Golf Mk1 GTI Ensiasennusrenkaat
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk1 GTI Ensiasennusrenkaat
Minkä merkkisillä renkailla auto on tehtaalta uutena rullannut ulos?
Vaihtoehtoja on monia. Auton vuosimalli ja kohdemaa on vaikuttanut asiaan. Myös se että millä vanteilla auto myyty.
Mutta Esitteissä on nähty Michelin (snowflaket alla) ja Pirelli (pirelli vanteen kanssa) mainittavan.
Ja mikä tärkeinta niin kyseessä oli teräsvyörenkaat, eli SR merkinnällä olevat, joten ei ole ihan sitä helpointa mallia saada kaupasta, eikä sitä parhainta ajettavuudeltaan.
Mutta Esitteissä on nähty Michelin (snowflaket alla) ja Pirelli (pirelli vanteen kanssa) mainittavan.
Ja mikä tärkeinta niin kyseessä oli teräsvyörenkaat, eli SR merkinnällä olevat, joten ei ole ihan sitä helpointa mallia saada kaupasta, eikä sitä parhainta ajettavuudeltaan.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ja mikä tärkeinta niin kyseessä oli teräsvyörenkaat, eli SR merkinnällä olevat, joten ei ole ihan sitä helpointa mallia saada kaupasta, eikä sitä parhainta ajettavuudeltaan.
Puurot ja vellit sekaisin...
Merkintä SR, nuissa renkaissa ei tarkoita teräsvyötä, vaan S = nopeusluokka (olikohan 180 km/h) ja R = vyörengas.
http://www.rengasvalmistajat.fi/17
Kyllä ainakin ennen muinoin sr tarkoittu juuri vyöregasta ja nopeusluokka on sitten otteen tekstissä pidemmällä merkittynä erikseen.
Omassa otteessa kun sitten erikseen mainittu sopivat R renkaatkin.
Ja koko on ilmoitettu mallia 175/65SR14 kantavuus ja nopeusluokka, tai sitten 175/65R14 kantavuus ja nopeusluokka.
Jolloin välissä oleva SR kertoo juurikin renkaan tyypin. Ihan kuten R tänä päivänä.
Omassa otteessa kun sitten erikseen mainittu sopivat R renkaatkin.
Ja koko on ilmoitettu mallia 175/65SR14 kantavuus ja nopeusluokka, tai sitten 175/65R14 kantavuus ja nopeusluokka.
Jolloin välissä oleva SR kertoo juurikin renkaan tyypin. Ihan kuten R tänä päivänä.
175/65SR14 tarkoittaa vyörengasta 180km/h nopeusluokalla, yli 20vuotta vanha merkintätapa. (S on nopeusluokka ja R kertoo että on vyörengass)
Nykyisellään merkintätapa on 175/65R14 82S, joka kertoo vielä kantavuusluokankin.
Vyön materiaaliin ei tietääkseni oteta mitään kantaa, mutta terästähän se pitkälti nykypäivänäkin on.
Mikäli löydätte alkuperäiset renkaat jostain, älkää herrajumala laittako niitä alle kuin näyttelyyn kun siirto tapahtuu työntämällä. Hyvältäkin ja tarkoin ohjeiden mukaan säilötyt renkaat räjähtää äkkiä alle, vuosien saatossa liottimet on haihtunut ja kumi lähtee halkeamaan helposti räjähdysmäistä nopeutta.
Nykyisellään merkintätapa on 175/65R14 82S, joka kertoo vielä kantavuusluokankin.
Vyön materiaaliin ei tietääkseni oteta mitään kantaa, mutta terästähän se pitkälti nykypäivänäkin on.
Mikäli löydätte alkuperäiset renkaat jostain, älkää herrajumala laittako niitä alle kuin näyttelyyn kun siirto tapahtuu työntämällä. Hyvältäkin ja tarkoin ohjeiden mukaan säilötyt renkaat räjähtää äkkiä alle, vuosien saatossa liottimet on haihtunut ja kumi lähtee halkeamaan helposti räjähdysmäistä nopeutta.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa