Terve,
Kaivattais pikaista apua näistä automaateista ymmärtäviltä..
kaverin auto kyseessä. 4-vaihteinen automaatti, joka on toiminut täysin moitteitta (kilsoja n.360tkm) kunnes alkoi yhtäkkiä luistamaan ja vinkumaan. Oireili ensin helsingissä niin ettei "veto menny päälle", kuului vaan sellaista ulinaa". Jotenkin kaveri sai sitten sen kuitenkin liikkeelle kun kokeili käynnistää uudelleen. Pystyi ajamaan Lahteen n.100km ihan normaalisti. Nyt taas oireilee ja laatikko vinkuu kun yrittää lähteä liikkeelle kaasua antamalla. Jos ei anna kaasua niin auto lähtee ihan nätisti liikkeelle, vinkuu kuitenkin hieman.
Onko kellään ideoita mikä tuolta on hajonnut? Vaihteiston öljyjä en ole päässyt tarkistamaan enkä lukemaan vikakoodeja. Eikä ole tietoa onko laatikon öljyjä vaihdettu, todennäköisesti ei ainakaan pitkään aikaan ole. Auto olis muuten erinomaisessa tikissä joten ei viittis vielä paalata..
Ja käykö tuohon 110 heppaisen perään muut 01N tyypin laatikot vai tuleeko ongelmia jos kone on eri tyyppiä, tässä kone on muistaakseni AFN-tyyppiä.
Passat -98 tdi 110hv, automaatti luistaa/vinkuu APUA!!
Valvoja: ffp jäsenet
kiitos kovasti!! noinhan mä teenkin. mutta vinkuiko se sulla vai ei?? Mites hei pystyykö tuota hinaamaan lainkaan-matkaa ois 10km, käyttöohjekirja ruotsiks ku auto on tuotu vissiin joskus sieltä..
Ei mun mielestä vinkunut. Laittoivat korjaamolla ohjeensa mukaan vain 3l vaikka mä tiesin, että pitäisi mennä yli 5l. Ja luistihan se heti. 2l lisää öljyä niin, että täyttöaukosta tuli yli niin johan veti taas.
Hinattiin joo vapaalla auto korjaamolle. En tiedä saisiko automaattia hinata, mutta sinne se meni :)
eikö kellään oo kokemusta miksi tuo vinkuu kun painaa kaasua?? Niinkuin siellä luistais joku..
EDIT: Soitin kiskon us-.motorsille, heidän puhelimessa antamansa arvio oli että laatikosta on joku pakka tai pakat loppu. Kustannusarvio 3500e irroitettuna ja koko laatikko kunnostettuna. Ihan vaan tiedoksi jos jollain on vastaavia oireita...
EDIT: Soitin kiskon us-.motorsille, heidän puhelimessa antamansa arvio oli että laatikosta on joku pakka tai pakat loppu. Kustannusarvio 3500e irroitettuna ja koko laatikko kunnostettuna. Ihan vaan tiedoksi jos jollain on vastaavia oireita...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”