seos mittari

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

seos mittari

ViestiKirjoittaja -Spegu » 28.9.2013 18:30

Autona golf 3 gti 8v.

laitoin seosmittarin kiinni (biltema mittari joojoo)
Ja se elää jotenkin oudosti.

lambdalta tuli 4 piuhaa, kaks valkosta musta ja harmaa.

luin aikasemmasta ketjusta että musta olis se signaali ja harmaa signaali maa.
iskin piuhan siihen mustaan kiinni mut tuntuu et mittari elää omiaan, jos ei lambda oo särki.

tyhjäkäynnillä humppaa rikkaan ja laihan välillä.
täyskaasulla vetää laihan puolelle ja välilla piipahtaa rikkaan kärjessä.

ajossa ku lähtee urku auki menemään niin näyttää laihaa??

kertokaa kokeneemmat että onko kytketty väärin vai mikä siin on et humpluttaa edes takasin koko ajan.
maadotettu suoraan akkuun ja toinen valokatkasiaan (mittarin valot)

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 28.9.2013 19:18

Juuri näin, eli musta on signaali johto. Kyseisessä autossa taitaa olla kapeakaistalambda, joten sen näyttämää on melkein mahdoton seurata. Joutokäynnillä ja tasakaasulla ajettaessa lamda-arvon pitäisi pumpata edestakaisin rikkaalta laihalle katalysaattorin takia. Sen takia mittari näyttämä seilaa. Täyskaasulla pitäisi painua rikkaan puolelle AFR < 14.7 tai lambda < 1.00.

Lisämittaria ei kannata laittaa moottorinohjaimen omaan lambdaan, koska mittarin sisäinen vastus saattaa alentaa ohjausjännitettä joka menee moottorinohjaimelle. Eli mittarille oma lambda.

Hyvään seoksen seurantaan on laajakaistalambda, mutta ne on melko hintavia.
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=101

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 30.9.2013 6:45

Okei.
tarttee sit varmaan hommaa laajakaistanen peli niin näkis selvemmin.
kyllä nyt kun tota on hetken seuraillu nii jotain suuntaa antavaa se kertoo..

Sit semmosta viellä että mikä on saman auton vakio bensapaine?
ja kumpi bensakiskon letkuista on paluuletku,
kiskon päässä oleva vai siitä sivusta lähtevä?


säätyykö tuo vakio paineensäädin oikein vaikka imusarja olisi ylipaineistettu ku normaalistihan siellä on alipaine suurimmaksi osaksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa