ja on jonkun keinon siihen keksinyt niin olisin enemmän kuin kiitollinen jos viitsisi vinkata!

Reaper
-

ViestiKirjoittaja Reaper » 26.1.2014 14:24

Olen kokeillut myös ohjelmoida niitä kumpaakin avainta parilla eri metodilla mitä netistä löysin

Eikö ohjekirjassa ollut opastusta avaimen ohjelmointiin?

Hullude
-

ViestiKirjoittaja Hullude » 26.1.2014 22:13

Ei oo muuta keskuslukitukseen liittyvää ongelmatilanteista kun käsketään ottamaan yhteys valtuutettuun Audi huoltoon..

Pasi H.
-

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 28.1.2014 16:51

Noista hajoilee aika usein noita avaimia, eikä tahdo muu auttaa kuin koko avaimen uusinta. Pelkkää lähetinosaa tuohon ei saa tilattua, siitä syystä ei varmaan löydy ebaystäkään. Alustanumerolla siis avaimet tilattava ja henkkarit mukaan jotta pystyt todistamaan että oot omaan autoos avaimia teettämässä. Maksu etukäteen tilauksen yhteydessä.

"Manuaalisesti" noita ei oikein tahdo saada koodattua, tosin joskus olen onnistunut ihan siten että avain virtalukkoon ja virta päälle. Sen jälkeen painaa kiinni tai auki nappulaa, joskus silloin se on sen oppinut. Mutta muuten testerihommia, jos ei mene testerilläkään niin sitten se on uusittava koko avain, ei auta muu.

Hullude
-

ViestiKirjoittaja Hullude » 28.1.2014 16:58

Se oli varsin tyhjentävä vastaus, juuri sellainen jota toivoin. Huomenna siis volkkarille avainta tilailemaan, kiitokset! :)

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”