Mk3 Gti 2.0 8v ja JOM kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Mk3 Gti 2.0 8v ja JOM kysymyksiä

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.8.2013 14:55

Ensinnäkin, onko JOMin punatolppaiseen (silti siniset jouset kiinni?) oikea tai siis sopiva jousi minkä mittainen? 180? Sisähalkaisijahan on 62mm.
Etupäähän on tulossa, onko jäykkyys hyvä 14kg/mm vai pitäisikö ottaa 12 tai 13kg/mm?
Jämäkkähän tuo saisi olla, eli ennemmin jäätävä kivireki kuin löysä lullukka, jolla rikkoo etulipat yms.

Toiseksi, miten kytkinvaijeria saa löysättyä?
Vanha kytkin vaihdettiin sen takia että luisti ja nyt tekee uuden kanssa aivan samaa.
Kytkinpoljinkin saa olla melko ylhäällä ennen kuin päästää ollenkaan irti, on aika epämukavaa kaupunkiajossa..
Pitääkö tuo koko "vaijeripaketti" vaihtaa, vai mitenkä?

Ainiin, ja kolmanneksi! Mistä ja minkä merkkiset takajarrulevyt on järkevää hommata?
Black Diamondilla ja EBC:llä kun ovat suhteellisen hintavia, vaikka jommaltakummalta etupää ja palat ympäriinsä tulevatkin.
DONE! jarrupalat.fi hoitaa homman kotiin!

Jospa nämä riittäisivät taas tällä kertaa.. :)
Viimeksi muokannut fagg0tprince, 26.8.2013 14:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 16.8.2013 15:48

Näissähän on kytkinvaijerin automaattisäätö, taitaa siinä olla jotain vikaa. Mun muistaakseni sen tilalle sai motonetistä tai jostain ihan normaalilla mekaanisella säädölläkin olevaa vaijeria. Tekeekö tota aina vai vaan välillä? Mulla kun oli golffissa sillain että välillä kytkin otti ihan alhaalta kiinni ja välillä ylhäältä kun oli tossa automaattisäädössä jotain häikkää.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.8.2013 16:42

Eli kytkinpoljin on pääsääntöisesti aina samantuntuinen, tai en ainakaan ole huomannut että toimisi vaihtelevasti.

Kytkinkään ei ihan aina luista, vaan about 3/5 kerrasta rivakammissa kiihdytyksissä taikka kun painaa lapun lattiaan nelosella tai vitosella.
Pidemmillä matkoilla se luistelee huomattavasti enemmän, tai sitten tulee vain ajettua sen verran rasittavammin silloin.

Mietityttää vain, että kun tuo kytkytin on nyt n. 5tkm sitten vaihdettu, ja koko sen ajan toiminta pysynyt samana, että kuluukos tuo tuosta sitten kovasti enemmän/nopeammin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa