Tervehdys kaikille.
Iski tuossa ongelma kun oli tarkoitus asentaan mk2 jettaan jom:in säädettävä alustasarja mutta etupään kanssa tuli ongelma että jom coilcoverin iskari tulee lävitse tuosta orkkis iskarinpään laakerointi kumi hässäkästä(jotka purin alkuperäisistä tolpista irti) :O
Osaisko joku neuvoa et olenko jotain tehnyt väärin tai uupuuko minulta sieltä jotain ja Autohan on vm.90 jetta mk2 ja 1.6:lla koneenna..
Mk2 jettaan jom coilcoverit ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Eli vääntäkää joku tymälle rautalangasta että tarviiko noista orkkis iskarin osista(kuvassa) käyttää jotain muutakin jomin kanssa kun 6 ja 7 osat?? http://www.vagcat.com/p/B067/102100.png
Kun siis jomin iskari tulee tuosta 7 osasta lävitse ylöspäin joustossa jos asentaisi paikalleen..
Kun siis jomin iskari tulee tuosta 7 osasta lävitse ylöspäin joustossa jos asentaisi paikalleen..
Eikös se iskari kiinnity osaan 8 ja 11 on "tukiholkkina" alapuolella?
Osittain saattavat korvautua uuden tolpan mukana tulevilla osilla.
Tuleekos se JOMin iskari kokonaan läpi siitä sen omasta jousilautasesta? Jos tulee niin tuon kuvan perusteella 8 on ainut osa joka sen voi pitää paikallaan (yhdessä6 kanssa).
Osittain saattavat korvautua uuden tolpan mukana tulevilla osilla.
Tuleekos se JOMin iskari kokonaan läpi siitä sen omasta jousilautasesta? Jos tulee niin tuon kuvan perusteella 8 on ainut osa joka sen voi pitää paikallaan (yhdessä6 kanssa).
Juu kyllä on jomissa oma ylälautanen paikalla eli tuollaisena pakettina ovat --> http://www.tuningkauppa.com/WebRoot/Kaupat/Shops/Kuusio/4988/C818/B8DD/4D10/03CE/0A28/100B/7461/tuningkauppacom_741005_2.jpg eli mitäs tuohon sitten seuraavaksi tulee päälle?
Onko toi jomissa oleva alempi mutteri tarkoitettu tuonne 6:en päälle tuon nailon mutterin kanssa vai?? ja olenko ymmärtänyt väärin kun ajatus että pitäisi tulla 7 ensin ja sitten 10 ja kun tolppa autossa paikallaan niin sitten 6
Onko toi jomissa oleva alempi mutteri tarkoitettu tuonne 6:en päälle tuon nailon mutterin kanssa vai?? ja olenko ymmärtänyt väärin kun ajatus että pitäisi tulla 7 ensin ja sitten 10 ja kun tolppa autossa paikallaan niin sitten 6
Tuohon päälle tukilaakeri (7) ja kasaat paketin nippuun kierreholkilla (10). Tämän jälkeen asennat tolpan paikoilleen autoon kupin (6) ja nyloc-mutterin kanssa. Toista mutteria et tarvitse, valmistaja ilmeisesti halunnut vain pistää sillä paketin nippuun.
Jos nuo kierrehylsyt ovat huonossa kunnossa / jumissa vanhassa tolpassa, taloudelliseen ahdinkoon tuskin joutuu (Motonet 2,90€ kpl) vaikka ne uusisi samalla tukilaakerien kanssa.
Jos nuo kierrehylsyt ovat huonossa kunnossa / jumissa vanhassa tolpassa, taloudelliseen ahdinkoon tuskin joutuu (Motonet 2,90€ kpl) vaikka ne uusisi samalla tukilaakerien kanssa.
Noita yläpään jousilautasia on tullut vastaan kahdenlaisia...
-Osassa on sen verran suuri reikä että koko iskarin varsi tulee siitä läpi ja sinne tarvii sen auton alkuperäisen jousilautasen alle (tai siis päälle), että iskarin saa kiinni. Tällainen oli esim FK:n sarjassa.
-Toinen vaihtoehto on että lautasesta tulee läpi vain iskarin kierreosa jolloin iskari kiinnittyy suoraan siihen...
En tiedä kummalla tavalla JOM on tuon tehnyt...
Omassa JOMin sarjassa (Seat cordoba kun on erilainen jousiratkaisu edessä, jousen yläpää sopii suoraan auton omaan jousilautaseen ja koko ylätuenta on muutenkin tuossa facelift-mallissa erilainen.
Auton ostaessani siinä oli paikallaan FKn alusta joka oli tarkoitettu pre-faceliftiin eikä sen jousilautanen istunut oikealla tavalla, ja tästä siis meni iskarin varsi kokonaan läpi. Tuossa vanhemmassa mallissa (siis pre-facelift) on samanlainen ylätuenta kuin golffeissa.
Olikohan tarpeeksi rautalankaa että tarkoitukseni selvisi :D
Siis nuo jii_been neuvot pätee kyllä jos iskari kiinnittyy siihen jousilautaseen, ellei niin joudut laittaa sen alkuperäisen sinne kaveriksi....
ps. mukavia "rakennussarjoja" nämä halvat alustat, saa aina keksiä että miten yhdistelemällä saa toimimaan, itsellä jouduin ottaan vanhoista taakse väliholkit kun JOMin mukanatulleista ei saanut mitenkään yhdisteltynä sopivan mittaisia.
-Osassa on sen verran suuri reikä että koko iskarin varsi tulee siitä läpi ja sinne tarvii sen auton alkuperäisen jousilautasen alle (tai siis päälle), että iskarin saa kiinni. Tällainen oli esim FK:n sarjassa.
-Toinen vaihtoehto on että lautasesta tulee läpi vain iskarin kierreosa jolloin iskari kiinnittyy suoraan siihen...
En tiedä kummalla tavalla JOM on tuon tehnyt...
Omassa JOMin sarjassa (Seat cordoba kun on erilainen jousiratkaisu edessä, jousen yläpää sopii suoraan auton omaan jousilautaseen ja koko ylätuenta on muutenkin tuossa facelift-mallissa erilainen.
Auton ostaessani siinä oli paikallaan FKn alusta joka oli tarkoitettu pre-faceliftiin eikä sen jousilautanen istunut oikealla tavalla, ja tästä siis meni iskarin varsi kokonaan läpi. Tuossa vanhemmassa mallissa (siis pre-facelift) on samanlainen ylätuenta kuin golffeissa.
Olikohan tarpeeksi rautalankaa että tarkoitukseni selvisi :D
Siis nuo jii_been neuvot pätee kyllä jos iskari kiinnittyy siihen jousilautaseen, ellei niin joudut laittaa sen alkuperäisen sinne kaveriksi....
ps. mukavia "rakennussarjoja" nämä halvat alustat, saa aina keksiä että miten yhdistelemällä saa toimimaan, itsellä jouduin ottaan vanhoista taakse väliholkit kun JOMin mukanatulleista ei saanut mitenkään yhdisteltynä sopivan mittaisia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa