Golf 3 GTI 16v parempi laturi?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 GTI 16v parempi laturi?
Tuli jonkin aikaa sitten ostettua liian järeä vahvistin subille, jonka jälkeen alkoi valot vilkkumaan ja pahimmillaan vaikuttaa käyntiin. Laturina tällä hetkellä siis orkkis 90A versio ja kysymys kuuluukin, että onko saatavilla isompi ampeerisia latureita vai onko mahdollista vaihtaa esim. transporterin laturiin? Transporterissa taitaa laturi olla jo kooltaankin isompi, eli täytyykö hommata myös pidempää hihnaa?
-
- -
- Viesti:
Tuohon valojen vilkkumiseen ei sitten auta edes isompi laturi, lataussäädin ei vain ole tarpeeksi nopea... Samoin akku on liian "hidas" antamaan nopeita virtapiikkejä, joita vahvistin ottaa. Ratkaisuna ongelmaan toimii iso (1F) kondensaattori vahvistimen vieressä, se tarjoaa tarvittavat virtapiikit ja tasaa jännitteen vaihtelua. Kondensaattoreita saat liikkeistä jotka myyvät muutakin autoäänentoistoon liittyvää.
Isommalla laturilla alkaa olemaan varsinaista merkitystä jos soitetaan pidempiä aikoja KOVAA.. tosin sitten hetkenpäästä saa alkaa kavereilta kyselemään että "mitä sä sanoit" :D
Isommalla laturilla alkaa olemaan varsinaista merkitystä jos soitetaan pidempiä aikoja KOVAA.. tosin sitten hetkenpäästä saa alkaa kavereilta kyselemään että "mitä sä sanoit" :D
Ei se optimakaan ihmeisiin pysty.. lyijyakku sekin on. Toki jonkin verran nopeampi kuin tavallinen, mutta kun vahvistin haluaa virtansa sillä millisekunnilla kun tarve on, niin konkka on ainut joka siihen pystyy :)
Ja kokemuksesta puhun... myös optiman kohdalla (keltakantinen)... On tuota äänentoistoa tullut harrastettua keskimääräistä vakavammin ;)
Eli itse menisin järjestyksessä kondensaattori, optima (tai vastaava) ja sitten vasta laturia miettimään.... Itse olen aina pärjännyt hyvin vakiolaturilla (myös 60amppeerisella)
Ja kokemuksesta puhun... myös optiman kohdalla (keltakantinen)... On tuota äänentoistoa tullut harrastettua keskimääräistä vakavammin ;)
Eli itse menisin järjestyksessä kondensaattori, optima (tai vastaava) ja sitten vasta laturia miettimään.... Itse olen aina pärjännyt hyvin vakiolaturilla (myös 60amppeerisella)
-
- -
Mikä on järeä vahvistin? Itsellä oli ventossa 90A laturi keltainen optima ja pikkuakku lisänä. Perästä löytyi 2kpl DLS A6, 1kpl DLS A4 ja 1kpl DLS RA40 valot vilkkui kunnes uusein akun/laturin/startin kaapeloinnin vahvempiin ja puhdisteli vähän maapisteitä. Sitten olikin jo auton käydessä sama oliko siellä vanha exide vai uusi optima paitsi että optima kesti auto sammuksissa soittaa vähän pidempään.
Suosittelen siis ensin laittamaan kaapelit kuntoon myös laturin ja akun jos ei vielä ole?
Suosittelen siis ensin laittamaan kaapelit kuntoon myös laturin ja akun jos ei vielä ole?
Kyllä hyvä akkukin sitä hetkellistä potkua antaa mutta sen täytyy olla ihan vahvistimen vieressä koska pitkistä virtakaapeleista ei mene riittävän suuret hetkelliset virrat läpi ahtautumisilmiön takia jolloin jännite laskee.
Ratkaisuksi siis vahvarin lähelle se konkka tai erillinen hyvän virranantokyvyn omaava akku, esim. Odyssey.
Ratkaisuksi siis vahvarin lähelle se konkka tai erillinen hyvän virranantokyvyn omaava akku, esim. Odyssey.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”